• Sisko

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ny dag, nya tester nya märken... Igår RFSUs förra veckan CB... Idag apotekets egna *ingen erfarenhet sen förr...* 

Detta utan färgändring...  jag må inbilla mig att jag ser ett supersvagt streck... men jag ser de....

Njo nog är man skogstokig att man int ger sig som man dagen innan säger... :)   

• Sisko
    MissMollis skrev 2011-10-26 15:03:56 följande:
    Sisko; ser ett tunnt svagt streck men det påminner om spökisarna på cb´s tyvärr. Har dock provat ett sånt test 1 ggr när jag inte var gravid, och det gav inte ens en liten skugga så hoppas ditt test betyder ngt bra! Glad

Hoppas gör jag med... Detta är apotekets egna... Så får se... Blått blev de direkt men übertunt, men blått... *hoppas hoppas* Och tack du MissMollis... :D
  • Sisko

Tack ni allesammans... Får se får se får se... I morgon skall jag nog "fejka" lite extra smärtor... Så då kanske man får åka in för Vul... Må få veta nu, spec när kroppen säger det den gör.... ( o utan att vara i bebissug så värst, pga de tre trollen man har hemma... att man ska bli skenis utan att ens planerat någe...)
    o att brösten vuxit fra b ti d... :D *ler* då kan man alltid vara skenis... :D *tss*  

• Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 15:38:02 följande:
    Men sisko. Det är ju alldeles för tidigt för att se något på VUL. Dina test ser knappt positiva ut så vad tänkte du se på VUL? Förlåt om jag e lite trög men förstår inte riktigt vad du menar.

I vecka 6 skall man la se... Ska man göra en beräkning hära på sidan så är jag då idag på 5+6 fra senaste menstruationen räknat... och på bim +14... Är väl ej för tidigt dvs OM man är gravid, men då går det väl även att se om det finns knutor el så.
  • Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 15:44:10 följande:
    Men om du var så lång gången så skulle väl du få ett positivt test?
    En hinnsäck bör dem se i v 5+6

Ja kanske kanske inte... Fick ej det med mitt första barn... Fast det är nu 13 år sedan... Men mitt andra barn syntes de så sent som i vecka 9 *tro mig lika besatt då*
    Med mitt 3e barn blev det ett plus i vecka 8 och hade även då testat som en tok lagt ut hundratalet kr. Så. . . En graviditet emellan syntes i vecka 6 men även de tunt streck... 
    Jag bara sitter här och analyserar, diskuterar och så...   
  • Sisko
    Den lilla M skrev 2011-10-26 15:49:53 följande:
    sisko är du säker på när du hade äl för om du är ca 28dagar efte ÄL borde det bli ett ordentligt plus vid det här laget.

varför skall de bli de nu när de aldrig har blivit de? ... En fråga bara, för jag har alltid plussat sent, alltid... Men men men.. Ger mig..
    finskaflikkan skrev 2011-10-26 15:54:54 följande:

Oj fått plus så sent?
    Då ser de ju lite lovande ut om du nu vill de vill säga?!  

Man är la den med minst barn i familjen med sina "bara" 3 st... :) *ler* ... så... Njo några till är varmt välkomna... Jo, fått sena plus, men tänkte man kanske kunde plussa i tid denna gången.. .:D
  • Sisko
    Trekidz skrev 2011-10-26 16:31:07 följande:
    Jag skriver som jag gjort en ggn innan, varför testar ni inte med ett digitalt test, då får ni svart på vitt o slipper spekulera, det måste vara jobbigt att gå i ovisshet... Dyrt med dig.test, tja, men det kostar ju en del att testa många ggr oxå med stickor... 

Lycka till 

Ler, jo de är nog de bästa. Dvs digitala, svart på vitt. Ta stickor plus stickor, så bli de många pengar, ist för att köpa ett två paket cb el så. mmm :) Så sant så sant...

tack du, man kanske återkommer här om någe dagar...  
  • Sisko

Hoppar in och pikar lite... Bad sambon köpa hem cb digital, jag var visst gravid... *härligt härligt* ... :D Lycka till ni andra! :D

• Sisko
    Lövet22 skrev 2011-10-26 17:56:35 följande:
    Åh shit. Det menar du inte. Grattis . Du ger mig i mina svaga test ett hopp

Menar fick då ett +3 på den så...  Tungan ute *håller tummarna för du!!!*  Och tack :D
  • Sisko
    Sweetmanda skrev 2011-10-26 17:56:49 följande:
    Grattis! :D 

Danke, kiitos... Tack *ler* *glad nu* ..
  • Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 18:12:18 följande:
    Grattis sisko. Mycket mysko att dem
    andra testen knappt gav utslag. Reklamera:)

Apoteket ville ej reklamera, deras var tydligen så tydlig * hmm* ...
    RFSU mailar man med och får respons... :D *ler* ...
    Tack för grattulaitonen.. :D *ler*
    Ljushuvudet skrev 2011-10-26 18:20:31 följande:
    Stort grattis och det var intressant att läsa om dina sena plus som du fått tidigare  med Väcker hopp för en annan

Tack du... Ja du, ibland så känna man nog sin kropp bättre än alla de tester... Nog kan man vara skenis, men mitt illamående har varit lite väl, samt att hoppa 2strl i brösten så... Fick mitt plus ti slut, så nu är jag nöjd... Väntar ivrigt på nr 4 :D *ler* 
    Hålla tummarna för du och alla andra! ..  
  • Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 18:32:58 följande:
    Jaha. Du har redan hunnit reklamera. Dåligt att dem inte gick med på det. Gravid plus 3 ska vara tydligt på alla tester.
    Riktigt uselt.

De föll i talet hära om dagen när jag testat RFSUs stickor så.. Tog de an direkt, rätt ska vara rätt... Så många som de finns där ute som lever på hoppet, får sina sketna streck *som jag* när de kan göra de bättre... Så... El så e de jag som har dåligt piss *skratt*
    men  men... +3... :D Wihooo!  
  • Sisko

sweasmamma skrev 2011-10-26 18:43:47 följande:
    GRATTIS Sisko{#emotions_dlg.flower}

Tack du :D *ler* ...
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 18:44:34 följande:
    Kan du inte lägga upp en bild på den digitala oxå ? Alltid så mysigt att se :)

Så... :D Here it is!!!
    Svaga svaga kan vara starka starka + :D   

• Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 18:54:32 följande:
    Coolt. På min test stod det inte på finska. Gör det de på vissa bara?

Mina har alltid varit på finska med, undra om den känna av att jag är finne *skratt* ..
    sweasmamma skrev 2011-10-26 18:54:42 följande:
    wow va härligt =) snyggt du tagit bilden =) !!!

dina andra tester då ?ligger dom i tråden ,som visade knappt nåt 

De är hära på tråden lite längre bak, idag ... Fra imorse, de visade ingenting... O ti att få detta... Så... Visste de bara... Blir stora bilder så man få klippa ti dem litt, man har ju photoshop i mobieln :D *ler*
  • Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 19:00:20 följande:
    Lägger du upp bilder från mobilen? Hur? Funkar inte för mig.
    Men bilden är väl tagen med en vanlig kamera? Med tanke på storlek och närbild ?

Tar ifra mobilen till datorn för o sen föra över hära ifra... Sitter int o skickar fra mobilen, för avancerat...
    Nej då bilden är tagen med min mobil är den...
    finskaflikkan skrev 2011-10-26 19:11:04 följande:
    Sisko: GRATTIS! Solig

Tack duNalle
  • Sisko
    Lindis1974 skrev 2011-10-26 19:27:11 följande:
    Vilken supermobilkamera du har Sisko.

Int någe super, bara ti o ta ett kort. O sen gå ti photoshop o klippa ti den så den bli som förstorad då.... som på paint när du kan minimera o försora bilder...
  • Sisko

en xperia x10 pro..
    zte blade o en iphone... så... tog bild med xperian...

• Sisko

Rfsu:s borde jag ge upp på, här har jag 2 tester tagna på bim -7 samt bim -6 en normal, en modulerad, allt dök upp inom tidsramen... 
    Men testerna efteråt har varit blank... Har jag verkligen lyckats med och få 2 st falskt positiva på raken :S

Har mailat rfsu om denna förfrågan men ej fått något svar, dvs ang dessa resultat för att sen få blanka resultat... (eller ja de blir spökstreck på dem efter ett tag, stark grå markering)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester