Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ulricaz skrev 2012-10-30 11:16:14 följande:
    Tycker det är en otrevlig ton i detta inlägget..
    jasså??? ja du är fri att anmäla det.
  • slemtorsk i din bralla
    NittNitt skrev 2012-10-30 11:29:14 följande:
    ska försöka ta en bättre. har så dålig kamera
    ta hellre på längre avstånd, med slätt underlag, alltså med något enfärgat bakom inte tangentbord
  • slemtorsk i din bralla
    NittNitt skrev 2012-10-30 11:33:40 följande:
    blev denna bättre

ja bättre

Men tyvärr ser det negativt ut... det finns ett "extra" rött streck men det sitter på fel ställe och inte på testområdet vilket tyder på färgrester..

Någon annan kanske tolkar det annorlunda man för mig är det negativt
  • slemtorsk i din bralla
    ulricaz skrev 2012-10-30 11:34:05 följande:
    Eh nä det tänker jag inte göra.

Men det är ganska underthållande att följa denna tråden... Läser varje dag men skriver nästan aldrig, tillhör man inte "innegänget" så får man inte så mycket respons...

Någon som är känd kan skriva - jag är på äl+4, kan någon trixa sönder mitt test, visst är där något. Medan en annan plockar isär testet eller ber att få trixat får höra att om man måste trixa eller plocka isär så är det inte positivt..

Min tanke är bara att om ppiller har ett skydd på 99% vid HELT korrekt intag så blir 1/100 gravida. Om man missar 1 piller och/eller råkar på tex någon infektion så lär ju oddsen vara högre.

Tycker du "lät" hård i ditt inlägg, men det kan ju bero på att man just läser och inte hör dig ;) 
    Nja.. det håller jag inte med om .. att det bara är något innegäng som får respons.. jag försöker svara alla som jag hinner läsa om jag anser att jag har något att tillföra vill säga OM 10 redan svarat samma sak så bryr jag mig liksom inte.

Det där med att plocka i sär och trixa finns två grupperingar inom tråden.. jag tycker personligen att det är helt okej att plocka isär tester för jag vet att det kan vara svårt att ta foto med den där lilla plastrutan framför.CB litar jag inte på så den kan man ju plocka isär hur mycket man vill Är det inte klarblått och supertydligt litar jag inte på deras tester iaf.

TRixa tillhör jag "proffsen"... men jag påpekar också att ett trixat test inte är något att lita på och börja säga grattis över, sen finns det så klart dem som dissar både isärplockade och trixade tester, det har INTE att göra med vem som postar testerna utan vem som svarar.

Och JA jag låter ofta hård, det är sån jag är
  • slemtorsk i din bralla
    loveliiii skrev 2012-10-30 11:42:31 följande:
    Såhär ser mitt senaste test ut 

Nej.. tyvärr inte positivt i mina ögon heller, det är lustigt med CB och deras jäkla spök, men jag har fått sådana flera gånger och helt klart INTE varit gravid. Ett positivt clearblue har ett jämntjockt blått streck, ditt är smalt och skarpt, man ser visserligen att det är brett men det är ljusare och ljusare ju längre åt höger man går i bild och det räknar iaf inte tillverkaren som positivt. Skickade in bilder på mina som såg ut så och fick svar att de INTE var positiva

SÅ ser ett svagt positivt ut med CB så kanske du förstår vad jag menar med jämntjockt..
  • slemtorsk i din bralla
    NittNitt skrev 2012-10-30 11:51:08 följande:
    det har gått fyra veckor efter äl. 
    hmmmmm mysko.. då BORDE RFSU ge bra utslag om du är gravid. Har du testat med något annat test?
  • slemtorsk i din bralla
    NittNitt skrev 2012-10-30 11:58:37 följande:
    det enda jag ser på rfsus är ett jätte ljust plus , men vet inte om jag vågar lite på det Obestämd
    jag ser inget på dina bilder tyvärr... ska se om jag kan skärpa kontrasterna på den sista bilden som är den bästa... men jag testade med en av de andra och inget hände..... men jag gör ett försök om du vill?
  • slemtorsk i din bralla

Nittnitt..

jag har dragit upp skarphet och klarhet och ser inget streck tyvärr.. där pilen pekar SKA strecket vara om det är positivt, ifall du ser någon kant/färg någon annanstans

• slemtorsk i din bralla
    HCS skrev 2012-10-30 13:01:13 följande:

Någon som kan hjälpa mig att se? 

tyvärr ser inget
    NittNitt skrev 2012-10-30 12:24:41 följande:
    men det ja tycker är konstigt. att jag känner mig inte alls som ja ska känna mig. fjärilar i magen och uppblåst typ. 
    Fast hur "ska" man känna sig som gravid.. jag kan säga att förra gången jag var gravid så kände jag absolut INGENTING, och då hade jag känt spöksymtom i tre år innan,...varje månad i tre år hade jag känt mig uppblåst, illamående med ömma bröst och hela kittet...när jag väl var gravid kände jag inget. Denna gången kände jag mig uppblåst iofs men jag gjorde ju IVF och var uppblåst i stort sett från äggplock tills några dgr efter jag testat positivt.
    Jag kan inte hjälpa dig mer tyvärr, kan råda dig att testa ett annat test bara eller så har du kanske inte ens ägglossat denna cykeln och bara blivit "förskjuten" en bit.

• slemtorsk i din bralla
    Nattönskan skrev 2012-10-30 13:03:50 följande:
    hallå på er tjejer, stressar på men måste slänga in en bild på mitt test

Posten kom för en liten stund sedan och det här är resultatet... känns som det borde varit starkare... är på ca ÄL+9-10. jag hade sparat urin från morgonen. Vore gulligt om någon ville trixa? (fotot är taget inom tiden)

jag ser inget på min dator, vet att det brukar synas bättre på andra skärmar än min vad jag förstått häri tråden.

ÄL+9-10 är ingen garanti för plus på test även om du ÄR gravid, det kan dröja tills efter BIM innan du får ett säkert plus så håll ut bara
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester