Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Stella 78 skrev 2011-10-02 13:27:09 följande:
Slemtorsk tyvärr så släpper ju bara ägget va 9/12 ggr per år. Även om man har fina äggblåsor så är det ingen garanti för att ägget släpper utan kan tillbakabildas. Men hoppas att den bara är någon dag sen. Bar ju precis så för mig förra månaden. Har ägglosat på dag 14 sen jag fick tillbaka mensen efter förlossningen och nu när vi påbörjat syskon försök så lät den sig vänta till dag 16
ja för mig handlar det ju mest om att försöka lite till hemma.. egentligen skulle det vara skönt att slippa det... mest för mannen. Det är ju bra att vi får ut lite spermier så de är färska o goa till ivf-behandlingen sen men det är så jobbigt att bara inte kunna sexa på "som alla andra" och hoppas på det bästa.. det är så utpräglat barnförsök liksom...sexet har vi ju vid andra tillfällen- göra barn är ju rent kliniskt för oss och har inte så mycket med sex att göra egentligen vilket ju är sorgligt. Som tur är har vi mycket sex också
även om man blir trött och liksom inte orkar med så mycket man skulle vilja ......
När jag kollat ägglossningen tidigare har det varit så nära ägglossning (ett dygn före) att läkaren har kunnat garantera att det ÄR ägglossning på gång.. denna gången var ju VUL:et lite för tidigt så då var det bara massa äggblåsor och hon kunde inte ens se alla för det var några som var små och otydliga.... så om det bli ägglossning återstår ju att se... är ju egentligen bara denna cykeln som är komplett medicineringsfri, nästa cykel börjar jag ju spreja..