• Jennie83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tezzan skrev 2012-09-09 08:52:30 följande:

Fick detta imorse(morgonurin)!! Plusset kom DIREKT när vätskan åkte över fönstret! Borde jag ta ett till för att vara säker eller betyder detta att jag ÄR gravid? 
    Har aldrig varit gravid förut! Herregud, jag är helt uppe i varv! Kan knappt tro det är sant! Glad 
    STORT GRATTIS Skrattande
  • Jennie83
    Trixxin skrev 2012-09-09 06:42:12 följande:

Ja jag tog ett cb igår och det visade ett plus! Så nu vågar jag tro på det :) Det roliga är att mitt bf är samma dag som min dotter är född.. Hahaha! Grattis! Nu är det snart dags för dej, vad kul!
    GRATTIS så kul =)

ja nu ha man gått en bit =) men tycker de  e roligt o va med i gruppen o läsa lika spännande varje gång =) 
  • Jennie83
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:14:41 följande:
    Men jag undrar, hur räknar man? Hur vet jag hur långt in i graviditeten jag kommit?
    Jag skulle haft min mens torsdagen den 30e Augusti.. 
    Jag försöker förstå när jag läser på sidor men jag är för trög Skrattande 

när hade du mens sist?
  • Jennie83
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:14:41 följande:
    Men jag undrar, hur räknar man? Hur vet jag hur långt in i graviditeten jag kommit?
    Jag skulle haft min mens torsdagen den 30e Augusti.. 
    Jag försöker förstå när jag läser på sidor men jag är för trög Skrattande 

du ska sista mensens första dag o räkna ut ifrån det =)
  • Jennie83
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:22:52 följande:
    Jag hade min mens sist 2 Augusti. Alltså den dagen startade mensen och nu skulle jag haft mens 30 Augusti men det kom ingen ! Glad

Då ha ja räknat ut att du är i vecka 5+2 alltså vecka 6

BF 9 maj =) 
  • Jennie83
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:34:49 följande:
    Men oj! Va? vecka 6 ? Glad Hur kan det gå så fort? Jag hade ÄL mellan datumen 19 augusti-23augusti (enligt uträkningskalendern på FL) Jag borde ju ha blivit gravid då? 
    Hihi jag kanske låter helt koko men jag är som sagt heeelt ny på detta Skrattande
    Men jag har ju varit på fest och druckit alkohol för ca 1,5v sen... Hur funkar sånt? Borde man oroa sig nu? 

ja  de e lite lurigt sånt där med räkningen haha. men enligt fls kalender så är de  så =) vill man veta säkert så boka in ett vul typ i vecka 8 el så =)

De är ingen fara om man ha druckit då, de sa bm till mig oxå för de e ju nu man ska börja tänka på sånt osv. o engång gör nget för 1½ vecka sen.
    finns ju dom som ha vart gravid o upptäckt de mega sent o levt sitt liv som vanligt o de gått bra.
    så de ska du ej oroa dig för =)   
  • Jennie83
    Tezzan skrev 2012-09-09 09:55:09 följande:
    Okej! tack för det lugnande svaret :) ja nu ska jag verkligen tänka på det. Ska bli så spännande att ringa barnmorskan imorgon :)

ja då säger ju hon oxå villken vecka du är i =) dom räknar efter en snurra så =)

Grattis igen =) 
  • Jennie83
    HonSomLeverHärOchNu skrev 2012-09-09 21:55:47 följande:

Haha ja nu när du säger det... Tänk vad en repig diskbänk kan luras ^^

Någon som vet om Rfsu´s tester brukar ge spöksteck?!  

inte sådär tydligt, jag vågar mig p åett grattis ja. men testa med något annat test imorgon =) vad e du på för dag? Äl+ ???
  • Jennie83
    Skrutt 83 skrev 2012-09-10 07:22:31 följande:
    I lördags kl 19.05 efter en raketförlossning och mindre än 2 h inne på BB föddes en helt fantastisk liten tjej på 3480 gr och 50 cm! Storebror är så stolt att han spricker och jag känner mig komplett! Ge inte upp tjejer, det kommer bli er tur! Kändes helt omöjligt när vi försökte månad efter månad och tiden kändes som den stod still, nu är jag tacksam att det tog de månader som det gjorde och till och med för mitt mf, för annars hade det ju faktiskt inte varit henne vi fått.. Hon är värd varenda sekund av längtan, tårar och försök. Håller tummarna för er alla!
    GRATTIS Så underbart roligt!!!!

Massor av Grattis kramar 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester