Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
njae... det är inte bullshit och om du fick missfall så var det ju ett väldigt tidigt sådant.. jag har för mig att få man missfall tidigare än v 9 så behöver man inte uppsöka läkare, det är så "litet" att det liksom inte blir några rester.
Har du testat dig nyligen och fått ett plus??
, jag vill inte vara elak eller nåt men det låter onekligen som att du faktiskt haft mens men att det har varit mindre blödningar. Man ägglossar inte alla månader och då man inte ägglossat kan man få en mindre blödning och ofta utan samma känningar som vid vanlig mens.
Jag hade själv en sån mysko blödning för några månader sedan, den varade 1,5 dag bara... och var ingen större mängd, ingen magont inget.... men nog var det mens. Jag själv gör just nu vaginalt ultraljud minst en gång i månaden så jag har ju koll på att jag inte var gravid då annars hade jag nog trott det.
Ring en privat gynekolog, de kostar inte mer än vårdcentralen, eller en privat barnmorska och be om en undersökning så du får svart på vitt vad som är på gång.
jag vet inte men vad jag vet är att när man verkligen vill bli gravid kan man få kroppen att bete sig som det omedvetet... jag har ju haft supersymtom 3 av 4 månader, plus att jag heller aldrig haft sånna konstiga menser men så fort vi började försöka få barn hade jag en och nyligen hade jag en till på 4 dagar som var "lätt att handskas med"- jag blöder annars som en stucken gris......
kroppen är underlig, den spelar en spratt... Hoppas att du är gravid och ÄR du det ska du ju helt klart ta o läxa upp barnmorskorna, är du inte får du bara ta o pusta ut och försöka ta nya tag. Du gör rätt som ringer läkare i morgon för du måste ju kollas upp för din egen skull, går ju inte att ha det så här.. och ÄR du gravid ska du ju ha rätt till mödravård.