Inlägg från: Anonym (Undrarmycket) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrarmycket)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej. Jag fick precis detta resultat på babyplan testa tidigt. Någon som ser något? är på LH + 7 idag.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-03 12:17:52 följande:

Hej. Jag fick precis detta resultat på babyplan testa tidigt. Någon som ser något? är på LH + 7 idag.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Alvedon83 skrev 2024-09-04 06:09:35 följande:
    Syns nåt lite svagt, spännande, har du tagit nåt nytt idag? 
    Hej. Detta är dagens. Vad tycker du?

• Anonym (Undrarmycket)
    AngieF skrev 2024-09-04 10:43:31 följande:

Idag tog jag ett riktigt graviditetstest 😅 Men kan inte avgöra om det faktiskt är ett streck eller bara en skugga, sorry för suddiga bilder🙈 
    Vad tror ni?

Beräknad mens är idag om det är intressant. Har ett CB test hemma men var dum nog att inte testa i samma urin efter detta test..

Ser positivt ut tycker jag!
  • Anonym (Undrarmycket)

Hej. Jag la upp häromdan. Nedan finns två bilder från idag med RFSU testa tidigt. Den ena inom tid och den andra efter tid. Under de bilderna finns mina svar från babyplan testa tidigt tidigare i veckan. Har inte fått några torksträck på RFSU tidigare i veckan då det varit helt blanka. Tacksam för tolkning!
    Är på ÄL + 9 idag

Den översta är efter angiven tid medan den understa är inom given tid.

Detta är babyplan från i förrgår.

• Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-05 13:12:23 följande:

Hej. Jag la upp häromdan. Nedan finns två bilder från idag med RFSU testa tidigt. Den ena inom tid och den andra efter tid. Under de bilderna finns mina svar från babyplan testa tidigt tidigare i veckan. Har inte fått några torksträck på RFSU tidigare i veckan då det varit helt blanka. Tacksam för tolkning!
    Är på ÄL + 9 idag

Den översta är efter angiven tid medan den understa är inom given tid.

Detta är babyplan från i förrgår.

fel detta var babyplan från igår, babyplan från i förrgår är nedan.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Alvedon83 skrev 2024-09-05 05:40:28 följande:
    Det ser ut som ett streck men var lite pixlig bild. Vad tycker du själv, syns det mer i verkligheten?
    Hej. Har lagt upp nya från idag som är från RFSU testa tidigt.

Den första är kort efter tid och den andra är inom tid.

• Anonym (Undrarmycket)
    cutepenguin skrev 2024-09-05 13:26:37 följande:

Ser positivt ut! Grattis! 🥳

Spännande! Tack för att du svarade. Men du såg att den övre var efter tiden och den undre var inom tiden? Jag har även lagt ut från babyplan. Har du erfarenhet av eventuella spöksträck?
  • Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (Undrarmycket) skrev 2024-09-05 13:15:38 följande:
    fel detta var babyplan från igår, babyplan från i förrgår är nedan.
    Någon?
  • Anonym (Undrarmycket)

Kunde inte hålla mig och tog ett till från babyplan nu i eftermiddag. Hade inte hållit mig i 4 h och har druckit. Jag tror att det är ett streck där. Någon?

• Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (A) skrev 2024-09-05 21:23:49 följande:
    Jag kan inte se något sträck i testrutan tyvärr. 
    Här är det som menas.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (A) skrev 2024-09-05 21:50:51 följande:
    Hur länge har testet legat sedan bilden togs? Om test ligger förlänge blir dem falskt positiva. Men så länge man inte ser ett färgat sträck i testrutan är det negativt. Ta ett nytt i morgon (morgon urin). 
    Det där hade legat i 3 minuter dvs inom avläsningstiden
  • Anonym (Undrarmycket)
    Anonym (A) skrev 2024-09-05 21:50:51 följande:
    Hur länge har testet legat sedan bilden togs? Om test ligger förlänge blir dem falskt positiva. Men så länge man inte ser ett färgat sträck i testrutan är det negativt. Ta ett nytt i morgon (morgon urin). 

• Anonym (Undrarmycket)
    Daphodil skrev 2024-09-05 21:59:15 följande:
    Jag tror definitivt du är gravid men man skulle vilja se att testen blir starkare :)
    Ja självklart. Men bara kul att se hur andra tolkar. Ska ta ett digitalt imorgon eller lördag tänker jag :)
  • Anonym (Undrarmycket)
    Daphodil skrev 2024-09-05 21:59:15 följande:
    Jag tror definitivt du är gravid men man skulle vilja se att testen blir starkare :)
    Ja självklart. Men bara kul att se hur andra tolkar. Ska ta ett digitalt imorgon eller lördag tänker jag :)
  • Anonym (Undrarmycket)

Jag är gravid. Idag fick jag svar på CB veckoindikation.
  • Anonym (Undrarmycket)
    Alvedon83 skrev 2024-09-06 11:58:47 följande:
    Va roligt🥰grattis
    Tack :)
  • Anonym (Undrarmycket)

Hej. Vart är det du ser streck på denna?

Anonym (:)) skrev 2024-09-07 14:41:52 följande:

efter 1 års försök blir jag galen och ser streck som inte finns tror jag, visst är det neg? 6 dagar till bim

• Anonym (Undrarmycket)

Vill bara lämna lite egna rekommendationer baserat på min erfarenhet av tester senaste tiden. Jag är bekräftat gravid med clearblue. 

Testa-tidigt test jag tagit nu som gravid:

Först utslag gav babyplan - svagt utslag ÄL + 7
    RFSU tidigt gav första svaga utslaget ÄL + 9
    CB digital med veckoindikator ÄL + 10 
    Abblo pharma - svagt utslag ÄL + 10
    Testlagret testa tidigt - svagt utslag ÄL + 13 BIM + 1

Kan säkerligen skilja sig åt - men kanske hjälper någon :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester