• liseen08

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mitt test idag såg exakt ut sådär också, man blir lite fundersam när ett svagt svagt streck syns helt plötslig och inte på de tidigare! Skriv gärna sen hur det går :)

Bilibop skrev 2018-01-24 18:03:23 följande:

Någon som fått så här och sedan plussat??

• liseen08

Är jag helt ute och cyklar eller är inte den svaga skuggan på mitt test på fel ställe? Har fått för mig att det ska vara längre åt höger - någon som har erfarenhet av testlagrets tester på senare tiden? 
    Observera att testet på bilden har gått över tiden och är lite "kornigt" men skuggan ser likadan ut som det gjorde inom testets tid

• liseen08

StellaJ85: Det är varken bra eller dåligt - hur strakt streck man får tidigt beror endast på när ägget fästa (dvs hur höga hcg-halter man har). så det är absolut inget konstigt! Grattis! :) 

Såhär såg mitt ut idag efter en svag skugga igår, åh så svårt att veta om det är spök eller äkta! Tror ni ett digitalt kan läsa av trots så låga hormonhalter om det nu skulle vara något?

• liseen08
    Meej skrev 2018-02-15 20:38:42 följande:
    Är det testlagrets? Brukar inte ge spökstreck i så fall! Och de har samma avläsningsnivå som de digitala, så det kan fungera! Jag vågar mig på att säga - Grattis!
    Ja det är testlagret! Åh vad spännande, ska testa imorgon då med det digitala :) Tack så mycket!
  • liseen08

Vet att det inte syns något streck på min bild men undrar bara om någon har koll på VAR strecket ska synas på testlagrets nya stickor? Har jag ritat på rätt ställe? De gjorde dom smalare och längre nu nyligen och det hade varit kul att veta vart man ska kolla! Såg att fler hade frågat i tråden - har ingen testat positivt med testlagrets nya än?

• liseen08

Ja precis, kolla lite högre upp där StellaJ85 la in en jätte tydlig bild på vart strecket ska vara :) 

Mysanska skrev 2018-03-15 10:53:25 följande:

Ska det typ vara vid markeringen?

Det är dom smala stickorna

• liseen08

Tog detta imorse (ÄL+9) och precis innan tid gick ut så dök det här upp, tog ett ÄL test samtidigt (det rosa) för att ha koll på var jag skulle titta efter strecket. Gravtestets streck är tydligare och mer rosa i verkligheten!

Vågar inte riktigt tro på att det faktiskt är en linje där eftersom jag nu tänker att ÄL testet kanske på något sätt färgade av sig på gravtestet eftersom jag la dom bredvid varandra - kan det hända tror ni? Man blir ju så himla osäker eftersom det hade varit hemskt att bli glad och sedan bli besviken igen för att det inte var något...

• liseen08

Kan ni se något här? Det är det understa som är graviditetstestet, la ett ÄL-test ovanför för att visa vart ni ska titta :) 
  • liseen08

Kan ni se något på det övre testet? Lade ett gammal ÄL-test under för att kunna visa vart strecket jag ser är Min man ser ingenting men jag tror att jag kanske anar ett svagt streck! Är endast på ÄL+9 men ja, det är ju så himla svårt att låta bli testerna i skåpet när det börjar närma sig BIM!

• liseen08
    efga skrev 2018-12-04 20:26:28 följande:

ser sträck :)

Åh spännande! Jag ser streck på dina bilder också :)
  • liseen08

Tydligt plus på det gröna testet och något svagt men synligt på det vita tycker jag :) 

Anonym Ellliiin skrev 2018-12-06 00:12:34 följande:

Vad tror ni tjejer?
  • liseen08
    Anonym Ellliiin skrev 2018-12-06 00:33:09 följande:
    Jag själv ser ingenting så glädjer mig att nån gör de.. haha:?D tänkte ta ett digitalt kanske typ nu lr imorgon bitti haha och få det svart på vitt! Är du i närheten av bim?:D
    Jaha ja jag ser det tydligt i alla fall! Låter bra att testa med digitalt så du får det svart  på vitt, men tycker du ska vänta tills imorgon bitti eftersom de digitala är mindre känsliga än stickorna och därav alltså kan visa "inte gravid" trots att stickorna är positiva :D Jag är bara på ÄL+9/10 (inte riktigt säker), tycker mig se svaga streck men tänkte vänta med att testa igen tills om några dagar om jag kan hålla mig hehe :)
  • liseen08
    Anonym Ellliiin skrev 2018-12-09 00:01:24 följande:
    liseen08 skrev 2018-12-06 00:41:55 följande:

Jaha ja jag ser det tydligt i alla fall! Låter bra att testa med digitalt så du får det svart  på vitt, men tycker du ska vänta tills imorgon bitti eftersom de digitala är mindre känsliga än stickorna och därav alltså kan visa "inte gravid" trots att stickorna är positiva :D Jag är bara på ÄL+9/10 (inte riktigt säker), tycker mig se svaga streck men tänkte vänta med att testa igen tills om några dagar om jag kan hålla mig hehe :)

Hur har det gått för dig?????
    Förlåt för så himla sent svar, har inte varit inloggad här på ett tag! Jag tog några tester till efteråt och på dem såg jag dessvärre inget alls :/ Så tror helt enkelt att det var spökstreck jag såg tidigare! Ingen mens än dock så har kanske lite hopp kvar :D Hur gick det för dig med det digitala? Oskyldig
  • liseen08
    Anonym Ellliiin skrev 2018-12-12 04:45:01 följande:

Här har det hänt mycket faktiskt haha.. tog två digitala och två vanliga, dom två vanliga va tok positiva och ett digitalt sa ?YES+? och det andra ?GRAVID 1-2? så jag är faktiskt gravid och till och med hunnit med första mötet och kontroll hos BM (har diabetes får komma in direkt vid plus)

Åh de är så sjukt irriterande med dom där negativa testen och när mensen inte vill komma heller... men jag håller stenhårda tummar för dig!! Mer bebisar åt folket! Har ni försökt länge?

Åh men gud vad kul att höra, stort stort grattis! :D ja visst är det irriterande?! Jag var gravid nyligen men bebisen dog dessvärre i magen i vecka 28 i augusti så vi har bara hunnit med 2 försök sedan vi bestämde oss för att försöka på nytt. Det känns som att en ny graviditet kommer hjälpa mycket i all tomhet som bebisen lämnade efter sig varav det känns lite extra viktigt att bli gravid snabbt denna gången! sen säger ju folk att ju mer man vill bli gravid desto sämre går det, men hur lätt är det att inte tänka på det ;)
  • liseen08

Vad tror ni? Skymtar något men kan inte riktigt avgöra om det är spök eller inte :O Tog ÄL-testet samtidigt då det molade massor i tjejmagen (har inte riktigt koll på äl) men de har inte nuddat varandra, var supernoga efter ett tidigare falskt plus hehe! :) 

• liseen08
    Anonym Ellliiin skrev 2018-12-12 13:50:05 följande:
    Men åh va ledsamt..:( jag beklagar verkligen enormt:( fällde tom en liten tår när läste detta..:( nu håller jag ännu fler tummar för er att lyckas! Jag tror på er!:D kör på så kommer det gå bra<3 som sagt håller alla tummar här!
    Ja verkligen, speciellt eftersom de inte hittade någon orsak alls till varför det inträffade :( Tusen tack fina du, och lycka till med bebben <3 
  • liseen08

Ja verkligen, helt otroligt! Tog nyss ett digitalt och det visade... GRAVID!!! Så vi får höras på graviddelen av forumet, skulle vara superkul att följas åt! :D

Anonym Ellliiin skrev 2018-12-14 01:41:08 följande:

Men tänker ju ändå att de snart är 2019 och att läkare och forskning borde kommit längre.... finns alldeles för många frågetecken runt ägglossning foster missfall och allt i denna planera barn soppan..... men men.... tack så mycket kära du! Tänker på dig mycket och håller tummarna! Kramar!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester