• Anonym (.)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Leah56 skrev 2024-07-03 15:22:35 följande:
    Jaha okej tyckte de var ganska starkt för att vara 2 dagar innan bim. Här är de senaste från idag 
    Ser bra ut, men aldrig riktigt tillförlitligt att gå på styrkan på urinstickor. Vill man vara säker och slippa oro är det bästa att ta två blodprov med några dagar mellanrum. Lycka till ☺️
  • Anonym (.)
    Leah56 skrev 2024-07-03 15:54:22 följande:
    Okej hade ett tidigt missfall i maj där stickorna inte blev starkare alls så detta känns lite bättre iaf😊 blodprov får man inte utan anledning här, det bara avvakta. 
    Det går att ta privat ☺️ kostar några hundra, men så värt det. Visa stickor kunde tom vara svagare för mig trots att det ökade som det skulle. 
  • Anonym (.)
    MrsHoppas skrev 2024-07-04 07:23:35 följande:

Är det helt kört nu för den här månaden? :( är på ÄL +12 idag och jag tycker inte jag ser något.. 

Ser inget heller, men det är inte helt över förrän mensen kommer. 🤞
  • Anonym (.)
    Anonym (Brall) skrev 2024-07-08 14:20:33 följande:
     Någon som vill analysera? Kvallen blir ju så dålig men jag tycker verkligen jag kan ana något. Kam ju dock vara testlinjen, där själva färgen ska fasta liksom. Äl+6 eller 7
    Ser inget än, men det behöver ju inte visa än även om ni lyckas 🤞
  • Anonym (.)

Julia, svårt att säga, kan vara början på något 🤞 ibland lurigt när det är så vagt, det kan vara både och, testa med tidigt digitalt eller vänta till imorgon eller någon dag till så borde du få svar ☺️

• Anonym (.)
    Fundersammen skrev 2024-08-08 14:04:03 följande:

En nyfiken fråga - ni som varit nyfikna och tittat på clearblues test flera timmar efter att man testat ich sett streck - hur starka har de varit? utifrån vad jag ser så verkar de flesta ha svaga streck dvs otydligt - jag tittade (tyvärr inget foto) och det var lika stark blå som kontrollstrecket

nu vet jag att de är opålitliga efter 10 min men när jag sökt så har de pratat om att de falska positiva strecken ska vara svaga eller gråa - denna var som sagt lika starkt som kontrollstrecket

jag har tänkt kolla imorgon förmodligen, ville bara höra om era erfarenheter och tankar?

(jag har förr tittat på hundratals test i efterhand bara för att få se ett falskt positivt för att nånsin få se det positiva strecket även om det är fel och aldrig oavsett märke sett det så var bara nyfiken som en strut när jag valde titta efter ca 8 timmar)

Clearblue ger ofta blå streck efter avläsningstiden, men kan även ge falska inom avläsningstiden. Jag tycker de är under all kritik med tanke på att de är rätt dyra också. 

Hoppas ditt visar sig vara ett plus 🤞

• Anonym (.)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-09-03 07:59:01 följande:

Behöver hjälp att tyda mina test. Översta tog jag för exakt 1 vecka sen, tydligt plus. Mitten tog jag två dagar senare, super svagt, knappt synligt. Nedersta tog jag idag, absolut synbart men tycker det borde vara starkare?! Är idag i vecka 5+2. Min tanke var att det antingen skulle visa negativt eller ett starkt plus idagObestämd Ska jag förvänta mig ett missfall snart eller ska jag börja njuta av att vi är gravida?!

Ibland kan det vara precis som det ska även med svaga test. Men var uppmärksam på minsta smärta så att det inte sitter i en äggledare, då måste du söka vård på en gång. Önskar all lycka till och det slutar i bebis ❤️
  • Anonym (.)
    AngieF skrev 2024-09-03 12:49:45 följande:

Hej! Jag och min man har försökt ett halvår nu lite lätt. Förra månaden körde vi dock ägglossnings test (fick inget jättetydligt streck) och myste varannan dag i över en vecka kring min mensapps rekommendationer.

Tog ett testa tidigt från CB 1/9 som sa inte gravid. Tog en sticka från gravidkollen igår kväll (2 dagar till beräknad mens) som visade ett svagt streck. Testade igen imorse (men hade varit uppe och kissat tidigt på morgonen) samt ett innan lunch.

Bilderna kom visst inte i ordning men tycker det ser ut som att den från idag vid lunch är mer framträdanden än den från igår.

På testet står det att om strecket inte är lika starkt som kontrollstrecket är en inte gravid. Stämmer detta? Tycker jag sett andra som varit gravida när det sett ut såhär men vet inte hur jag ska tolka det!

Det är ägglossningtest som du tagit, de visar inte om du är gravid ☺️
  • Anonym (.)
    Bambino18 skrev 2024-09-04 06:57:41 följande:

Är på Äl+16 idag och det första testet är för två dagar sen tror jag, sen är dom andra två ifrån igår på morgonen samt em. 
    längst ner är från morgonen idag, ser det bra ut??
    har inte så mycket symtom än:/
    (ber om ursäkt för suddig bild)
    Ser helt normalt ut, urinstickor mäter inga hormonnivåer heller så det finns ingen skala som man kan se om hormonet ökar som det ska. Det gör bara blodprov.
    Det är lååångt ifrån alla som har mycket symptom vid graviditet, speciellt de tidiga veckorna innan hormonnivåerna gått upp. Grattis 😃
  • Anonym (.)
    Bambino18 skrev 2024-09-08 23:11:46 följande:

Jag fick 2-3 på digitalt för 9 dagar sen (äl+14) och idag äl+22 så är det fortfarande 2-3? Både imorse och nu ikväll när jag testade igen. 
    Borde det inte öka snart till 3+? Är i v 5+1 idag.

Veckotesten är bara uppskattning, de kan inte mäta hcg nivå. Det enda som mäter är blodprov ☺️
  • Anonym (.)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-09-11 16:32:36 följande:

Hade ett kvar. Vad tros? Skugga?

Har en retuscherad också.

Stor risk att det är ett vanligt cb streck, de vill gärna ge skuggor. Hoppas dock att det är början på något 🤞
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirradxflera) skrev 2024-10-10 17:40:01 följande:

Hej! Är det någon som testat premoms stickor? Är de tillförlitliga?

Är 4 dagar sen enl app, men är inte helt regelbunden. Tagit tester i 3 dagar, de 4 testerna från tidigare 2 dagar har varit helt blanka...

Är detta nått man kan lita på?

8 år av i fertilitet och försöker inte i dagsläget..

Grattis du är gravid! Har inte testat de själv men så tydliga streck på flera stycken är tveklöst positivt 🥳
  • Anonym (.)
    Cashili33 skrev 2024-10-13 09:27:13 följande:
    Sådär blir ej spökstreck 
    de blir smala och tunna 
    så här breda har jag aldrig sett 
    men det betyder såklart inte att det Kan ske eftersom detta kom upp så sent 

men skulle ändå gissa att den som tog det är gravid men väldigt tidigt 
    Såna streck kan komma på cb, fast det är negativ. Cb kan ge streck med vatten, så länge inte de är väldigt tydliga inom tiden och går att bekräfta med annat test är det typ 50/50 vad ett streck på cb betyder 🙄
  • Anonym (.)
    Anonym (Lineeyes) skrev 2024-10-16 18:48:04 följande:

Hej hopp! Nu är jag tillbaks! Vad sägs om detta test?
    Tog 2 samtidigt, ett från rfsu och detta från gravidkollen. Har läst mycket negativt om gravidkollens test nu i efterhand. Har någon här erfarenhet av dessa? 

Är på äl+8 idag, bekräftad äl med tempning och ägglossning.

Ser inget, men hopp kvar när det fortfarande är så tidigt 🤞
  • Anonym (.)
    Angiesmamma skrev 2024-10-17 20:15:10 följande:

Ja jag vet att CB är skit och känt för att ge spök. hade äl 6/9 och ska väl vara på runt äl+10 idag. tog detta test imorse, och fick en väldigt svagt antydan till streck. kan man verkligen plussa så här tidigt? Bim är 21 nu på måndag. 
    Ser inget på bilden, men tvivlar inte på att det syns något irl. Använder själv alla märken utom just cb för att jag inte litar på dem. Men fick synliga plus på fyra olika märken äl +10. Blir det starkare över dagar är det säkert början till ett plus 🤞
  • Anonym (.)
    PrettyTiedUp skrev 2024-10-19 09:16:37 följande:

Ca 1-2 timmar efter avläsningstiden dök det upp något som ser ut som ett streck. Är detta spök? Färgrester? Det är RFSU testa tidigt. Ni med erfarenheter får gärna skriva :). 
    Ibland när det blir streck efter avläsningstiden så är det väldigt låga nivåer hcg som det plockat upp och ibland är det bara annan reaktion (typ cb tester). håller tummarna att det är början på ett plus 🙏
  • Anonym (.)
    Angiesmamma skrev 2024-10-19 21:20:11 följande:

Fick väääldigt svagt antydan till plus iförrgår på 10dpo 
    tagit både igår och idag men ser ingen skillnad? Tycker inte testen blivit något starkare. Kanske en aning.. 

först blev de svagt positivt samma som igår och iförrigår ingen skillnad förutom att efter 10 minuter efter att testet togs synts de ett ännu starkare streck. Vad kan det betyda? 😟
    ( har testat med rfsu testa tidigt och fick svagt positivt på den med, och starkare efter utgången tid ca 10 min)

såg nu att bilden hamna på snedden av någon konstig anledning. Första testet är från idag och understa igår. Bim om ca 2 dagar. 12 dagar dpo idag. 

Tror de cb är spök, ser inte ut att vara bredda linjer. Blir din mens några dagar sen kan det också vara kemisk graviditet. De tidiga digitala brukar snappa upp det rätt kvickt, kanske värt att testa. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Nat) skrev 2024-10-20 12:07:36 följande:
    Nä jag tog nytt idag helt blankt så var bara spök eller fel på testet tycker ofta det blir svagt pos nu för tiden på gravtester 😭

Så tråkigt!

Tycker det säkraste är att satsa på att testa med några olika billiga stickor, ju fler märken man kan se på desto säkrare är det 🤞Ett enskilt test känns svårt att lita på, hade själv fyra olika märken när jag plussade 🙈

• Anonym (.)
    Anonym (F.) skrev 2024-11-04 15:29:58 följande:

Hej! 

Vad tror ni om det här testet?
    dock blev det negativt direkt efter bilden togs, med bara några sekunders mellanrum? 

Testet är INTE en testa tidigt sticka utan en vanlig och min mens är beräknad om ca 5 dagar. 

Mår illa och har gjort det i två dagar nu. Känns inte troligt att börja må illa redan vid ÄL + 7?

Finns en risk att det är från när färgen transporterades över testområdet. Negativt nu, men hoppas ändå det kan vara början på något för dig ☺️
  • Anonym (.)
    Kungsbacka skrev 2024-11-13 12:35:49 följande:

Hej tjejer, vad tror ni om detta gravtest äl+10? Det är ett RFSU testa ofta. Tog ägglossningstest först för att se om det skulle visa positivt. När det var så pass starkt så tog jag ett gravtest. Strecket kom upp i rimlig tid. 

Positivt, grattis 🥳 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester