Leeroy skrev 2012-11-12 13:36:00 följande:
HAHAHAHAHA jag har tänkt den tanken innan...vad gör jag om det är TVÅ?! alltså på allvar, vad gör jag då....?
DET skulle ta ett tag att smälta...åh herregud...eller varför inte TRE?! det har hänt innan, det skulle kunna hända mig med..
ja jag var helt skakis fram till mitt tredje vul... vi satte ju ändå IN två embryon så vi hade ju ganska stor chans/risk att få två.....
På första VUL:et som var när jag åkte in akut med blödningar.. då såg läkaren två uppklarningar, men hon förklarade inte vad det kunde innebära. Däremot skrev hon i min journal att hon misstänkte tvillingar.....det var ju i vecka 4+6 så det var för tidigt.. sen fick jag åka in igen v 6+4, då såg (och hörde) vi ett hjärta och såg en uppklarning, den läkaren förklarade vad som stod i journalen men eftersom han inte såg något hjärta i andra uppklarningen så misstänkte han ett myom i stället....
Sen var vi på ivf-kliniken.. v8+ nånting och DÅ var jag orolig..alltså vi hade ju tackat JA till två embryon och vi har tvillingar i släkten båda två (makens syster gjorde ivf fick 2 embryon och födde 3 barn...så gissa hur tankarna gick) men då såg vi " bara" ett hjärta, ingen ytterligare uppklarning så läkaren gissade på att det faktiskt varit två från början....helt ärligt.. så pustade jag ut... men HADE det varit två så hade vi ändå blivit dubbelt upp lyckliga....men det blir ju så klart en chock.