• Marie-anne

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hej stryp mej inte! men jag känner att jag borde förklara mej lite!  jag är förbannad på mej själv att jag mitt urbota nöt inte tänkte på att ta ett kort på mitt första superstarka streck det som tom mamma såg, då skulle det inte blivit så snett, men det är lätt o vara efterklok=( likadant det efter, glömde oxå ta kort=(
    igår tog jag oxå ett, rfsu, men vågade ej skriva något då jag vet att det kanske skulle missuppfattas, men när jag skulle ta kort, och jag lovar o svär på bibeln, att det fanns ett rosa streck på båda testen men dom försvann när det torkat, jaja jag vet att ni ej tror mej utan kamerabevis, men jag hann aldrig ta fram kameran, men som jag skrivit blir jag nog klokare på tisdag=)!

• Marie-anne

okej okej ! men det är svårt att inte hoppas för jag är som sagt ganska kraftig, och jag brukar alltid gå ner även över magen när jag äntligen går ner i vikt och jag har gått ner 11kilo, men ska som sagt kolla med KK på tisdag och förhoppningsvis få svar på mina frågor! och själv tycker man ju att man ej stressat, men det kanske man ej vill veta själv, suck livet kan vara hårt

• Marie-anne

ni som skriver om flytningar, vad menas med jätteflytning, som en stor snorklump eller, bara nyfiken=)

• Marie-anne

oj tokar! törs nog säga grattis=) men vågar knappt då mitt såg likadant ut och jag glömde fota det=(

• Marie-anne

slemmis, jag har som sagt inte lagt upp något test, för att jag har glömt det=( men idag var jag iväg och hon var jättego och hon tog alla tester jag ville ha taget utan klamydia+röda hund för det skulle man göra på vårdcentralen. tyvärr ingen bebis=( men hon såg att jag hade en äggblåsor   på höger äggstock men det var ingen fara sa hon,och hon kunde inte förstå att min kropp producerade HCG, men hon tog ett hormonprov oxå och svar får jag om 14dagar, men det skulle inte vara nått problem att bli med barn om jag ville sa hon, och det känns ju skönt! så nu blir det resa till grannlandet och hoppas att jag snart kan bli mamma=) skönt iaf att jag har min mor på min sida, hon är den ändå som förstår att jag vill ha familj och hon ger mej allt stöd hon kan! jag berättade för en god vän, men hon reagerade inte som jag väntade mej, från att vara stöttande, smsa hon att jag inte ska snacka barn med henne nått mer och det skulle jag respektera, förstår inte varför hon blev så arg?  men fast jag vet att jag ej är gravid, är jag ju fortfarande orolig för tumörer och det förstod hon men hon visste ev mer när proverna kommer och hon sa att det inte var klimakteriet iallafall!

• Marie-anne

"today i cry me a river, a river of love" förlåt det poetiska, men jag gråter idag, jag kom ju att jag inte riktigt förstod allt som hon på KK sa, så jag skickade ett mail. idag ringde hon och svarade på mina frågor, bla att man ska ha äggblåsor, att jag inte behövde en remiss för att ta Rubella och klamydiatest. sedan hade jag ju en fråga ang hcg nivåerna jag haft och jag fick snyft, reda på att jag nog har haft en spontan abort=( så jag var inte knäpp, jag var gravid=( FAN! nu tjuter jag igen, f,låt, ni minns kanske att jag skrev att jag hade en klump som såg ut som bubbelgumsaktig, nu när jag läst lite, tror jag det var min bebis=( jag kan knappt skriva för att jag har tårar i ögonen och att jag känner mej så förtvivlad, jag visste ju att jag kände rätt... hur länge kommer jag känna mej "gravid " nu då, det e jobbigt...

• Marie-anne

slemmis som sagt har jag tagit alla testerna, utom klamydia och Rubella, dom måste man ta på vårdcentralen, och jag vet att det kan vara svårt, men enligt henne kan jag bli med barn när jag vill, men som sagt jag vet att det kan vara svårt

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester