MrsC74 skrev 2012-10-21 22:38:25 följande:
Jag har oxå gjort IVF maddiie men i Uppsala. Jag reagerade inte alls på hormonerna och kände knapp av äggplock. Men en del mår skit. Sen kan man reagera olika från gång till gång också.
Här i Uppsala får ca 70 % ägg till frysen. Vi fick ut 10 ägg. 9 befruktades och 8 frös vi in. Vi har 6 ägg kvar och så har vi fått en liten bebis också som är 6 månader i dag.
Det är otroligt olika mellan de olika sjukhusen. Vet inte vad det beror på då de flesta verkar använda samma metoder. Jag har bara kört korta protokollet. Dvs ingen nedreglering.
Slemmis : blev du nedreglerad?
Som Slemstorsk säger finns trådar med IVF tjejer som är otrolig kunniga. Många har hållt på i flera år och har fått fler barn.
Lycka till.
japp jag blev nedreglerad båda gångerna.. det blir man i regel här på Sahlgrenska, de första två gångerna av tre iaf den sista gången ändrar man om det inte utfallit bra.
Jag ifrågasatte detta redan vid första tillfället för att kolla om det fanns alternativa metoder och ja, det finns men de föredrar "säkra kort" som de uttryckte det.. något jag väl kan vara lite skeptisk till. Men första gången så kör man ju enligt ett standardprogram mer eller mindre, sen ansåg väl JAG att resultatet första gången blev ganska magert måste jag säga... 5 ägg togs ut varav 3 var rätt "mognad" två blev befruktade men dock bara 3-celliga efter två dygn.
Pga min ålder och att jag redan har barn i kombination med resultatet (de ansåg inte att det var någon idé att ens försöka frysa ett av embryona) så fick jag två embryon insatta... men det gick ju som sagt inte.
Andra gången fick vi ut 14 ägg vilket i min ålder kan ses som ganska otroligt, ALLA hade rätt mognad dessutom, men efter två dygn (vilket är det normala ) hade INGEN utvecklats mer än till 2 celler vilket inte är bra, så de lät dem ligga ett dygn till i värmeskåpet och så hade 12 st avstannat och 1 var 4 celler och ett 6 så båda dessa fick jag tillbaka.
Jag testade positivt ganska tidigt men fick också blödningar på BIM-dagen (blödnignarna fortsatte i nästan 2 veckor) åkte fram och tillbaka till gynakuten ett par gånger och man såg två "fläckar", läkaren misstänkte tvillingar men sa inget till oss utan skrev det bara i min journal, nästa gång vi var där såg vi ett hjärta och en sk uppklarning vilket den läkaren trodde var ett myom, min läkare på IVF-kliniken menade dock att det hade varit tvillingar men den ena troligtvis aldrig hade fortsatt utvecklas efter att det fäst vid livmodern.
OJ där spammade jag hela min story IGEN *S*
Nedregleringen var väl det jag reagerade på första gången, blev illamående men det var väldigt överkomligt.
Ang sprutorna så måste jag säga.. ja jag har en fruktasnvärd sprutfobi, men de kändes faktiskt inte... det var nästan äckligt att se den där nålen, sticka in den i magen och konstatera att "fan det känns ju inget". Ägglossningssprutan var lite värre för den känns, den sved och ömmade och så måste man ta den långsammare men ändå var det inte så farligt.. JAA jag kallsvettades och grät om vart annat, min man ställde upp och gav mig några sprutor men till slut så var det ändå lättare att göra det själv, jag bullade upp med kuddar bakom ryggen i sängen och blundade i stort sett *S*