Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Åh här är ju en hel tråd full av experter! Vill ni titta på testet jag gjorde imorse:

Och med lite kontrast (är inte så bra på det):

Man ser ett streck "live" men frågan är om det var tillräckligt brett för att vara giltigt?
    Jag tog ett test nu ikväll, som blev neg men det kan ju ha med urinen att göra...
  • Fröken Smilla

Ja Vindruvan, ett streck var det definitivt. Känner du till något om att teststrecken måste vara lika tjocka som kontrollstrecket? Det minns jag inte om det var nämligen.

• Fröken Smilla

Ja jag ska testa med morgonurinen imorgon bitti

TACK för att ni ville kolla! Jag blev lite nere när någon påpekade att strecket ska vara lika tjockt som kontrollstrecket.

• Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 19:13:04 följande:
    jag ser oxå ett svagt streck. när hade/har du BIM?
    Har BIM idag med största sannolikhet Iaf om jag räknar jämfört med förra månaden. Men möjlig befruktning var 12 dagar sedan, dvs inte jättelänge sedan.
  • Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 19:27:07 följande:
    Okej. Men då kanske du kan vänta några dagar innan du testar igen. OM du är på BIM-dagen kan du  iaf vänta i 3 dagar innan du tar nästa test. Förstår att man har noll tålamod att vänta men om tre dagar så kan du nog se lättare på ett test.
    Jag hade ju bestämt mig för att testa imorgon, så det med tålamod är inte riktigt min starka sida Svaret kommer ju i vilket fall som helst. Förr eller senare.
  • Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 19:33:28 följande:
    Ja men testa du i morgon :) om du har en massa gravtester är det ju bara att prova. Glad
    och har man inga kvar kan man köpa nya
  • Fröken Smilla
    Skrutt 83 skrev 2011-10-15 21:32:57 följande:
    Miss smilla: Ser lovande ut! Håller tummarna för starkare plus imorgon!
    Tack!!

Och stort grattis till ditt plus! Det är ju toktydligt!!
  • Fröken Smilla
    Skrutt 83 skrev 2011-10-15 21:37:59 följande:
    Vill bara förtydliga att detta är ett äl-test!
    äh jag läste ju för fort

Men det är iaf ett positivt äl-test, grattis
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-15 21:36:38 följande:
    ingen mens än.. men brun/röda flytningar.... så det kommer ju troligtvis under natten/morgonen
    usch tråkigt
  • Fröken Smilla

Testet betyder att du har äl om 24-48 timmar så det passar alldeles utmärkt med att han kommer hem då Jag har inseminerats och fått lära mig att ha stenkoll på ägglossningen. Nu senast inseminerades jag efter att ägget hade släppt, istället för precis före som man gör normalt sett, och det var två dagar efter pos äl-test, så mina ägg lossnar rätt sent.

• Fröken Smilla
    viochdu skrev 2011-10-15 22:06:18 följande:
    jag har fått min men nu som sagt precis efter uttag av spiralen och har idag beställt hem ÄL tester (fast jag besämt att ja inte skulle använda det) så det kan bli. det jag undrar är när jag ska börja använda dom tio dagar efter i dag då?? och sen fyra dagar framåt.. eller ska jag börja tidigare?? för man säger väl 10-14 dagar efter första dagen senaste mensen
    Det räcker nog med dag 9 eller 10. Sen använder du dem tills du får positivt utslag Senast använde jag dem i över en vecka, äl ville inte komma!
  • Fröken Smilla

Det blev tyvärr inget plus alls denna gången

• Fröken Smilla
    Langtarmassa skrev 2011-10-16 18:19:51 följande:
    Såg ju ett plus igår och min kompis också och ett svagt även i morse. Men nu tog jag ett rfsu å där kunde jag inte se nånting, dessutom så blödde jag lite nu.. Tror CB-testen lurade mig. Fast två stycken känns väldigt elakt :(
    Mitt CB var tydligen också ett spökstreck, började också blöda nu. Dumma CB, nu ska jag inte köpa dem mer.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester