Inlägg från: Annaalexandra95 |Visa alla inlägg
  • Annaalexandra95

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hallonnpaj skrev 2018-02-06 08:37:00 följande:

Bim+2 idag och ingen mens.

Molvärk som kommer och går. Dock vet jag inte om jag ser något på dessa test från idag. Vad tycker ni?

Jag kan ana något där! :)
  • Annaalexandra95
    angelica123 skrev 2018-02-08 06:47:04 följande:

ÄL+9

BIM-4 (om min cykel är lika som förra månaden, 25 dgr)

Igår var det helt blankt men idag syns detta. Vad tror ni?

Jag ser det! :)
  • Annaalexandra95
    Cnor skrev 2018-02-08 11:41:19 följande:

Hallå girls, någon annan som också ser ett pytte pytte svagt plus här? ???? kanske bara jag men vill så himla gärna!!

Det där skulle jag absolut säga är ett plus :)
  • Annaalexandra95
    maria1992 skrev 2018-02-08 11:36:39 följande:

En till oredigerad!

Jag tycker att det ser positivt ut men jag har hört att just det där testet ofta visar spökstreck. Men jag tycker att strecket ser blått ut på sin sista bild så jag hoppas (och tror) att det är positivt :)
  • Annaalexandra95
    Ek90 skrev 2018-02-12 10:48:57 följande:

Okej, nu behöver jag hjälp :|

Nån som ser något? Är det ett spökstreck?

Jag ser ju NÅGOT, men är så rädd att det bara luras och bara är spökstreck. Tog ut stickan ur kassetten med så ser man bättre, haha. Vad troooor niii? :))))

Jag ser också strecket!! :D
  • Annaalexandra95
    Jullan1989 skrev 2018-02-12 12:24:12 följande:

4-5 dagar innan BIM. Kan de va possitivt?

Absolut, jag skulle säga att det är positivt! Grattis :D
  • Annaalexandra95
    liseen08 skrev 2018-02-14 08:28:33 följande:

Är jag helt ute och cyklar eller är inte den svaga skuggan på mitt test på fel ställe? Har fått för mig att det ska vara längre åt höger - någon som har erfarenhet av testlagrets tester på senare tiden? 

Observera att testet på bilden har gått över tiden och är lite "kornigt" men skuggan ser likadan ut som det gjorde inom testets tid

Jag brukar tänka att kontrollstrecket och teststrecket ska vara lika långt ifrån kanten båda två, och det tycker jag att ditt ser ut som! Tror allt att det är positivt :) Grattis:D
  • Annaalexandra95

Jag ser något svagt på testet från imorse men förmodligen så inbillar jag mig bara.. För svagt för att synas på kort om man inte ändrar kontrasten så det är väldigt, väldigt svagt. BIM-5 och ÄL+9 :)

Lite hoppfull blir man ju iallafall!
  • Annaalexandra95

Den översta bilden är från imorse och den nedre från igår morse. Är det någon mer som ser strecken? Dom är tydligare i verkligheten, men väldigt svagt. Vill ju såklart gärna att det ska vara ett plus och är rädd att jag inbillar mig men samtidigt så tänker jag att två streck inte kan vara en tillfällighet. Vad tror ni? :)
  • Annaalexandra95
    Mamma Till 6 underbara barn skrev 2018-02-17 10:10:05 följande:

Har du filter på isåfall är de nog spökstreck ser något men ser inte färgen när ska du ha mens?

På testet som är från igår har jag ändrat kontrast och på testet idag har jag enbart ändrat mättnaden för att det blev lite tydligare, men det påverkar inget större eftersom kontrasten är det som gör störst skillnad :) ÄL+10 idag.
  • Annaalexandra95
    Mamma Till 6 underbara barn skrev 2018-02-17 10:15:59 följande:

Ok är de färg på strecken ? Isåfall kan de vara något

Ja, det är det :) Tog ett babyplan nu och det fick också ett svagt streck så nu vågar jag nog tro att det är ett plus :D
  • Annaalexandra95
    jesssicahansen skrev 2018-02-18 06:45:56 följande:

Jag ser inte i syne va? :)

Vi hade sex 1 gång efter att jag fått positivt på äl test, så det känns som vi prickade åter igen!

Våran yngsta fyller 1 år om två veckor, vi hade lika tur när hon blev till!

Jag drömde en hemsk dröm om min man, drömmer oftast sånt endast när jag är gravid, dottern vaknade i samma veva så jag gick upp och tog ett test direkt :)

Jag tycker också att det syns! :D
  • Annaalexandra95

Har fått supersvaga streck på cb early fredag och lördag. Idag tog jag ett babyplan testa tidigt och väntade 2 minuter (ska avläsas efter 3 minuter), då var testet blankt vad jag kunde se. Gick iväg och kom tillbaka efter ytterligare ett par minuter och då fanns ett streck! Kan dock ha kommit upp 1-2 minuter efter att tiden gick ut men kan det vara positivt ändå? BIM-3 och ÄL+11.

• Annaalexandra95
    Annaalexandra95 skrev 2018-02-18 09:08:43 följande:

Har fått supersvaga streck på cb early fredag och lördag. Idag tog jag ett babyplan testa tidigt och väntade 2 minuter (ska avläsas efter 3 minuter), då var testet blankt vad jag kunde se. Gick iväg och kom tillbaka efter ytterligare ett par minuter och då fanns ett streck! Kan dock ha kommit upp 1-2 minuter efter att tiden gick ut men kan det vara positivt ändå? BIM-3 och ÄL+11.

Glömde skriva att den översta är oredigerad och den undre redigerad :)
  • Annaalexandra95

Jag tog ett gravtest och ett ägglossningstest samtidigt nu ikväll för att jag jag inte har en aning om vart i min cykel jag är. Tog ett negativt gravtest för ca 1.5 vecka sen. Och nu fick jag det här! Jag tycker att det är ett positivt test MEN testen låg emot varandra i några sekunder innan jag såg det och flyttade isär som. Kan gravtestet ha fått färg från ägglossningstestet och att det därför blivit ett falskt plus? Tog ett digitalt med samma urin som visade ej gravid, men testet på bild är ju ett väldigt svagt testa tidigt så det beror kanske på det också. Vad tror ni? Kan ägglossningstest ha färgat av sig eller kan jag lita på testet?

• Annaalexandra95
    Annaalexandra95 skrev 2018-05-12 23:42:06 följande:

Jag tog ett gravtest och ett ägglossningstest samtidigt nu ikväll för att jag jag inte har en aning om vart i min cykel jag är. Tog ett negativt gravtest för ca 1.5 vecka sen. Och nu fick jag det här! Jag tycker att det är ett positivt test MEN testen låg emot varandra i några sekunder innan jag såg det och flyttade isär som. Kan gravtestet ha fått färg från ägglossningstestet och att det därför blivit ett falskt plus? Tog ett digitalt med samma urin som visade ej gravid, men testet på bild är ju ett väldigt svagt testa tidigt så det beror kanske på det också. Vad tror ni? Kan ägglossningstest ha färgat av sig eller kan jag lita på testet?

Här är en bild till på samma test!

• Annaalexandra95

Usch vad ledsen jag blir. Testet från igår kväll blev nog färgat av ägglossningstestet för imorse var det vara en skugga utan färg.. Överst är det från igår och det undre från imorse.

• Annaalexandra95
    emeloi skrev 2018-05-13 10:51:07 följande:

Jag testade blankt flera mornar i rad, testade sedan på kvällen och fick tydligt positivt! Så jag har haft högst halt hormoner på kvällen, vid båda graviditeterna.. Så kanske det är för dig också, så tappa inte hoppet riktigt än :)

Åh, hoppas det är så för mig också! Jag testade ytterligare två tester nu och det syns ju något men absolut inte så att jag skulle säga att dom är positiva. Men jag hittade två likadana gamla test och dom är helt blanka hur jag är vinklar dom så det känns lite positivt iallafall. Och om det nu är en kemiskt graviditet så får jag se det positivt ändå - då kan jag ju bli gravid! :)

De understa är från imorse, det över det med tydligt streck från igår kväll och dom två med prickar är ifrån nu vid 11. Bilden är redigerad för att få fram ungefär hur strecken ser ut i verkligheten, det enda som är rosa är det från igår.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester