• cutepenguin

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Zandylina skrev 2023-10-04 14:00:09 följande:

Hej jag är 4 dagar före Bim och känt mig lite annorlunda senaste dagarna så tog dessa två test om båda visar 2 streck så borde det vara plus ej spök? E så osäker på detta med tester har beställt digitalt men e par dagars leverans så ville fråga här om jag hoppas för mkt kanske..

Skulle säga att dessa är positiva! Tror med ganska stor säkerhet du kommer få gravid på ett digitalt 🥰👍🏼

• cutepenguin
    Zandylina skrev 2023-10-05 19:48:33 följande:
    svansmamman skrev 2023-10-04 18:59:35 följande:
    Jag tycker också att det ser solklart positivt ut, ett digitalt kommer säkerligen bekräfta det också! ❤️

Hej ville bara meddela att ni båda hade rätt tog ett CB digitalt och gav Gravid 1-2 och jag e såå lycklig nu får vi bara hoppas lilla knytet stannar kvar har många MF och MA i bakgrunden? skickar ej med bild då detta lite fel forum :) 🌸❤️

Vad roligt! Stort grattis ❤️

• cutepenguin
    Jjjjjllo skrev 2024-01-06 15:05:22 följande:
    Samma här litar inte heller helt på dom Drf ska gå köpa nya idag, men det va mycket starkare än när fått spöksteck tidigare, inte ens kunnat få d synas lite på bild när d varit spök innan pga min kamera är ganska kass hela bilden är suddig liksom haha, o linjen var blå annars vid spöksteck så har den varit grå eller väldigt tunt sträck men denna va lika bred som kontroll linjen o såg blå ut bara ganska svag. kom lite som en chock för vi försöker inte tog test för blir galen på hur ont mina bröst gör kan knappt ligga på mage, röra dom eller ens ha en bh värst när ska ta av bh. men uppdaterat när vet mer 

Köp ett digitalt testa tidigt i stället 🥰👍🏼 Så slipper du tyda streck.

• cutepenguin
    Juvellampa skrev 2024-01-21 14:27:55 följande:

Hej!

Sååå förvirrad, undrar om någon varit i liknande situation:

Beräknad mens idag.
    Tog digitalt clear blue med veckoindikator idag, inte med morgonurin. Visade negativt. 

Imorse, med morgonurin tog jag en gravsticka som visade svaaagt plus. 
    Tog sen två clearblue (ej digitala) där det ena visade svaaagt plus och det andra negativt/antydan till det svagaste strecket jag sett.

Igår, tog jag clearblue digital testa tidigt som visade Gravid. 

I onsdags och torsdags tog jag två CB testa tidigt som båda visade plus. 

Vad tror ni? Känner mig tokig. Har lagt 600 spänn på tester senaste veckan... inte hållbart.

Haft en graviditet innan där jag sex dagar innan bim testade starkt positivt på alla tester jag tog, detta var 2019, ändras hcg med åldern?

Är 33 år för övrigt.

Eftersom du testat positivt på testa tidigt och inte på de med veckoindikator skulle jag gissa att ditt HcG bara inte hunnit upp till 25 ännu. Testa tidigt-testen visar ju från 10. 🥰 Du skriver ju också att du inte testade med morgonurin idag vilket också kan ha spelat in. Vänta två dagar och ta ett nytt med veckoindikator och direkt på morgonen. 

• cutepenguin
    SolPersikan skrev 2024-03-11 11:09:26 följande:
    Vad tror ni om det här?? Vågar inte tro på CB men det var det jag hade hemma!

Hur ser det ut utan att du redigerar bilden? 

• cutepenguin
    Anonym (Stu) skrev 2024-05-03 15:22:38 följande:
    Vad tror ni? 😅 är rfsu tidigt som jag tog isär, blir så irriterad på ?displayen? över dör strecken ska vara. Jag tycker mig se något väldigt svagt men ibland känns det som man knbillar sig streck haha. 

Jag ser tyvärr ingenting.

• cutepenguin
    Anonym (M) skrev 2024-06-02 19:22:17 följande:
    Vilket test skulle du rekommendera om man vill testa flera dagar tidigare? CB ger ju spökstreck och man vill ju inte slösa massa pengar. 

Det var inte mig du frågade, men jag skulle rekommendera CBs digitala testa tidigt. Jag testade positivt på ett sådant ÄL+10, och dom testen är väldigt tydliga när det verkligen står Gravid eller Inte gravid.

• cutepenguin
    lalalovee skrev 2024-07-30 18:20:58 följande:

Kan detta stämma?? BIM-6

Tycker det ser positivt ut. Vågar mig på ett GRATTIS!! 🥰

• cutepenguin
    lalalovee skrev 2024-07-31 10:54:12 följande:

När tror ni kan kan testa med digitalt? gårdagens var känsligt test (10mlu/ml) och dagens vanligt 25

Redan nu! Ett digitalt kommer också ge utslag utan tvekan 🥰👍🏼

• cutepenguin
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-05 13:18:06 följande:
    Hej. Har lagt upp nya från idag som är från RFSU testa tidigt.

Den första är kort efter tid och den andra är inom tid.

Ser positivt ut! Grattis! 🥳

• cutepenguin
    Bambino18 skrev 2024-09-08 23:11:46 följande:

Jag fick 2-3 på digitalt för 9 dagar sen (äl+14) och idag äl+22 så är det fortfarande 2-3? Både imorse och nu ikväll när jag testade igen. 
    Borde det inte öka snart till 3+? Är i v 5+1 idag.

Jag fick 3+ när jag var ÄL+23 (enligt min mens vecka 5+4). Och då väntade jag ändå tvillingar. 

Slår nog över när som helst! 🥰 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester