Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Tog ett till & fick upp svagtsvagtsvagt även på detta, någon som ser?
Tog ett till & fick upp svagtsvagtsvagt även på detta, någon som ser?
Hej tjejer, lite hjälp här..
Bim antigen idag eller imorgon.
Detta test gjorde jag imorse vad tror ni?
Jag ser! Så såg mina första ut, vågar mig på ett litet grattis!!
Äntligen ett vettigt andra streck på Ägglossningstesterna på cd16. Hade ni satt detta som positivt??
Har bara 1 test kvar hemma och inte bestämt mig om jag ska vänta till ikväll för att se om det minskat igen, eller ta om några timmar för att se om det blir lite starkare. Har det minskat till ikväll så har ju lh-stegringen varit. Vad tycker ni?
Jag hade sett det som positivt. Ta det sista i morgon, har det gått ner igen så lär ägget ha släppt, så brukar det vara för mig.
Hej. Jag undrar om ni vill hjälpa mig att tolka. Jag har två "stora" barn som är 13,5 respektive 15 år gamla så allt känns nytt. Min man steriliserades i december och lämnade ett enda prov som fick "ok". Saken är bara att sedan en vecka tillbaka har jag börjat kräkas nästan dagligen och jag är extremt trött. Tog ett Clearblue igår och så meddetsamma ett svagt plus men maken såg det inte samt att det nog var fel men jag ser det. Det kom direkt och det är kvar som torrt också. Det är brett och ser mer svagt svagt blått än grått ut. Det syns om man lyser genom testet, och i olika fotoinställningar men även för bara ögat. Jag fick en slags mens för tidigt för några dagar sen, olik den vanliga. Borde vara i typ 5+0 eller 5+1 max... Om. Vill ni snälla hjälpa mig att tolka?
Ser verkligen inte ett dyft på nåt av testen. Om du är osäker och är så långt gången som du i så fall tror så är det isf för svagt om det inte går att se på bild, alternativt ta ett digitalt så får du svart på vitt.
Vet inte hur gammal du är men du har ju rätt stora barn, kan ju vara något annat som ställer till dina hormoner än en graviditet.
Jag bedömer alla test lika, ser jag så ser jag och då säger jag det. Men det betyder såklart inte att jag har rätt och att man inte är gravid för det. Man vill ju ha en bedömning och jag tycker det är roligt att se om man ser och förstår precis längtan och tankarna över att man vill bli gravid och att man ser streck.
Men CB plus verkar ju ge en massa spök hela tiden och är det bara en grå skugga så ser jag inte det som ett plus, det måste ju ändå vara blått. Jag har själv testat många gånger med CB och tycker mig se den skuggan OFTA så jag litar inte på dem alls och skulle inte se mig som gravid då. Jag litar enbart på testlagrets och digitala, testlagrets har aldrig gett mig spök eller konstiga torkstreck osv. De allra första svaga har alltid stämt och blivit starkare.
Hon har all rätt att göra som hon vill, men tycker det är konstigt när det om och om igen kommer upp test som enligt mig är negativa och som hon säger är plus. Och sen kommer mensen. Jag tycker iaf man borde byta tester till något annat för att se om det ger samma utslag isf. Men alla är olika och jag kommer nog helt enkelt att låta bli analysera just hennes tills jag faktiskt ser något tydligt. Önskar att ALLA här inne som kämpar ska bli gravida, det är ju därför vi är här. Men jag kan ju inte heller ljuga när jag inte ser nåt.....
Ni som ser mina tester,vad tror ni? Orolig.. Och negativt på rfsu:-/
Vad tror du? Kan man stegra långsamt? Någon annan med erfarenhet? Jag mår illa,trött,kissar ofta.