slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-10 22:03:18 följande:
njae... det är inte bullshit och om du fick missfall så var det ju ett väldigt tidigt sådant.. jag har för mig att få man missfall tidigare än v 9 så behöver man inte uppsöka läkare, det är så "litet" att det liksom inte blir några rester.
Har du testat dig nyligen och fått ett plus??
, jag vill inte vara elak eller nåt men det låter onekligen som att du faktiskt haft mens men att det har varit mindre blödningar. Man ägglossar inte alla månader och då man inte ägglossat kan man få en mindre blödning och ofta utan samma känningar som vid vanlig mens.
Jag hade själv en sån mysko blödning för några månader sedan, den varade 1,5 dag bara... och var ingen större mängd, ingen magont inget.... men nog var det mens. Jag själv gör just nu vaginalt ultraljud minst en gång i månaden så jag har ju koll på att jag inte var gravid då annars hade jag nog trott det.
Ring en privat gynekolog, de kostar inte mer än vårdcentralen, eller en privat barnmorska och be om en undersökning så du får svart på vitt vad som är på gång.
Men varför säger då kroppen allt detta?
Och de plus jag fick var förrförra veckan.
Jag har aldrig haft en mens som stuckit ut så det skulle vara konstigt det. Inte ens efter ett missfall har det varit konstigt.
Blöder alltid som en kran de fyra första dagarna och det är alltid precis på dagen. Men det kan ju vara mens förstås, fast jag är gravid. Det händer ju. Men vi får väl se vad som händer och fötter.
Jag får väl ringa Jörgensen imorrn då.