Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
ok. Så istället för allt jag borde göra har jag gjort det här:
Fast då har jag ju lekt med kontraster och allt möjligt... så det är ju inte ett riktigt plus... men jag kanske kan få tillstånd att testa i morgon igen i alla fall? Fastän det bara är spök igen? ;)
Skulle i vanliga fall ha ropat grattis, men efter att ha sett många som fått + på cb utan att vara gravida så säger jag det lite mer dämpat:
Troligtvis är du gravid, för jag ser hela sträcket, grattis. Ibland kan man dock få just det där tunna strecket i kanten av pluset även utan att vara gravid...
Så här står det i bruksanvisningen:
Utseendet på plustecknet (+) i Resultatfönstret kan variera, däremot ska strecken som bildar
plustecknet (+) och strecket i kontrollfönstret ha liknande tjocklek (se bilderna A-C ovan).
Dvs det måste vara ett tjockt sträck inte bara kantlinjen...
Skrutt83: Jag har aldrig använt äl test, men tycker definitift det ser positivt ut. Mys på så snart ni kan! Spermier kan leva länge under rätt förutsättningar och ägget lever ju ett dygn efter äl också så visst finns chansen...
Jag kunde inte heller låta bli. Mitt på dagen utan att hålla sig och utan bildbehandling... Fast för sent - så igen: Spöksträck. Jag börjar bli spöksträcksexpert!