• Gummsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har druckit royall jelly förut och fick kraftigare äl och plus. Nu äter jag apiforce och borago. Tänker äta det fram till äl.

• Gummsan

Knasten: det är kanske så att kroppen inte lyckades släppa ägget första gången och gör nu ett nytt försök

• Gummsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-04 09:24:16 följande:
    så kan det inte vara för ägglossningstestet ger inte utslag på äggsläpp utan på hormontoppen som föregår släppet...

Den mest troliga förklaringen är att urinen var mer utspädd vid det svagare testet...ett alternativt scenario, men inte så troligt tyvärr är dubbel ägglossning, men de brukar släppa samtidigt eftersom orsaken till ATT de släpper är just stegringen av hormonerna. Så om man har dubbel ägglossning till följd av dubbel stegring brukar det vara längre tid emellan.. men det är ju inte särskilt vanligt...
    Jag hade så med min sista dotter Kim. 
    Visste när jag hade äl trodde jag pga ältesten och jag plussade på bim +6
    och då sa läkaren att testen visar innan ägget släpper och släpper inte ägget kan kroppen göra
    ett nytt försök till att släppa ägget... Så sa dom till mig iaf...

Jag tar mina ältest på em inte med morgonurin... 
  • Gummsan

Radio & Slemmis: Ser tyvärr inget

Dag 10idag. Inget utslag på ältestet. Förra gången kom stegringen på dag 10. Får se när det blir denna gången, om det blir.

• Gummsan

Liten leonie: varför stannar du om det e så du känner??? Du verkar vända kappan efter vinden tycker jag. Märkte det även i tråden jag lämnade för alla regler. HÄR inne vill vi inte vakna upp! Vi vill analysera tester.

• Gummsan

Har också en tjej född i sep -10. Och hon är den bebisen/barnet som vart mest skrikig enveten och bestämd av mina barn Men charmig är hon lilla "Råttan".

• Gummsan

Jag säger om jag inte ser något på testen. Det var inte det jag reagerade på att ni skrev. Utan att man inte ska analysera trixa m. M med testen

• Gummsan

Haha du fick en ängel och jag ett monster. Hihi. Skrikigare bebis/barn får man leta efter :-P men ack så söt

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester