Inlägg från: Motherofdragons26 |Visa alla inlägg
  • Motherofdragons26

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Godmorgon!

Jag är väl ny i gruppen, rörde mig här på samma tråd för fyra är sedan med första barnet. Har nu två stycken och förhoppningsvis nr 3 påväg.

Har bim 23/2, oklart när ÄL var.

Tog ett test som jag beställt hem från billiga tester.. Vet ej om jag vågar lita på det? Läst mycket om spökstreck på dem testen? Erfarenheter?

Strecket kom inom tidsramen, nu när de har torkat ser det rosa ut.

HJÄLP!!!

• Motherofdragons26

Kanske en bättre bild? BIM -7

Vågar man hoppas? Testet är från billiga tester, otroligt nervös över att det ska vara ett spök. Känns som att det är för tidigt för att kunna se? Med första testade jag pos BIM -4 först.

Dock en fråga till. Var på gyn pga smärtor när jag åt cerazette, vid vag. ul. såg de då att jag hade flera äggblåsor som var mogna och redo att släppa (skulle inte vara möjligt att bilda äggblåsor då man åt cerazette enl gynläkaren, jag skötte mina piller exemplariskt!). Frågade då om det var risk för tvillingar vid ev grav och det var hög risk sa han. Kan det vara så att det är tvillingar och därmed får jag ett relativt starkt test redan på BIM-7?

Har dessutom förlagts med testförbud till på söndag enl min fästman. Onda gubbe... :P

Sorry för tjat och långt inlägg, men NI om nån förstår ju hur denna väntan påverkar! ;)

• Motherofdragons26

Hur vet man om det är ett spökstreck då?

Jag hoppas så innerligt på att det är en graviditet! Men blir ju så osäker på om det är ett spökstreck, läst om mycket såna på billiga testers test.

Tack för svaren! <3

• Motherofdragons26

Men nu vågar jag nog hoppas! BIM -6 idag, testet till vänster är från imorse. :) kan väl inte vara spök då det blir starkare, och det syns att teststräcket är lila! Hoppas bara ärtan har lust att stanna! Är ju bra lång tid kvar till bara beräknad mens... :/

• Motherofdragons26

Herre...

BIM -5.. Ska de vara såhär starkt redan då? :O

Jag är säker på min ÄL och min mens är regelbunden, alltså kommer alltid på minuten..

Kan man kräva tidigare UL för att bestämma hur många?

Hade ju flera mogna äggblåsor vid ett vaginalt UL i somras, så de var stor risk för duplex enl gynläkaren..

Bilderna är från de senaste tre dagarna, tagna med morgonurin.

• Motherofdragons26

Ja ÄL +9.. Tycker de är så himla starka! Har plussat tidigast typ BIM -4 och då himla himla svagt... :/

HCS skrev 2016-02-18 09:56:03 följande:

Grattis! :) Beror ju på hur många dagar efter äl du är.Bättre att räknar därifrån. Bim-5 för mig är äl+6 bara. Du är väl på äl+10-12 iaf gissar jag eller? :)

• Motherofdragons26

Tack! :)

Grejen är ju den att sedan jag slutade med minipiller i somras har min mens varit som en klocka, den har kommit i princip prick på minuten! Men det är väl klart att det kan variera.

När läkaren dock sa att det var hög risk för duplexgrav så blir man ju lite fundersam.. Det står ju även på 1177 att om man bär tvillingar så ökar hormonerna snabbare.. Men det är väl bara att vänta å se... :/

HCS skrev 2016-02-18 11:20:32 följande:

Onekligen starkt för att vara äl+9.. Du kanske hade äl ett par dagar tidigare än du trodde. Hursomhelst är det ju positivt! Grattis

• Motherofdragons26

BIM -2..

Testet till vänster är från idag, det andra igår. Fascinerande starkt. Tog ett digitalt i fredags som då visade gravid 1-2 så det stämmer ju mot ÄL. Är väl bara billigatesters test som visar starkt. Dock hade det ju varit spännande med tvillingar. ;)

Grattis till alla plus här! Och till er som kämpar vill jag bara säga att jag beundrar er! Kämpa på! Håller tummar och tår för er lycka!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester