• HCS

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sofiakb skrev 2015-02-20 08:49:09 följande:

Någon som ser det svaga streck som jag ser? Tyckte gårdagens var blankt, men idag anar jag något där. Hoppas hoppas! Får jag låna era ögon? :)

Kan ana, håller tummarna!
  • HCS
    Amazinglife skrev 2015-02-20 11:40:48 följande:

Någon som ser ? Äl +10 o ja vet inte om ja ser något som inte finns, börjar bli knäpp tror ja ;)

Grattis till alla som plussat idag! :)

Finns en svag skugga iaf Själv är jag på äl+9 och håller också på att bli knäpp! Fick svagt positivt på rfsu testa tidigt i går, tog ett cb idag och det såg först negativt ut, men tog i sär det och då skymtade ett blått streck, vad tror ni? Någon med erfarenhet? Jag själv har tagit isär tidigare men har för mig att då var sträcket rosa där, dvs spök. Har tyvärr slängt bilderna..

• HCS
    Är på äl+9 och håller också på att bli knäpp! Fick svagt positivt på rfsu testa tidigt i går, tog ett cb idag och det såg först negativt ut, men tog i sär det och då skymtade ett blått streck, vad tror ni? Någon med erfarenhet? Jag själv har tagit isär tidigare men har för mig att då var sträcket rosa där, dvs spök. Har tyvärr slängt dom bilderna då dom togs för två år sen..

• HCS
    Amazinglife skrev 2015-02-20 18:02:28 följande:
    De va precis där du satte prickarna som jag själv tycker mig se något svagt! Vad är det för cb test? :) lycka till:)
    Det är ett vanligt cb plus.. På den övre bilden är det vågräta strecket som alltid är blått och det andra(vid prickarna) kommer lodrätt så det bildar ett plus.

Någon mer som har fått ett sådant spökstreck eller kan det vara svagt positivt?
  • HCS
    Amazinglife skrev 2015-02-20 18:02:28 följande:
    De va precis där du satte prickarna som jag själv tycker mig se något svagt! Vad är det för cb test? :) lycka till:)
    Tack, låter lovande att du såg samma som mig
  • HCS
    Sofiakb skrev 2015-02-20 18:06:45 följande:

Har en fråga som jag hoppas att nån kan svara på :) Om ett test mäter från säg 50 miu/ml, innebär det att det inte ger nått som helst utslag före det (alltså svaga streck), eller betyder det att strecken är lika starka vid 50 miu/ml? Svår fråga jag vet :D

Det ger nog inte utslag förrän det kommit upp till den nivån tror jag. Men vilket test är det som mäter 50? Röda rfsu mäter numera också 25, står på min kartong! 
  • HCS
    katinka skrev 2015-02-20 20:18:10 följande:
    Ser tyvärr inte:( bim beror på hur lång lutealfasen är. Är nästan bättre att räkna på vilken äl dag man är på. Jag är på äl + 11 och bim - 4. Igår var det tokneg för mig
    Tack, jo man hoppas ju så  Jag är idag på äl+9/bim-4, så blir det va om man har en lutealfas på 13 dagar? (28 dagars cykel, äl på dag 15.)
  • HCS
    katinka skrev 2015-02-20 20:28:17 följande:
    Yes så blir det! Men man säger väl att ägget fäster dag 5-10. Vääääldigt tidigt att testa. Skymtar du nått på testet? *håller tummarna*
    Tack! Plussade på Äl+9 senast med sonen och äl+10 vid mitt mf innan så jag är ivrig De två äldsta på bim och bim-1 och då var det ganska klara plus på cb. Tror du tiden kan variera för hur tidigt man plussar från grav. till grav.?

Nja tycker mig ana nåt ljusrosa men det kan även bara vara skuggan där strecket ska dyka upp antar jag.. :-/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester