• Myhnona

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Skrutt 83 skrev 2011-10-12 11:07:19 följande:
    Fick liknande förra månaden, ett rosa streck, dök upp inom tiden tom har jag för mig, satt ungefär där ditt siter nu och var lite snett. Här är en bild: 

Var tyvärr inte gravid... Men mitt flyttade sig inte utan var där hela tiden´..

Om jag är gravid eller inte vet jag ännu inte för jag har bim tidigast om 6 dagar, men blev fundersam över varför det blev så, jag vet att detta test inte är giltigt och tolkar det inte som positivt nu när det sitter där det sitter, skall ju vara brett och på rätt plats först och främst.
  • Myhnona
    Skrutt 83 skrev 2011-10-12 11:44:30 följande:
    Då har du ju lång tid på dig att hinna få ett plus!! Håller tummarna! Hoppas på att detta idikerade att det finns lite hcg i kroppen fast det bara är tidigt. Håller tummarna!!

Slemtorsk: Hoppas på att det bara är tidigt än, själv har jag fått starkare utslag på testerna på kvällarna jag också alltid mer utspätt på morgonen fast man inte druckit under natten. Ser framemot ett nytt test ikväll, hoppas så för dig!! Stort LYCKA TILL på uppkörningen idag också! Håller tummarna!
    Tack, det kan man ju hoppas att det är men i en annan tråd, som jag startade med samma bild, var det någon som sade att det endast är färgrester och då är det med största sannolikhet inget som har med hcg att göra, men den som lever får se.
  • Myhnona

HJÄLP tack!

Jag tog ett test nu på morgonen (har bråttom så här på morgonen och har därför inte hunnit ta bild) och precis innan där teststrecket skall vara är det ett brett vitt streck och precis efter (där teststrecket skall vara, alltså mitt emellan uppsugningsdelen och kontrollstrecket) är det ett brett mycket svagt rosa/rött streck. Hur skall jag tolka det?

• Myhnona

Tessan: Jag ser, hoppas det blir starkare.

Slemmis: Jag ser på ditt också, håller tummarna för att även det blir starkare. :)

• Myhnona

Morgonens test, knäppte bild efter 5 minuter och då såg det ut så här. Vad tror ni? Jag är på bim-5 eller bim-4.

• Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-14 05:14:21 följande:
    testade INTE nu på morgonen.. har lite mensvärk så jag avvaktar och ser hur det fortlöper......misstänker att mensen är på ingående nu BIM -2 och det är då jag brukar få känningar i magen ordentligt..
    Eller så är det molvärk du känner, hoppas verkligen att det är så. Med dottern kände jag molvärk som påminde om mensvärk dagarna innan bim, symptomen annars kom först i v.6. Annorlunda är det denna gång, blev illamående, kissnödig och fick halsbränna 1 vecka efter äl, får se om det verkligen är något.
  • Myhnona
    Envira skrev 2011-10-14 06:52:50 följande:

dagens.. ser inte nånting jag i alla fall..

Jag gör tyvärr inte heller det, när har du bim?
  • Myhnona
    Envira skrev 2011-10-14 06:55:38 följande:
    har bim den 16e.. känns kört nu, testar ju med 10 miu också ;/
    Men många plussar först på bim eller efter bim, det krävs att man har mycket hormoner för att plussa innan så förrens din mens dyker upp är det absolut inte kört.
  • Myhnona
    sweasmamma skrev 2011-10-14 07:21:51 följande:
    ser ett streck .. hoppas det blir starkare 

Tack, det hoppas jag också så klart!

Stinis83 skrev 2011-10-14 07:22:20 följande:
    Myhnona, det ser väldigt lovande ut! Vågar mig på ett försiktigt grattis ;)

Envira, jag ser tyvärr inget, men du kanske har lite längre lutealfas som någon skrev? Tappa inte hoppet än. Och ha i åtanke att det kan ta ett par månader minst. Mitt första barn (fripassageraren från Sydafrika) tog 5 mån att få till, och barnet jag har i magen nu tog på första riktiga försöket vilket gjorde mig väldigt förvånad och nästan lite chockad.

Vågar inte tacka riktigt ännu men visst ser det lovande ut.

• Myhnona
    suss85 skrev 2011-10-14 12:48:00 följande:

Dessa test använder jag.. har inte listat ut om dom är så känsliga som 10 mlu..
    men hur skulle ni då dolka om det ena dagen finns ett synbart rosa streck och andra dagen ser det blankt ut,,, men det är riktiga skit stickor det där för dom är riktigt repiga där färgstrecket ska vara! 
    Jag läste i någon tråd, tror faktiskt att det var här att normalt har man upp till 9 mlu i kroppen utan att vara gravid, är man då höghormonare så kan det ge utslag på dessa känsliga test utan att man är gravid. Jag gjorde det varenda gång jag testade med den känsligheten och jag var inte gravid.
  • Myhnona
    Vindruvan skrev 2011-10-14 13:09:51 följande:
    Är det sant? För jag testade igår pos på CB, finns bilder upplagda här. Men idag med rfsu som är extra känsligt fick jag neg?? Förstår ingenting, gravid elr inte?
    Tyvärr kan CB ge positiva streck som inte är positiva, har varit med om det flertalet gånger. Det krävs nästan alltid att strecket är färgat jämnt över hela strecket, är det starkare åt ena hållet och svagare åt det andra så är det många gånger ett falskt plus tyvärr.
  • Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-14 13:12:34 följande:
    ja det var jag som skrev det.. hittade ju en tabell som visade att man kunde ha upp till 9,5 mlu i blodet som icke gravid.. samtidigt hittade jag en annan tabell som visade att man kunde ha så lågt som 4 mlu i vecka 6!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
    Och då kan man ju tala om låg och höghormonare. Hamnade i en tråd en gång där folk menade på att det absolut inte fanns något som låg och höghormonare, men det måste det ju finnas eftersom vissa kan testa positivt 8 dagar efter äl medans vissa gör det inte förrän 18-20 dagar efter äl.
  • Myhnona
    Vindruvan skrev 2011-10-14 13:19:23 följande:

Såhär såg mitt cb ut!:/ Vad tror du??
    Jag kan bara gå efter egen erfarenhet och jag har haft så fast starkare och inte varit gravid, men jag vet också dem som har haft så och varit gravida. Dock skall man gå efter att strecket skall ha en jämn färg, så mitt tips är att testa igen i morgon. Håller tummarna och hoppas att du får en fint plus.
  • Myhnona
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-14 13:19:37 följande:
    ja exakt.. även om jag inte tror att man har samma resultat från gång till gång.. tex en gång kan man testa positivt 4 dagar före BIM och nästa graviditet kanske man inte testar positivt förrän en vecka efter BIM, det beror ju på väldigt mycket och hormoner är inte särskilt logiska...

Sen handlar det ju även om hur fort ägget tar sig till livmodern för att fästa... det är ju först efter att det har borrat in sig som det börjar skjuta ut större mängder HCG, före det är det bara yttepytte mängder som är knappt mätbara, har man då en grund HcG på tex 8 så kan man ju få positivt tidigt på ett känsligt test isf .... men har man en grundnivå på 0,5 (vilket tydligen är det vanligaste) så kan det ju ta ett tag innan man kan detecktera hcg på ett gravtest.
    Precis, jag fick klarhet i alla mina falska plus på känsliga test först när du förklarade här i tråden hur det låg till. Jag trodde att jag fått tidiga mf varje gång, vilket var riktigt riktigt knäckande.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester