• EmmaW84

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Synd att det bara var en spökis knasten :(

• EmmaW84

Hej tjejer. Nu har jag testat igen precis och det är svagare än de tidigare precis som det i förmiddags. Fattar nada, varför blir det så? Är det missfall på g eller var jag aldrig gravid? Känns rätt depp nu faktiskt... Fick ju hur många plus som helst även om de var svaga. Så trist! Man kanske var lite snabb med att ropa hej  :'(  Jag får helt enkelt vänta tills på fredag när det är BIM, kommer väl vara nervös till tusen fram tills dess men det är inget att göra åt.

Vad tror ni? Är det någon annan som fått svaga plus som blivit starkare och sedan lite svagare igen? De syns ju, absolut, men varför blir de svagare? Sorry om det blir rörigt och tjatigt, har massor av frågetecken i huvudet just nu!    

• EmmaW84
    Knasten83 skrev 2011-10-04 19:10:08 följande:
    tänker på dej,.,, hoppas det bara är hormonerna som inte hunnit i fatt än!!!!!

Det hoppas jag med... Fick ju megasvagt med cb också, har ett till sånt som jag ska ta torsdag morgon. Hoppas verkligen!
  • EmmaW84
    lilaemma skrev 2011-10-04 20:19:52 följande:
    Du är definitivt gravid. Såna test som du fått får man inte annars (De var inte alls svaga!).  Tyvärr KAN det vara så att det är ett tidigt mf på gång, men det KAN också vara helt normalt. Tycker att du ska sluta testa nu (vet att det inte är lätt). Du kan inte få veta något om hur det ska gå med hjälp av testen. Det är bara att vänta och se.

Tack för ditt svar snälla du =)  Men bilderna jag lagt upp här på testen är ju tagna efter man ska kunna läsa av dem eller vad man ska säga (det står väl inom 5 minuter på instruktionerna har jag för mig) och de blev ju starkare efter att tiden gått ut. Räknas det ändå? Tycker ju iofs det skulle vara väldigt konstigt  att få + på så många test om jag inte var gravid så det tror jag också att jag är. Är dock orolig för mf nu men som du säger, jag kan ju inte veta något om hur det ska gå med hjälp av testen. Och jag blir säkerligen inte mer gravid för att jag testar hela tiden så jag får snällt vänta tills på torsdag eller möjligen fredag om jag kan hålla mig. Med cb ska man väl kunna testa innan BIM?
  • EmmaW84
    lilaemma skrev 2011-10-04 20:57:26 följande:
    Fast jag är helt säker på att de sträck som dina test har även synts innan tiden gått ut. De är tydliga och fina. Hur tidigt man kan testa beror ju på känsligheten hos testen. Gissar att dina är på 25mul. CB tror jag har 50. Men jag tror inte du blir klokare av ett CB. När testen redan blivit så starka som dina är så kan man inte riktigt se nivåskillnader på samma sätt längre. Det kan tom bli svagare för att man har "för mycket" hormon. Så om du inte blöder eller har ont, så tycker jag att du ska försöka släppa oron och bara se vad som händer. Det är bara alldeles i början som man med hjälp av stickorna kan se en viss stegring... Jag håller tummarna för dig!

Okej. Jag ska avvakta, testar ändå imorgon bitti med det andra cb testet jag har eftersom det ändå är dagen innan BIM så det är lika bra. Annars får jag vänta och se ju, inget jag kan påverka i vilket fall. Hoppas bara att det går på rätt håll  Baby
  • EmmaW84

Här var det nog också en kemisk graviditet/ tidigt missfall för plussen försvann och jag började blöda igår  :( 

• EmmaW84

Tack för era fina svar... Jag åkte på en rejäl maginfluensa i lördags och undrar om det kan vara så att det påverkat..? Jag blev helt färdig av den, har inte varit så sjuk på år och dar. Kanske tog för hårt på kroppen när den behövde din energi till annat 

• EmmaW84

Detta togs i morse men jag var uppe och kissade 4 timmar innan det togs om det spelar någon roll. Förra månaden fick jag svaga plus och sedan ett tidigt missfall, hoppas att den får stanna den här gången istället!
  • EmmaW84
    Jennie83 skrev 2011-11-12 08:39:33 följande:
    Tycker de seer ur som postitivt!!!

Håller verkligen tummarna!
  • EmmaW84
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-12 09:58:43 följande:
    Har en lutealfas på ca 12-13 dgr så är på ÄL+9 idag. Försöker inte tänka på att jag är bim-3 idag då egentligen det är äl som räknas. Är det vanligt eller ovanligt att få se plus då? Fick minus idag nämligen.

Jag fick svaga plus på BIM och BIM+1 denna gången. Sist fick jag svaga + på äl+8 typ men det blev tyvärr ett mf  :(
  • EmmaW84
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-12 10:15:44 följande:
    Och denna gången var bim/bim+1 var i förhållande till ÄL hur många dagar?

14 dagar mellan äl och BIM
  • EmmaW84
    Hoppas 2012 skrev 2011-11-12 10:29:58 följande:
    Ok så du plussade på ÄL+14 alt +15
    tack för svar!! Och grattis till plus denna gången!

Tack!
  • EmmaW84
    anifree skrev 2011-11-12 10:45:50 följande:
    Akeroe: tycker det ser ut som ett fint plus. Grattis till dig Tack till alla för grattisen /Anifree

Tack och detsamma =)  Jag har heller inga symtom, bara lite molvärk i magen men det har jag både vid äl och när mensen ska komma så det känns inte som något direkt tecken på graviditet ;)
  • EmmaW84
    viochdu skrev 2011-11-12 10:23:13 följande:
    Vart är du i cykeln i dag då?

Grattis!!!!.

Men när hade du MF ? så inte det sitter kvar i kroppen. Men kan ju plussa 9 veckor efter MF... :(

Idag BIM+1. Fick ett mf i oktober redan i vecka 4, en sk kemisk graviditet. Har testat neg efter det.
  • EmmaW84
    viochdu skrev 2011-11-12 18:20:24 följande:
    Så bra :)  Skönt att få ett neg innan ett pos efter MF

Stort grattis!

Tack =)  Ja det är det verkligen, hoppas nu bara att allt går vägen.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester