• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alltså det är ju positivt!!! du har kanske mer hcg på kvällen ... men det är ju ett solklart plus

dom mäter nog olika=) 

• sweasmamma
    yessyca skrev 2011-12-29 09:40:21 följande:
    God morgon brudar!

Tänkte höra med er hur detta ligger till..

Visst ska ett ägg som är befruktat fastnat i livmoderslemhinnan ca 8dagar efter ägglossning?
    Varför säger då de flesta att om man fått tidigt MF så fäste aldrig ägget riktigt. Men om man nu får blödning på ÄL+15, har inte ägget suttit fast 1vecka då för att sedan lossna?

Hcg är väl det hormon som moderkakan producerar? Visst börjar det att producera hcg då ägget har fäst i livmoderslemhinnan? Det är väl därför man kan plussa relativt tidigt?
    Så man kan väl inte plussa om inte ägget har fäst?

Tacksam för svar! Solig
    nej du kan inte plussa om ägget inte fäst ,det finns dom som får en kemiskt grav då ägget nuddat vid men inte satt sig ,det kan utsöndra hcg!! det tar oftast 7-12 dagar för ägget att fästa men det KAN fästa så tidigt som 3 dagar och så sent som 14 dagar 
  • sweasmamma
    Frokenpilla skrev 2011-12-29 09:45:40 följande:
    Hjälp! gjorde dtta nu på morgonen...men trodde det var kört...
    Fick ett streck inom 10 min...
    Testade jättesvagt positivt för några dagar sen men har emallan testat helt blankt...

Ser nu att det syns skitdåligt..
    men syns mycket bättre i verkligheten..
    ska försöka få en bättre bild.

jag SER!!!!!=)
  • sweasmamma
    LitetBus skrev 2011-12-29 09:37:01 följande:
    Jag testade negativt igår med RFSU runt kl 21 också Har läst om flera som fått falska negativa med RFSU och att det är svårt att få positivt på RFSU i början av graviditeten men jag vågar inte tro på det...
    men dom har väl högre??? ett plus är ett plus!!jag tycker du ska lita på det översta det är ju klockrent!! men köp digitalt =)
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2011-12-29 09:50:36 följande:
    Ja som puman sa, Grattis..du är ju gravid enligt testen men jag är nyfiken på vilken dag i cykeln du är? :)
    jag med=) 
  • sweasmamma
    MissFörstånd skrev 2011-12-29 09:51:36 följande:
    Frokenpilla - grattis

Pumann - ser
    ååhh gör du !!?? mmm man hoppas ju men man är såå van vid besvikelsen så fötterna på jorden=)

har mensvärk idag och liiite ömma bröst men det brukar jag få vid mens...och jag började störtböla igår för min dotter som är i trotsåldern sa dumma dig !! =) men det KAN ju ändå va nåt annat =) 
  • sweasmamma
    Frokenpilla skrev 2011-12-29 09:52:31 följande:
    Åh..herregud...trodde det var helt kört..
    Jag bara väntade en dag emellan. Vågar fortfarande inte berätta för mannen..är rädd att det inte är sant!

Är på BIM-6 och ÄL+11
    det är sant !! hcg höjs ju varannan till var tredje dag !! GRATTIS
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester