• Kaos85

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppar in här och hoppas på att jag snart har ett test att ladda uppGlad 
    BIM 10-19/10 Väldigt oregelbunden mens 36-45dagar efter MF i feb. 
    Samtal på gyn 11/10 och då kanske få pergotime, men det vore ju himla kul om vi fick ett plus utan då Glad 

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Kaos85

Vet att detta är en tråd för analysering av gravtest. Men eftersom min mens å ÄL krånglar som bara F, å aldrig har kört med ÄL-stickor tidigare så slänger jag in en (suddig) bild på ett ÄL-TEST.. Det tog 19 dagar, 25 tester för att få streck över huvud taget! Så, är detta ett positivt ÄL-test? Togs igår, fredag. Tog även ett idag med samma resultat. (T.o.m starkare streck) Myst har vi gjort varannan dag från senaste mens. Så dagen före, torsdag var det mys och idag.. Efter MF i februari så har Äl uteblivit å känner att jag liksom skulle behöva lite positiva ord om testet här så :P Har haft riktigt molvärk, som mensvärk i 2 dagar nu.. Är det normalt att man inte får något steck alls innan ÄL sker? Det kom liksom så plötsligt, ingen stegring.. Det bara var där :P

• Kaos85
    bojji07 skrev 2011-10-01 16:04:10 följande:
    Det ser verkligen ut som en äl Dock visar inte dessa tester om ägget verkligen släpper. Håller tummarna för det! Lycka till
    Ok, finns det tester som visar om ägget släpper?
    Tack, vi håller tummar här också Glad

Hur tidigt kan man testa med testa tidigt tester? (10mIU) Har några liggande ifall att Drömmer
  • Kaos85
    bojji07 skrev 2011-10-01 18:46:48 följande:
    Det finns en jättebra sida där man kan föra in sim temp och andra symptom och därefter följa månad för månad och se hur äl och hur stot sannolikhet man blivit gravid är. fertilityfriends.com
    förstår mig inte på den sidan :S
    å eftersom jag har 36-45 dagar cykel å sällan Äl å faktiskt inget att ta tempen med (försvann i flytten) så blir de svårt...
  • Kaos85
    Skrutt 83 skrev 2011-10-01 21:41:40 följande:
    Fröken kaos: Ingen tvekan om att Äl är på G!! Stort lycka till!
    tack tack :)
  • Kaos85
    Stinis83 skrev 2011-10-01 16:46:40 följande:
    Fröken Kaos, det är förmodligen jättedumt av mig att skriva det här överhuvudtaget, men framförallt eftersom jag inte har nån erfarenhet av ÄL-test... Men när hade du din senaste mens? Jag tänker att eftersom resultat strecket är starkare än kontrollstrecket så kanske ett graviditetstest kunde vara en rolig överraskning :)

Förlåt om jag är dum som höjer dina förhoppningar, jag håller tummarna för dig!
    Senaste mens första dag var för 27 dagar sedan.. Men har en cykel på 36-45 dagar... Och sällan Äl.. Därför blev jag lite paff när Äl testet visade ett så starkt streck. Nu är det bara att hålla tummar å tår på att det tar sig denna gången :)
  • Kaos85
    Knasten83 skrev 2011-10-03 10:55:21 följande:
    Jag puffar lite för min bild! Inte fått ngt svar,... skulle gärna vilja att nån analyserade..
    Jag ser något, men har tyvärr haft ett par såna tester själv och det har visat att det inte är något. Så jag vill inte säga grattis men jag vill inte säga att det inte är något heller :) Ta ett nytt test om några dagar kanske :) Håller tummarna för dig.
  • Kaos85

Hallå, slänger in ett par bilder till er Glad

Analysera iväg Glad
  • Kaos85

Slänger in fler bilder då man är lite förvirrad...
    BIM +1,+2,+3
    BIM +1 togs på eftemiddagen.
    BIM +2 togs på kvällen med ganska utspätt urin..
    BIM +3 togs imorse vid halv 6. Morgonurin.
    Tog även ett digitalt igår, BIM +2, det skrek INTE GRAVID rakt i nyllet på mig.. Gråter
    På bilden har testerna torkat men de ser precis lika dana ut som efter 4min. Förutom BIM +1, det var lite svagare i början, som man kan se på mina tidigare inlagda bilder.. Det är apotekets egna tester.

Hur som helst så ser både jag, gubben och min bästa vän streck på alla tre.. Är det fel på alla tre tester eller är det fel på CB´s digitala?? Eller är det våra ögon som spökar?? Spökisar?? För tidigt för CB´s?? 

Har tagit MÅNGA tester i mitt liv och aldrig fått falska plus, eller haft stickor som ändrat från negativ till positiv efter att tiden gått ut.. Har ätit 2 kurer pergotime nu.. Kan behandlingen göra så att det kommer streck där som egentligen inte ska vara där?? Vart är mensen?? Känner hur jag börjar bli lite smått galen här så....
  • Kaos85
    Lindis1974 skrev 2011-12-21 10:52:24 följande:
    Det ser tyvrr ut som om du skulle ha fått ett tidigt MF/MA. Testen är stark på +1 men blir svagare och svagare. Kan vara därför digital visar negativ oxå. Det är inte för tidigt för digital.
    Är det ett MA så kan menen bli skjuten på. Kanske ska du be om ett VUL?
    Jag har pratat med de på BVC och de på KK´s råd telefon.
    Och gissa vad! Jo, jag fick lika mycket svar där som på testerna...
    Barnmorskan sa att jag skulle gå efter apotekets positiva tester, och jag fick tid där den 28e för att ta ett nytt test. Skulle tant röd dyka upp så får man väl avboka.. Jag skulle inte ta flera tester hemma då de kommer göra mig stressad av att få olika svar hit å dit.. Vilket hon har helt rätt i...
    Den andra sa att jag skulle gå efter CB´s negativa..  Och att man aldrig ska testa förän mensen är två veckor sen, då får man bara falska plus.. Och gyn får jag inte komma till..

Hmm... Konstigt att det står på alla tester att de kan tas typ samma dag som förväntad mens då...
    Vilket jag påpekade för henne, då kände hon väl för att på något vis dumförklara mig, suckade och sa att jag måste väl förstå att HCG´t inte stiger så fort och att jag inte är gravid.... Den tackar man för.... 

Visst, jag vet att HCG´t inte skjuter i taket det första det gör.. Men för att få ett positivt test så behövs HCG..
    Å då menar jag positivt, inte falskt positivt.. Eller??
    Och ja, många rekommenderar att ta ett test  när mensen är 1-2 veckor sen. Men hur många har inte gjort det samma dag och fått småttingar 9månader senare??
    Ett falskt plus är antingen ett grått streck, en skugga som bara syns i vissa vinklar och ljus eller ett tunt streck, alltså bara som en tunn strimma, inte alls lika tjockt som teststrecket.. Mina är lika tjocka, de är rosa och de syns i alla vinklar och ljus. Bara att de är väldigt svaga, och syns ganska dåligt på bild..

Läste lite om kemisk graviditet.. Kanske är så det är, eftersom testerna inte blir starkare utan nästan svagare.... Då får man ett falskt positivt som ser ut som ett riktigt ett. 

Men men, nu får man väl bara vänta å se.. Mens eller ingen mens, thats the question...  
    Skulle kunna gå till vårdcentralen och ta ett blodprov,  men för att va helt ärlig så vill jag väldigt gärna hänga kvar vid det lilla hopp jag har på att mina tester är positiva... Är förresten på BIM+4 inte +3.
  • Kaos85
    Liten Léonie skrev 2011-12-21 11:00:26 följande:
    pratade precis med en jättegullig barnmorska som berättade att flera märken nyligen fått besked om att återkalla alla test. hon ville inte nämna något märke men bad mig sluta testa och låta naturen ha sin gång...
    Säkert apotekets... Skulle inte förvåna mig ett dugg, för det är de jag har använt..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester