Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

fancyface3 skrev 2012-08-23 08:21:15 följande:
    Tror det gick åt pip skogen denna månaden också . Hade en blödning nyss men vet inte om det kommit mer inte i bindan iaf. Så nu är jag helt inställd på att detta är vårat straff !
    Kroppen straffar inte.. så får du inte tänka.

Jag tycker tvärt om att ni fattade rätt beslut då i november. Det hade inte varit rätt tillfälle för er att få barn just då, ni behövde lite mer tid att jobba er samman och det lyckades ni ju med.

• slemtorsk i din bralla
    fancyface3 skrev 2012-08-23 10:54:49 följande:
    Slemis: jo det är nog sant men nu är man besviken att det inte går så fort som alla andra 4 ggr
    men den som väntar på något gott vettu

Håll humöret uppe.. du vet ju att ni kan bli gravida, ibland tar det längre tid...ibland kortare. Det är så mycket slump och tur med i allt det biologiska.
  • slemtorsk i din bralla
    fancyface3 skrev 2012-08-23 10:57:49 följande:
    Vågar inte gå på toa sen de kom lite blod på pappret 2 ggr förut. Och typ som sammandragningar just nu i livmodern. Inget test hemma heller . Jag har aldrig blödigt och varit gravid samtidigt . Men min kropp känns som gravid!
    Lätt att säga men: slappna aaaaaav... OM du är gravid och du får blödning så är det första tipset (har fått det några gånger nu under denna graviditeten) att du ska lägga dig ner en stund och ha fötterna högt...OM det börjar blöda så lär det ju göra det även om du ligger ner men du kan också stressa upp dig genom att kuta omkring och har du känslig livmoderhals så kan det öka blödningen.

Det är dock inget farligt om du är gravid och livmoderhalsen är känslig, det påverkar inte bebisen men det påverkar dig..och du blir orolig och stressad.

Är du gravid så är du och kommer det blod så behöver det inte betyda NÅGOT så länge det inte är en mensblödning
  • slemtorsk i din bralla

Ni andra som är gravida.... vi pratar foglossningar o sånt..

Men händer???

Min högerarm är helknäpp är det något ni upplevt eller hört talas om...

Jag kan inte ligga på höger sida för den somnar (ni vet börjar sticka så där konstigt) men den kan göra det även om jag INTE ligger på den.. om jag sitter o skriver på datorn tex.. eller ligger helt still på rygg.....

Kan det ha med graviditeten att göra eller ska jag bara söka läkare??

• slemtorsk i din bralla
    LisaW111 skrev 2012-08-23 11:14:29 följande:

Hej Slemmis: Jag hade så en hel del förra grav och vet du vad?! Vaknat 2 ggr på natten och kännt att höger hand speciellt med början lillfinger och strålar ut i handen har somant och varit helt borta!

ENBART haft så under grav, men nu är jag ju bara i v 5+3?! Jättekonstigt, undrar vad det kan bero på. Heter något med karpaltunnel någonting?! syndrom kanske?!  

ja jag har hört talas om nåt sånt också men maken är sääääker på att det bara sitter i handleden....får kolla med barnmorskan på onsdag.
    annisen89 skrev 2012-08-23 11:26:27 följande:
    Så typiskt karpaltunnelsyndrom! Innebär att nerver kommer i kläm nere i handen. Läs om det! Tänkte på det när jag läste det du skrev.
    Det kan vara det alltså.....hmmm

Lustigt.. förra graviditeten kände jag mig aldrig gravid.. jag hade INGA symtom, mådde inte illa, hade inte ont i brösten (sen kom det ju ingen mjölk heller) och allt var bara frid o fröjd tills gallan pajjade i vecka 25 men när den var bortopererad var det ju sviter av operationen jag led av mer än graviditeten...Sen att jag gick upp drygt 20 kg var ju en annan femma

DENNA graviditeten har jag haft ALLT man kan tänkas ha...mått skit illa..svullnat, brösten ömmat så fort någn bara kollat på dem (maken oftast) problem med bäckenet, svettningar, och ..jaa nu detta också då....

Förra gången: En pojke som föddes in i en MYCKET dålig relation (vilket jag inte kunde eller ville se just där o då) en man som tryckte ned mig och till och med var tyken mitt under förlossningen....

Denna gången: vet inte könet än men en nästan löjligt bra relation där jag mår bra och nästan blomstrar (om man nu får vara lite nördig) och livet i övrigt har helt fallit på plats....

Börjar tänka på förlossningen (om jag får gå lite OT här nurå utan att bli helt "grönad")...förra förlossningen.. traumatisk, fruktansvärd, störtförlossning med en bebis där hjärtljuden först gick ner på tok för mycket och sen försvann, en liten bebis (mindre än beräknat) som höll på att falla i koma pga sin litenhet och att han inte klarade att amma (för att det inte fanns någon mjölk kanske men det missade ju all personal trots att jag påtalade det)... riktigt riktigt hemsk upplevelse på det stora som fick mig att lova "ALDRIG MER!!!"

Om nu allt är tvärs om denna gången.. kommer jag att få en sån där romantisk förlossning som man ser på film då eller *ASG*

• slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-23 11:49:26 följande:
    CTS hade jag när jag var gravid. Rätt vanligt ändå. Använde en handledsortos på dag och nattid så blev det lite bättre. Det var försvunnet dagen efter Minna kom ut :)
    hmm.. smart.. kanske ska skaffa en sån då... vi har en liggande vet jag för mannen behöver det ibland men den är nog inte rätt storlek för mig....
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-08-23 11:59:53 följande:
    Viktigt att det är rätt storlek Slemtorsk.
    Synd jag inte är inne på jobbet nu. Hade kunnat skicka dig en. Jobbar med ortopedi :)
    ahaaaa....bra med kontakter Mannen är ju mycket smalare än vad jag är men han har gigantiska händer så jag vet inte vad det är för storlek men jag tvivlar att jag får på mig den ens *S*

Ska prata med barnmorskan på onsdag och höra vad hon säger.
  • slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-08-23 12:30:52 följande:
    Slemmis: Läste att Du inte kände något i brösten sist Du var gravid och att det inte kom någon mjölk sen heller. Jag känner ingenting i mina bröst, dom har inte förändrats någonting alls. Inte blivit större och dom har inte gjort ont eller varit ömma. Kan det betyda att jag inte kommer kunna amma sen? :/
    nää det tror jag inte.... jag hade mjölk i dem av o till.. vaknade på nätterna i sjunde månaden av en fontän...haha

Men jag hade inte mycket.. och sen med den förlossningen jag hade. Det var en sk störtförlossning som var oerhört stressande för min kropp så avtog nog mjölkproduktionen helt....

Jag har en liten teori.. att det kan ha att göra med hur stora bröst man har sedan innan också...har man ganska stora så kanske de inte växer så mycket (fast det har ju å andra sidan mina gjort nu..från D-kupa upp till E) och det har att göra med hormonpåslag (jag har ju tagit extra hormoner inför graviditeten)

Tror inte du ska vara orolig...
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-23 12:42:01 följande:
    Under min första graviditet växte mina från 70 C kupa till 75F... *hjälp* Sen krympte dom till 65 DD och senaste graviditeten va dom uppe i 65 G! Helt galet!
    wow.. ja mannen är glad kan man väl säga haha.. men han får knappt röra dem... nu har den värsta ömheten lagt sig så lite kul får han väl ha då o då hehe....

Jag har ju aldrig haft proportioneliga bröst.. jag är ju ganska tjock och stor men blusar är alltid för stora över bysten.. drar man storlek 48 ska man tydligen ha F-G kupa och jag har ju haft C-D hela tiden

Men jag har varit nöjd med dem för de är fasta och hänger inte.. men efter den här graviditeten får jag väl inse att jag fött två barn och är 40 så man får väl börja rulla upp dem från knäna eller nåt.. haha
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-23 12:49:29 följande:
    Mina ser verkligen inte ut som en 70 DD nu när jag släpper ut som, haha! Men när jag rullar ihop dom behövs en så stor kupa för att hålla dom kvar, så att dom inte glider över kanten, haha!
    Jag har alltid haft stora bröst och som gravid är dom groteska! Sen börjar dom ju växa så tidigt (svullnar) så i början av en graviditet, innan magen växt så är jag bara två stooora lökar! Skulle hemskt gärna vilja operera mig och minska dom till en B-C kupa..
    Det förstår jag.. jag har väldigt svårt för kroppsliga ingrepp av estetisk art överhuvudtaget men just att förminska brösten är en typ av ingrepp som jag är för. Alla i min släkt har varit begåvade med typ F-G kupa (utom en moster som har A) och alla har opererat sig utom min mamma som var livrädd för sjukhus och läkare men hon hade nog mått bra av det.. Det är ju ryggen som tar stryk också, det kan jag känna av mina som inte är några jättelökar egentligen..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester