LisaW111 skrev 2012-08-23 11:14:29 följande:
Hej Slemmis: Jag hade så en hel del förra grav och vet du vad?! Vaknat 2 ggr på natten och kännt att höger hand speciellt med början lillfinger och strålar ut i handen har somant och varit helt borta!
ENBART haft så under grav, men nu är jag ju bara i v 5+3?! Jättekonstigt, undrar vad det kan bero på. Heter något med karpaltunnel någonting?! syndrom kanske?!
ja jag har hört talas om nåt sånt också men maken är sääääker på att det bara sitter i handleden....får kolla med barnmorskan på onsdag.
annisen89 skrev 2012-08-23 11:26:27 följande:
Så typiskt karpaltunnelsyndrom! Innebär att nerver kommer i kläm nere i handen. Läs om det! Tänkte på det när jag läste det du skrev.
Det kan vara det alltså.....hmmm
Lustigt.. förra graviditeten kände jag mig aldrig gravid.. jag hade INGA symtom, mådde inte illa, hade inte ont i brösten (sen kom det ju ingen mjölk heller) och allt var bara frid o fröjd tills gallan pajjade i vecka 25 men när den var bortopererad var det ju sviter av operationen jag led av mer än graviditeten...Sen att jag gick upp drygt 20 kg var ju en annan femma
DENNA graviditeten har jag haft ALLT man kan tänkas ha...mått skit illa..svullnat, brösten ömmat så fort någn bara kollat på dem (maken oftast) problem med bäckenet, svettningar, och ..jaa nu detta också då....
Förra gången: En pojke som föddes in i en MYCKET dålig relation (vilket jag inte kunde eller ville se just där o då) en man som tryckte ned mig och till och med var tyken mitt under förlossningen....
Denna gången: vet inte könet än men en nästan löjligt bra relation där jag mår bra och nästan blomstrar (om man nu får vara lite nördig) och livet i övrigt har helt fallit på plats....
Börjar tänka på förlossningen (om jag får gå lite OT här nurå utan att bli helt "grönad")...förra förlossningen.. traumatisk, fruktansvärd, störtförlossning med en bebis där hjärtljuden först gick ner på tok för mycket och sen försvann, en liten bebis (mindre än beräknat) som höll på att falla i koma pga sin litenhet och att han inte klarade att amma (för att det inte fanns någon mjölk kanske men det missade ju all personal trots att jag påtalade det)... riktigt riktigt hemsk upplevelse på det stora som fick mig att lova "ALDRIG MER!!!"
Om nu allt är tvärs om denna gången.. kommer jag att få en sån där romantisk förlossning som man ser på film då eller *ASG*