• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Flikkan: Jag ser nått svagt på understa men jag ser även en linje tunt sträck på en av bilderna så jag vet inte vad jag ska tro. så länge mensen håller sig borta så är det ju bara bra :)
  • alexander2011
    Flikkan skrev 2012-09-07 22:15:47 följande:
    :) Det understa är det som är blött, det var ett väldigt klart och tydligt sträck som kom fram när det var blött som sakta for bort och sedan vart det såhär. Guud. jag skulle haft ett till test nu är mina slut, ska fira killen imorgon och med detta resultatet kan jag inte säga något. Även fast jag litat på min magkänsla denna månad. Har mensvärk hela tiden idag också. Herreguud.. 

Jag tcker allt att du ska ta ett till test om 2 dagar, avvakta. tyvärr hade jag inte litat på det. Men jag HOPPAS verkligen att du plussar snart. hade varit så roligt.
    jag ger upp nu o siktar på äl ist 
  • alexander2011
    Flikkan skrev 2012-09-07 22:22:37 följande:
    Ja jag får göra det. 
    Tack!

Ja men det är ju bara köra på vid äl, antingen väntar du barn nu eller så tar det sig då! :)

Hejja hejja! 

Ja :) 11 gången gillt denna gången.

men i onds hade jag äggviteaktiga fltningar. ganska mycket o tunanre flytningar dagarna innan men nu är det mer torrperiod men äl testerna börjar idag bli starkare igen. är på dag 14 el 15 idag. brukar få den idag men det känns inte alls som jag ska ha äl. iofs så brukar jag ha äl värk dagen efter positivt äl test.

tack, nu kör vi :) lycka till     
  • alexander2011
    Mini Léonie skrev 2012-09-07 22:32:34 följande:
    Alex:
    Jag fick ju aldrig någon förklaring. Sökte privat och fick tid direkt, svampen hittades på cellprovet som jag berättat innan och efter kuren för det var plusset där. Ska bli intressant att se när bebis är född om man testar svagt alltid då med. Tror bara det är så att vissa av oss har lite i urinen utan att det för den sakens skull är farligt (även om fakta säger att Hcg inte finns annat än vid grav så är vi ett par personen som verkar bevisa motsatsen)
    Jag hade ringt och bokat en privat tid om jag var du.. Och sen behöver man inte dra på hög växel med vad som ska utredas men mer för en koll och kanske slappnar kroppen av att få kollas.. Kanske va det därför jag plussade med? Man får aldrig veta liksom

Hejar på dig! Din tur nu liksom...

Tack underbara du{#emotions_dlg.flower}
     ja jag var så otålig redan i början och nu får det faktiskt vara våran tur nu.

faktiskt tog jag ett äl test nu o nästaaann positivt så äl imorgon :) denna månaden kör vi på varannan dag.

ska ta tag i kragen o försöka ringa imorgon. får se vad de säger. tog ett gravtest nu o visst sns det mega svagt men det har det gjort hela tiden. jag får släppa det nu. borde inte vara nått. precis som du säger så borde det vara starkare än så. :( nja. utredning är väl igentligen lika bra att ta för det tar tid med en utredning vad jag har förstårr. tiden går fort. det ahr ju snart redan gått 1 år sen vi började så varför inte?

tror det är som du säger. det kanske får mig att koppla av mer. pratade med min läkare och han sa att jag skulle ringa honom för att boka tid för ett blodprov. för att se att jag inte ahr nån vitaminbrist pga att sen förlossningen så har jag  tappat hälften av mitt hår :(  vill veta om det beror på b-vitaminbrist eller nått annat.  
  • alexander2011
    Flikkan skrev 2012-09-07 22:52:48 följande:
    :)
    Men jag ser på mitt test att det är ett brett streck!

BILD!
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-09-07 23:14:28 följande:
    Fått hem lite stickor nu, känner att jag inte kommer kunna hålla mig! Är jag är dålig människa??

;)
    Klart du inte är ;) vilken dag äl+ är du på?
  • alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-09-07 23:26:25 följande:
    Äl+4.... Väntar nog till måndag men hade ju planerat att vänta till bim. Iaf äl+10.. Äsch, inte kört än, jag kanske klarar det!!!
    jadå :) klart det kliar i fingrarna men du lär säkerligen få negativt ändå. bättre o avvakta ist
  • alexander2011

Hade mens den 23:e aug. hjälp mig o räkna. är jag på dag 16 el 17 nu då?

Vi myste på dag 11 (3:e sep) dag 13 (5:e sep) och dag 15 (7:e sep) då borde vi ha träffat rätt.

dag 11 hade jag äggvite aktiga flytningar, tunna fltningar några dagar innan o nån dag efter men nu snustort.
    Jag har inte fått nått riktigt positivt äl test mer än i början av veckan o starkast igår kväll men svagare idag. har jag missat stegringen då? har äl värk nu tror jag. ahde ont en stund igår oxå.

brukar ha äl värk dagen efter jag har fått positivt på äl stickan elller samma dag.

förlåt att jag krånglar så Skäms       

• alexander2011
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-09 01:13:07 följande:

Du är på dag 18 nu den 9/9.

men då borde jag haft äl för 4 dagar sedan Förvånad de har varit starkare men inte riktigt positivt. iofs så har jag inte testat 2 ggr per dag utan olika tider så kan jag ha missat stegringen? nu är mitt test svagare men det känns som äl värk nu i hela magen.

min cykel har det senaste varit på 31,30 och 28 dagar 
  • alexander2011
    Planerar smått 14 skrev 2012-09-09 01:21:52 följande:

Varför skulle du ha ÄL för 4 dar sen?

de senate så har min menscykel varit 31,30 och 28 dagar.

enligt äl kalenderna räknat på 30 dagar så har äl asså varit för ca 4 dagar sedan då, eller? hade mens den 23:e. har alltid 16 dagar mellan äl o mens 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester