sweasmamma skrev 2011-12-08 11:49:59 följande:
ja jo det är sant !! min man är underbar verkligen men han är lite trött på att höra om äl-test,stickor,äl,mens osv ,vet inte om han kanske vill att vi hejdar oss lite =) får se hur det blir men denna besvikelsen etsar sig fast och jag känner mig sjukt värdelös,kan inte hjälpa det . Men allt stöd här betyder sååå mkt
Ja jag känner igen känslan. Min sambo är också trött på att det är det enda jag pratar om... Detta är ju vår 8 månad så man blir ju lite lätt frustrerad. Är ju inte lätt att "Inte tänka på det" som så många ger råd, tänker mer och mer för varje månad.. Denna månad kör vi med fertilitetsmonitor och äter Borago igen. Kan tipsa om borago, är samma som Glandin, finns massa trådar om det. Har hjälp många som försökt bli gravida länge att bli gravida. När jag åt Boragon i Aug blev jag gravid, hade försökt 3 mån innan. Sen har jag inte använt det sedan mf som blev då men prövar nu denna mån igen. Men nu ska jag nog sluta äta dem tidigare, sist åt jag till bim, och har nojjat att det orsakade mf.. Men nu ska jag nog sluta några dagar efter äl. Boragon ska hjälpa att bygga slemhinnan vad jag hört så då behövs dem ju ändå inte efter ett par dagar efter äl. Har känt mig mkt fertilare när jag ätit dem. Har redan idag börjat få äl-flytningar och monitorn visade redan hög fertilitetsstatus igår på dag 8.. Borde alltså få äl om ca 5 dagar vilket är tidigt för mig. Brukar få runt dag 15-17 oftast.