• mkes

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jennifer skrev 2015-03-07 09:42:10 följande:

Alltså antingen är det bim idag men ingen mens i sikte (eller mensvärk för den delen) eller så är det bim på torsdag...

Ser ingenting tyvärr.
  • mkes
    anonymousme2 skrev 2015-03-07 08:00:58 följande:
    Förlåt för att ja bombar här nu.
    Grattis! Ta ett digitalt så får du det svart på vitt med! Skål
  • mkes
    HCS skrev 2015-03-19 13:19:16 följande:

Tog ett test till nu på dagen, visst syns det??

Sen har jag en fråga!? Är det någon här som nyligen ammat och blivit gravid? Jag slutade amma för 10-11 månader sen och nu har det helt plötsligt börjat komma mjölk när jag klämmer.. sen igår. Det har det inte gjort förut. Kan det bero på ny grav??

Jag ser två tunna gråa streck bredvid varandra där teststrecket ska vara.. spännande att se hur det ser ut imorgon!
  • mkes
    HCS skrev 2015-03-21 19:15:40 följande:

Äntligen ett plus som man kan lita helt och fullt på! (Nu kanske även ni som inte sett på mina test förut ser )

Kan meddela att jag dock fick negativt på cb digital i morse och bara svaagt rosa med rfsus röda sticka på samma morgonurin. Detta fick jag nu ikväll efter att ha hållt mig i fem timmar.

Grattis! Nu litar jag på att du HAR bra syn!
  • mkes
    joss82 skrev 2015-04-04 12:18:01 följande:

Nu behöver jag lite hjälp från andra vältränade ögon! Är detta ett plus? De två översta bilderna är tagna efter ca tio min, det nedersta efter ca en timme. Vi har försökt i över ett år och hade precis fått kallelse för IVF-försök, kan detta verkligen vara sant???!!!!

Grattis, absolut plus! Vad roligt!
  • mkes
    rödlök skrev 2015-04-04 14:19:46 följande:

Haha kunde ej hålla mig så tog ett till!

Ser ut som att du använt lite för mycket urin? Förvånad När jag doppat stickan för länge har jag nämligen fått spökstreck som synts ganska tydligt när det torkat. Hur länge efter du tagit testet kom strecket fram? Strecket syns ju faktiskt rätt tydligt nere i kanten, så håller tummarna för dig!
  • mkes
    rödlök skrev 2015-04-04 15:05:15 följande:
    Grejen är att jag inte gör det då någon annan påpekade samma sak. Håller den i ca 15 sek och en bit under maxlinjen. Min blir alltid sådär när dom torkat. Det kom efter ca 3 min
    Kanske är testen då. Om jag var du skulle jag testa med ett annat märke och se om något dyker upp då! För någonting syns ju! Hur många dagar efter ÄL är du?
  • mkes
    HCS skrev 2015-04-20 10:12:32 följande:

Behöver eran hjälp! 

Fick tidigt mf den 1 april(v5+3) och testade blankt på både cb plus och äl test efter påskhelgen i några dagar. Till helgen 9-10 började äl testen ge utslag igen. En vecka senare har jag fick jag svagt plus på apotekhjärtats test. Även svagt men klart synlgit plus på cb. Idag fick jag detta på den andra apotek hjärtat-staven. Tydligare rosa och jag fick med det på alla bilder, det kom upp efter ca 1 minut.

Inte kan väl hcg börja öka igen efter mf om det inte är ny graviditet?

Känns ju jättekonstigt att man skulle kunna få ökning på hcg efter att man testat negativt efter ett missfall. Aldrig hört talas om det i alla fall! Förvånad Jag funderar nämligen lite i samma banor om jag har hcg kvar på något sätt efter mitt missfall. Testade negativt efter två veckor och har nu fått skuggor på mina stickor som inte velat öka, samt skuggor på cb plus för några dagar sedan. Ska testa igen med cb imorgon (äl+13) och se om det är någon skillnad då det gått 3 dagar. Dina cb var mycket mer tydliga än mina, så det borde ju vara ett bra tecken!
  • mkes
    isali skrev 2015-04-20 18:49:04 följande:

Vad tror ni? Börjar tro att ÄL inte skedde då jag tror att det skedde. Ursäkta alla bilder, jag är bara så glad över att se tillstymmelse till streck. då min cykel vart lång! Och jag har haft massa värk i en månad nu. Hur pålitliga är RFSU testa tidigt?

BIM +15

Ser väldigt tydligt trots att det är svagt! Ta ett cb och kolla om det visar streck med?
  • mkes
    Jordgubbarmeglass skrev 2015-04-25 09:58:48 följande:
    ett clearblue som var hyfsat starkt och sen detta svaga skiten men tack för titten
    Jag fick svagt med stickor medans cb visade starkt när jag var gravid! De gånger jag har fått spökstreck har de kommit innan jag plockat isär testet så det har inte gjort någon skillnad här. Tycker du ska ta ett till cb för att kolla. Är det ett spök så kommer strecket inte ha ökat något i styrka, är du gravid kommer det att synas! Cb brukar visa tydlig stegring.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester