Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ungmamma1988 skrev 2012-10-23 17:38:22 följande:
    Är Bim +1 idag.. Ingen mens, negativt test från något billigt ställe. Har någon liten rosa flytning som ca 1 krona knappt. Kommit två gånger sedan igår. Borde jag prova ett annat test eller är de kört? Mensen är alltid punktlig.
    så länge mensen inte kört igång för fullt så finns ju hopp, det finns dem som inte testar positivt förrän de gått en vecka över tiden och rosa flytningar är väldigt vanligt både straxt före mens och i början av en graviditet...
  • slemtorsk i din bralla
    Ungmamma1988 skrev 2012-10-23 17:41:13 följande:
    Brukar bara få mens pang på utan varning i vanliga fall.. Något test som är bättre än andra?
    clearblues digitala är ju absolut bäst men  annars så finns ju bästpåtest tex som är snabba att leverera och väldigt billiga
  • slemtorsk i din bralla
    Maligi skrev 2012-10-25 10:07:44 följande:
    Första gången jag ska ge mig på att testa gravtest. Köpte dessa på tradera men det står ingenting om efter hur lång tid man ska kolla. Någon som vet?

jag fick med ett a4 -papper med instruktioner till mina av det märket. Jag köpte dem från e-bay. som någon skrev doppa i ca 20 sek och avläses inom 5 min max 30 min
  • slemtorsk i din bralla
    lyckygiirl skrev 2012-10-25 12:52:21 följande:
    Tog detta testet idag är på äl + 3. Ser ni något streck ? 

nej inget streck .... äl+3 är dessutom på tok för tidigt att se ett plus, det bör ha gått minst 7 dagar efter äl för att ens få ett supersvagt plus
  • slemtorsk i din bralla
    lyckygiirl skrev 2012-10-25 13:28:59 följande:
    Vad menar du ? Jag har hört om tjejer som har plussat på äl+3  
    Det är inte biologiskt möjligt.. då har de ägglossat tidigare än de trott.
  • slemtorsk i din bralla
    lyckygiirl skrev 2012-10-25 13:39:36 följande:
    Jag har haft ägglossning. Jag har glömt ett piller. 
    lyckygiirl skrev 2012-10-25 13:39:36 följande:
    Jag har haft ägglossning. Jag har glömt ett piller. 

men det är iaf på tok för tidigt att testa, särskilt med ett clearblue som inte är särskilt känsliga.

Räkna med att från ägglossning tills det att ägget fäster i livmodern och kroppen börjar producera mätbara halter av hcg tar det 7-10 dagar... SOM MINST.. det kan ibland ta upp till ett dygn innan spermie och ägg ens möter varandra och frågan är om du ens lossat ett ägg när du äter p-piller då ägglossning är något som förbereds i lång tid före ägglossningen, det är olika hormoner som ska stiga för att förbereda äggblåsan för att den ska kunna släppa ett fullt utvecklat och moget ägg.

OM ägget fäster så kan det ta ytterligare upp emot 7 dagar innan halten hcg är mätbar, men man kan få positivt om än vääääldigt svagt redan på ÄL+7 eller +8 men det är faktiskt ovanligt i motsats till vad man läser här på FL 

Clearblue är ett av de mest okänsliga testerna och vanligtvis ger de inte utslag förrän man faktiskt är på sin bim-dag
  • slemtorsk i din bralla
    popcornplaya skrev 2012-10-25 13:47:38 följande:
    Jaha nu var man fast i testandet igen, äl+5 och jag kunde inte hålla mig utan tog såklart ett test. Att det ska va så beroende att kissa i en burk ;)
    ja men eller huuur?

Här sitter jag i vecka 30 och saknar kicken som testandet gav....DÅ måste man vara korkad va???
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-10-25 14:04:21 följande:
    Mee90: HCG produceras först när ägget färst i livmoderslemhinnan..! Så har jag alltid fått lära mig... Kroppen producerar inte det INNAN då den inte VET om att den är Gravid än förens ägget anslutit till livmoderväggen..
    Det har tydligen kommit nya rön som säger att signaler sänds ut till kroppen redan innan ägget fäst, redan när embryot nått 6-8 celler men det är ICKE MÄTBARA halter alltså under 0,5 enheter. Sen måste inte ägget fästa vid livmoderväggen, vid utomkveds kan det ju i princip fästa var som helst, såg på tv nyligen om en tjej som lyckats få ett embryo att fästa (eller inte hon så klart utan kroppen) i tarmarna !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Egentligen helt omöjligt men hon fick ju positivt på både grav-test och blodprover.

MEN likväl...ÄL+3 är en biologisk omöjlighet att få utslag på gravtest, gravid eller ej...och särskilt inte cb
  • slemtorsk i din bralla
    popcornplaya skrev 2012-10-25 14:06:51 följande:
    Slemmis: jag förstår vad du menar :) med mitt andra barn tog jag bara ett test och då efter mensen va sen. Kände mig lite snuvad på testandet ;)

Nu däremot har det gått ett antal tester på dessa 15 månader.
    får väl se om vi kör på en till sen... haha.. men vi har ju oddsen emot oss och frågan är om man VILL ha ett barn till när man nyss fyllt 40 och redan har två.....och man ska ju inte börja försöka för att få testa hahaha
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester