Lindis1974 skrev 2011-12-21 10:52:24 följande:
Det ser tyvrr ut som om du skulle ha fått ett tidigt MF/MA. Testen är stark på +1 men blir svagare och svagare. Kan vara därför digital visar negativ oxå. Det är inte för tidigt för digital.
Är det ett MA så kan menen bli skjuten på. Kanske ska du be om ett VUL?
Jag har pratat med de på BVC och de på KK´s råd telefon.
Och gissa vad! Jo, jag fick lika mycket svar där som på testerna...
Barnmorskan sa att jag skulle gå efter apotekets positiva tester, och jag fick tid där den 28e för att ta ett nytt test. Skulle tant röd dyka upp så får man väl avboka.. Jag skulle inte ta flera tester hemma då de kommer göra mig stressad av att få olika svar hit å dit.. Vilket hon har helt rätt i...
Den andra sa att jag skulle gå efter CB´s negativa.. Och att man aldrig ska testa förän mensen är två veckor sen, då får man bara falska plus.. Och gyn får jag inte komma till..
Hmm... Konstigt att det står på alla tester att de kan tas typ samma dag som förväntad mens då...
Vilket jag påpekade för henne, då kände hon väl för att på något vis dumförklara mig, suckade och sa att jag måste väl förstå att HCG´t inte stiger så fort och att jag inte är gravid.... Den tackar man för....
Visst, jag vet att HCG´t inte skjuter i taket det första det gör.. Men för att få ett positivt test så behövs HCG..
Å då menar jag positivt, inte falskt positivt.. Eller??
Och ja, många rekommenderar att ta ett test när mensen är 1-2 veckor sen. Men hur många har inte gjort det samma dag och fått småttingar 9månader senare??
Ett falskt plus är antingen ett grått streck, en skugga som bara syns i vissa vinklar och ljus eller ett tunt streck, alltså bara som en tunn strimma, inte alls lika tjockt som teststrecket.. Mina är lika tjocka, de är rosa och de syns i alla vinklar och ljus. Bara att de är väldigt svaga, och syns ganska dåligt på bild..
Läste lite om kemisk graviditet.. Kanske är så det är, eftersom testerna inte blir starkare utan nästan svagare.... Då får man ett falskt positivt som ser ut som ett riktigt ett.
Men men, nu får man väl bara vänta å se.. Mens eller ingen mens, thats the question...
Skulle kunna gå till vårdcentralen och ta ett blodprov, men för att va helt ärlig så vill jag väldigt gärna hänga kvar vid det lilla hopp jag har på att mina tester är positiva... Är förresten på BIM+4 inte +3.