Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Vad tror ni? Bara äl +7 och tog på eftermiddagen.
Vad tror ni? Bara äl +7 och tog på eftermiddagen.
Oj kan inte riktigt förstå om det är så!! Har med största sannolikhet UVI så ska försöka få tid hos vårdcentralen imorgon. Har inte direkt haft några symtom hittills förutom nya symtom av UVI som jag aldrig haft innan.. Ska ta ett test imorgon bitti med :)
Hej igen! Lade upp denna bilden igår, men idag var jag på vårdcentralen för att få medicin mot UVI, där gjorde de även ett gravtest men det visade ingenting. Blev så himla ledsen! Kan restlagrets ha visat falskt positivt? Både jag och min sambo ser ju utan problem ett svagt rosa streck :(
Åh nej, förstår verkligen du blev ledsen :( men ge inte upp ännu, jag ser med helt klart ett rosa streck där!
Har du fler så du kan testa hemma imorgon igen?
Det kan ju faktiskt vara fel på vårdcentralens gravtest också! Eller så mäter det du tog lägre hcg-nivå än det de använde?
Jag har med använt sticka från testlagret som gett ett liknande streck som det du fick, håller alla tummar att det stämmer för oss båda! När har/hade du BIM?
Ja det kan jag förstå! Jag har BIM på ons eller torsdag, lite osäker. Så jag är också ute i lite för god tid. Nej jag har aldrig fått ett sånt streck förut på testlagrets test och då har jag ändå testat med ett par stycken under tidigare månader. Därför gör det mig hoppfull att de inte ger så mycket spökstreck, men man vågar ju klart inte vara helt säker. Det enda att göra är nog att testa igen, jag har beställt ett digitalt jag tänkte ta när det kommer (förhoppningsvis onsdag) och även testa imorgon med men man blir ju tokig av att läsa av dessa himla streck!
Detta måste väl ändå bekräfta att testet på vårdcentralen var fel?! :D
Ja, om det var negativt. Grattis!!
Helt klart! Tog de bara ett test där trots att du sagt att i fått positivt hemma? Du ÄR gravid. Grattis!!!
Ring MVC imorgonbitti och hör med dem, men jag tror säkert inte att det ska vara någon fara. Det är väl inte helt ovanligt med uvi när man är gravid.. Det är ju urinvägarna som är smittade, oftast inte upp vaginalt och definitivt vanligen inte upp i livmodern.
De test de har på sjukhus och vårdcentraler är okänsliga än vad de testen man tar hemma är. Sedan kan de säkert missa svaga streck då de inte vänder och vrider på testen direkt. Får du behandling mot uvi ska det inte vara någon fara.
Sjukvårdens test är mycket mindre känsliga än de man köper själv. Det sa man till mig efter mitt ma. Där visade sjukvårdens test negativt igen långt innan hemmatesterna blev negativa igen. Grattis.