Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej! 
    så glad jag blir när jag läser denna tråden, som ett hjälp i mörkret! ???????? 

Jag är på BIM + 11 idag och har testat ihjäl mig snart. 
    Mår illa & spyr av resan till jobb på morgnarna, dålig i magen, frusen, huvudvärk, molvärk och lite flytningar. Kännts som att mensen ska titta fram i två veckor men icke då! 

har testat mig sedan bim +3men bara negativt. Ett av två tester imorse dök det här upp på? kan inte avgöra om det är början till något svagt eller om det är ett spökstreck ???? ?? Fick även upp ett svagt men lite tydligare streck på ÄL-test. samma urin. 

är det ens möjligt att ha så låga nivåer på så långt BIM+? 

• TrueResolution

Ja det stannade tyvärr så, känns dock inte så hoppfullt längre när man är så långt efter BIM och med så många negativa hittills. :( 

ÄL verkade dock med ge ett svagt svagt streck men har inte riktigt förstått om man kan koppla dessa till grav eller bara ÄL? 

Får väl vänta några dagar och testa igen men man blir så nervös för fler negativa! 

• TrueResolution
    Hjärta

Ja, det stannade tyvärr så, känns dock inte så hoppfullt längre när man är så långt efter BIM och med så många negativa hittills, borde väl ändå vara liiite starkare? :( 

ÄL verkade dock med ge ett svagt svagt streck men har inte riktigt förstått om man kan koppla dessa till grav eller bara ÄL? 

Får väl vänta några dagar och testa igen men man blir så nervös för fler negativa! Har en skum känsla som får en att tro att där är något där men man kan knappt ens lita på sin egen spökhjärna i sådana här lägen Drömmer

ser sååååå många av er här som fått minus efter minus och ändå orkat fortsätta testa, ni är fan mina idoler Hjärta

• TrueResolution

Det eöda svaga längst upp är ett grav-test, äl-testet tog jag på skoj för jag hade ett hemma och visade svagt det med. Eller visar & visar, vet varken in eller ut. 

har kvar gravtestet men tycker resultatet på stickorna svagnar av. 
    har dock rejält lager hemma så får väl hålla ut! 

jobbigt dock när kroppen säger en sak och testen något annat... :( 

är helt ny här på FL förresten, hur lyckas jag svara aom ett citat på inlägg? Riktig nykomling, hoppas man får vara med :D

• TrueResolution
    Lojsan DN skrev 2022-07-30 13:03:21 följande:
    Har du testat nått mer? 

Det är lugnt alla har vi varit nya på FL :) 
    För att kunna citera så trycker du på kugghjulet om det är från mobilen, från en pc så står det citera ovanför inlägget. 

Vilken klippa, titta nu går det prima! Tack! 

har så såligt tålamod så testade mig på dagen igår (vet man inte ska göra det och framförallt inte om man springer på toa & kissar var kvart..) självklart var det neg och sedan dess har jag surat lite och inte vågat testa.. 

Känner mig dock OTROLIGT gravid? Har inte planerat PLANERAT att försöka utan mer "händer det så händer det" i snart 1.5 år, så inte så att jag skengravid går och längtat från början. Men hjärnan är helt knasig har man fått bevisat nu! 

lyfte lite lätt på jobb igår och fick otrolig molvärk i ryggslutet, har också fått näsblod för första gången i mitt miv & ja, alla skengravida vet, känslan av att det är något som inte testerna ser..? Men så känner man sig lika dum nästa minut när där inte blir något plus :( 

• TrueResolution
    MiMi123 skrev 2022-08-31 08:59:39 följande:

Hej!
    för min del är det alldeles för tidigt att testa men nyfiken som man är så testar man. Känns annorlunda i kroppen denna gång mot andra gånger innan mens(brukar ha ont i brösten och kraftig molande värk mellan ÄL och mens) denna gång har jag svag molvärk ibland bara, kände stick och det sliter i ligamenten vid hastiga rörelser (har aldrig så) idag har jag haft kraftigt illamående. Är nu 1 vecka från ÄL. 

tycker mig ana någon svag skugga? Detta är ett test för tidigt testande . Jag vet att man inte ska redigera men jag mörkade sista bilden. Har gjort så tidigare och aldrig synts något innan 

åh är på samma dag i cykeln som du och testade också med Babyplans tidiga idag. Blev hoppfull förat och sen lite arg på mig själv att jag testat IGEN när jag skulle hålla mig men det är såååå jobbigt att vänta! Skäms

Har med molvärk, försökt inbilla mig det är skengraviditet men har verkligen ONT som kommer och går? Även ont i tuttarna som man inte haft sedan man var tonåring men fortsätter övertala mig att det är huvudbry bara.. haha lika bra 

jag kan ana en svag skugga på ena bilden men svårt att säga om det är skugga för färgdetektionen intestet eller en antydan till streck som kan synas inom några dagar Plus Du får uppdatera oss! 

• TrueResolution
    MiMi123 skrev 2022-08-31 10:04:36 följande:
    Jag vet! Man vill hålla sig men det gåååår inte 😂 man förstår ju själv att det högst sannolikt blir negativt hur eller hur såhär tidigt. Andra gånger har jag varit bombsäker på att jag var preggo då jag känt så mycket men tydligen har jag utvecklat pms under åren som jag inte märkt eftersom jag gått på p-piller så länge. det är ju det som är annorlunda nu att jag inte känner att pms som jag brukar men man får helt enkelt se. Här är en till bild. Dom vanliga bilderna syns en svaaag skugga tror jag men dom blir så dålig kvalité när jag lägger upp här. Här är en till som jag mörkade lite. 

Men så spänanndeeeee med testfabriken nu! Jag är värdelös på att se "svaga streck" eller skuggor. Så dålig att jag har gråtit här hemma över att eventuellt missa min egen graviditet någongång... Drömmer 

Har du testat något idag? 

• TrueResolution
    MiMi123 skrev 2022-09-01 13:27:16 följande:
    Det kommer du inte missa 😍 ja jag gjorde ett imorse men samma. Nu ska jag färsöka hålla mig till BIM tis-ons 😂 man blir bara deppig. Känner mig så ogravid vilket får mig att misstänka mer, har ju haft pms dom senaste månaderna och mensvärk varje dag, vart är det Denna gång?! Idag har jag haft en svag yrsel när jag går och står upp. Konstigt.. vi får helt enkelt se vad det grundar sig i 🙈

Har samma BIM som du! försökt intala mig att vänta men vet stt jag kommer fortsätta testa minst en gång om dagen. Självinsikt är väl nästan som självdisciplin eller..? Cool

Hade du koll på ÄL och hur gick det däromkring? Hur ser oddsen ut så att säga? 

• TrueResolution

Slänger upp de här med pga totsl förrvirring. 
    tagit två varje morgon sedan ÄL ungefär pga sjuk testoman Drömmer
    men så idag är inte babyplans blank? Är ett svagt rosalila kludd där? Är det spök? Eller är det nu det händer? Förvånad

• TrueResolution

Nu förstår jag vad ni alla menar, kvalitén blir verkligen  så dålig när man laddar upp bilder här. Inte att jämföra med i telefonen. 

• TrueResolution
    Rosahimmel86 skrev 2022-09-04 11:57:37 följande:
    Det ser lovande ut
    Hur många dagar innan BIM har du tagit dom?
    3-4 dagar före BIM Tyst
    de ska mäta "samma halt hcg" men bara den ena kunde ses sträck på? 
  • TrueResolution
    Cashili33 skrev 2022-09-04 17:33:04 följande:
    Olika test är olika bra 

har tex fått plus med CB vanlig (25 hcg) när CB tidig ( 10 hcg) har varit negativ 

det rosa är iaf positivt som jag kan se det 
    Rosahimmel86 skrev 2022-09-04 11:57:37 följande:
    Det ser lovande ut
    Hur många dagar innan BIM har du tagit dom?

Fick tre likadana igår så utgick från svagt hcg och skulle testa igen om en dag eller två men tant röd verkar ha kommit på besök idag istället. Gråter

Att man aldrig kan lita på sin kropp & magkänsla!???

• TrueResolution
    Cashili33 skrev 2022-09-05 18:14:23 följande:
    Var det ett testa tidigt du tog ? 
    Ja precis, babyplans testa tidigt. Var övertygad om att det var spökstreck så tog tre till under dagen, alla samma svaga men synliga streck. Snacka om att höja hoppet till skyarna innan mens dagen efter...  skulle då testet vara BIM-1 med facit i hand. Att man aldrig kan lita på sin egen kropp & känslor Obestämd 
  • TrueResolution
    Mikaelamini skrev 2022-09-07 20:57:41 följande:
    Tror ni detta är positivt eller spök? Är på äl+9 efter första försöket sedan yngsta föddes. Har svårt att tro att det tog sig på första försöket och dessutom med bara ett ligg. Någon som fått falskt positivt av rfsu testa tidigt? 

Men gud det där syns tydligt jämfört med många andra svaga vid ÄL+9!! Håller tummarna för att du får starkare streck om någon dag! 

Klart att risken alltid finns det är spökstreck osv men det ser absolut mer ut som något positivt, hejjahejja! Cool

• TrueResolution

Förväntade mig blankt test med tanke på att jag lite gett upp hoppet denna månad. Noll symptom nästintill. 

BIM på fredag, ÄL+9 Och kan med blitta ögat se ett svagt streck. användt babyplans testa tidigt. Någon som har erfarenhet av testa tidigt? 

Översta testet är doppat i vatten, understa morgonurin. 

• TrueResolution

Halloj!
    många år sedan jag besökte denna tråd, har kvaliteten på uppladdade bilder blivit bättre tro? Haha!

jag är 12 dagar efter ägglossning, ungefär. Men har inte tänkt något på det förrän en hiskelig trött trillade över mig sedan ett par dagar, då började jag fundera.. 😅

kan ni hjälpa med att tolka tro? Oskyldig

vad tror ni?

Jag tycker mig se ett positivt streck! Sådär svagt var mitt första test med mitt barn! Hcg ökar varannan dag så kika stegringen ska du se att det nog höjs till helgen 😍
  • TrueResolution

Kvaliten usel som vanligt här men slänger in en bild hör. Avfärdade detta testet imorse som negativt och slängde men hann fota då jag dokumenterar allt ändå. (Kul att se testhistoriken om man plussar, favorit i repris från första barnet) 

tycker mig ana något där pilarna är men det kan absolut vara inbillning. Babyplan 10ml. Ska testa igen lördag när vi är hemma & börjar bli lite nervös!? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester