Stella 78 skrev 2011-10-15 14:06:07 följande:
Slemtorsk, jag hann spraya 1 dag innan jag fick ett svagt plus på äl+9. trodde ju aldrig att jag skulle plussa då min kvarvarande äggledare ju var utdömd. Tur läkarna hade fel

fast jag inte trodde jag skulle kunna bli gravid så testade jag som en galning bara någon dag efter äl! Snacka om fantastisk känsla att få ringa in och säga att jag skulle sluta spraya och fick komma in direkt på blodprovet för att följa hcg! Började ju på bara 10 mlu och fick gravid på digitalt samma dag! Sen blev det ju tyvärr mf men känslan var ändå oslagbar! Dottern kom ju till samma månad när jag hade fått ny tid för ivf.
Hmmm kanske ska boka in ett ivf så får jag plus även denna gång? Är det det som saknas nu?
kanske är den kicken man behöver liksom *S* Förra gången jag försökte skaffa barn, med mitt ex så gick vi ju igenom utredning och grejer. Han hade i stort sett 0% chans att bli pappa, så vi ställdes i kö... och på den tiden var det flera års väntetid (ingick ju inte i vårdgarantin och att betala själva fanns liksom inte i hans värld) så vi väntade o väntade och så lyckades vi helt plötsligt på egen hand.. en vecka efter jag hade fött vår son fick vi kallelse till startmöte på IVF-enheten .. ha ha...
Vi kör ju med heminsemination så vi är ju väldigt säkra på när/om vi prickar ägglossning, sen är mannens simmare lite trötta o slöa men han hade full tillgång så att säga så det känns lovande både för hemmaförsök och ivf och läkarna har stor tilltro till att vi ska lyckas, om inte hemma så där... så man hoppas ju slippa ta massa sprutor o skit, men kommer vi dit så är det ju bara att köra...
Mensen har iaf inte kommit i gång utan det var väl en spotting av något slag men just nu känns det som den ska komma vilken sekund som helst .... vi som skulle sexa i kväll

den kan väl hålla sig undan tills i morgon iaf.....