• Alfonzzz

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

babbi skrev 2018-02-13 07:29:14 följande:

Ja alltså det är ju olika känslighet på testen.. så har gjort digitalt innan (senast i lördags) men det visade negativt :(

Hade tagit ett digitalt till nu i dagarna, tycker verkligen jag såg ett litet streck :)
  • Alfonzzz
    LindaAB skrev 2018-02-13 11:01:57 följande:

Hej jag väntar också på min mens! Den är 6 dagar sen.

Men det sjuka är att jag testade med ägglossnings test igår bara för att jag hade inget grav test hemma. Det var två starkts streck.. blev totalt förvirrad och sprang och köpte ett gravtest (sån där enkel sticka i typ papper) och det blev negativt?

Gjorde samma i morse med samma morgonurin. Två streck på äggloasnings stickan och ett på grav stickan??(SE BILD)

Är super förvirrad? Jag ska ju ha mens men helst vara gravid?

Har någon någon tanke kring detta???

Har gravid symptomer som ömma bröst, illamående från och till. M.m

På ÄL stickor ska ju teststrecket och kontrollstrecket vara lika starkt, eller teststrecket starkare. Är ju bara ett streck på grav testet så du är ju tyvärr (?) Inte gravid. Men testa om någon dag igen om mensen inte kommer :)
  • Alfonzzz
    Emilix skrev 2018-02-13 09:27:07 följande:

Glömde lägga till bilden.

Ser också ett svagt streck, men ja att ta ett digitalt är ju avsevärt bättre och lättare att se :)
  • Alfonzzz
    Emilix skrev 2018-02-14 11:11:12 följande:

Okej, vet att jag sa igår att jag skulle vänta till Fredag och ta ett digitalt test. Men kunde såklart inte hålla mig utan tog ett likadant i morse som jag tog i förrgår och igår.

Igår kunde jag typ inte se nått alls på testet och idag ser det ut så här.

idag är det 14 dagar sen positivt äl test. Tycker jag ser ett svagt streck, men borde det inte vara starkare idag om det är 14 dagar efter äl?

Ser också något litet svagt.. mitt va bara jättelite starkare 17 dagar efter äl :)
  • Alfonzzz
    Emilix skrev 2018-02-14 12:32:27 följande:

Ja okej, fick för mig att det borde vara starkt på bim dagen. Men då håller jag hoppet uppe ett tag till :) Ska testa med ett digitalt på Fredag tänkte jag, men om det är negativt så är det ingen idé att testa mer och bara vänta på mensen eller?

Ja nu vet jag ju inte riktigt hur din cykel ser ut men hade tagit ett digitalt om någon dag, om de visar negativt hade jag väntat till efter helgen och tagit ett till då :)
  • Alfonzzz
    Arabnorskan skrev 2018-02-14 20:27:33 följande:

Hej alla.

Jag gjorde ett gravi test idag, av märker rfsu och det blev 2 streck direkt men det strecket som visar att man är gravid ligger exakt under plasten, så jag drog upp den lite och det var ett rosa streck där, jag känner mig förvirrad jag vet inte vad jag ska tro, har någon här varit med om nått sånt och att det visat sig att ni var gravida, vad ska jag tro, snälla behöver lite hjälp här, jag ska prova att testa imorgon igen fast på morgonen då, idag testade jag på eftermiddagen, men att strecket ligger på fel ställe vad betyder det? Tacksam för svar.

Nej alltså strecket du ser är inte det strecket man ser om man är gravid utan de ska vara mer mot det andra strecket och inte så nära som "under plasten" :)
  • Alfonzzz
    Arabnorskan skrev 2018-02-14 21:08:28 följande:

Man mår så dåligt när det blir så, helt förvirrad blir man usch

Såhär ser ett rfsu test ut när det är positivt :)

• Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-16 11:25:59 följande:

Lite bättre bild

Ser tyvärr ingenting på bilderna :(
  • Alfonzzz

[quote=78474630][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 11:49:52 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser fortfarande ingenting... hur sen är mensen? Om du testade pos. För 2 veckor sen är den ju väldigt sen isåfall? Är du säker på att det var positivt då?

• Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-16 20:38:22 följande:

Andra bilden kom inte med

Nej alltså jag ser fortfarande inget? :( ta ett digitalt så vet du ju helt hundra istället för att behöva tolka streck?
  • Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-16 21:06:23 följande:

Nu?

Ska köpa digitalt imorgon

Möjligen någon väldigt väldigt väldigt svagt men sjukt svårt att säga. Men om din mens nu är så sen så borde de ju vara ett starkt plus nu....
  • Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-16 22:15:56 följande:

3 feb tog jag ett CB för att vara exakt

Vet inte om de är min telefon som strular men kan tyvärr inte se dina bilder? Är bara en ruta
  • Alfonzzz

[quote=78476243][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 22:28:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Tycker de ser väldigt negativt ut... du får nog bara invänta mensen och ta nya tag nästa månad tyvärr

• Alfonzzz

[quote=78476243][quote-nick]ginana01 skrev 2018-02-16 22:28:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Tycker de ser väldigt negativt ut... du får nog bara invänta mensen och ta nya tag nästa månad tyvärr

• Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-19 20:16:47 följande:

Jag undrar bara varför det inte blir starka plus för 5 feb tog jag första testet som såg ut så här:

Mens hade jag i slutet på dec och inget än....mensvärk till och från hela tiden

Har tyvärr aldrig sett något på något av dina tester, kan ju va så att mensen uteblivit av andra orsaker, eller att den är väldigt sen :(
  • Alfonzzz
    Wilma000 skrev 2018-02-19 19:59:42 följande:

Svårt att få till nån bra bild, kan lika gärna vara mina ögon som spelar mig ett spratt.. ska prova igen om några dar.. slänger in en till bild.. :)

Jag ser tyvärr inget :(
  • Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-19 20:39:46 följande:

Nånting är det iaf...

Om jag vore du skulle jag köpa ett digitalt så att du vet helt säkert och slipper tyda streck. OM du inte är gravid är de nog bara tyvärr att invänta mens
  • Alfonzzz
    ginana01 skrev 2018-02-22 19:04:38 följande:

Är det här sk spöksträck?

Nej. Det är inget streck alls?
  • Alfonzzz
    molltroll0609 skrev 2018-02-24 17:57:43 följande:

Behöver råd!

Skrev igår då jag fick plus på cb digital, "gravid 1-2 veckor". Bim typ idag. Dum som jag är (jag veeet) så tog jag ett test idag på em, rfsu:s vanliga sticka (inte testa tidigt). Ett svaagt streck kommer upp. Alltså positivt, men så svagt på bim? Har ngn varit med om det?

Då jag haft ett tidigt missfall nyss behöver jag pepp, så OM nån varit med om samma så berätta gärna. Att det kan vara så att gravidetetn avbröts vet jag om....

Tack!!

Om du fått "gravid 1-2 veckor" så är du ju helt garanterat gravid. Jag fick ett jättesvagt streck på bim +4. Testade sen när jag var i vecka 9 ca och är inte alltför starkt nu heller. Men en frisk bebis i magen :D

Absolut ingen idè att oroa dig, svårt jag vet men försök :)
  • Alfonzzz

[quote=78631766][quote-nick]ginana01 skrev 2018-04-13 21:01:41 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser fortfarande negativt ut

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester