Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Har gjort IVF och testade med Cleablue på BIM-dagen igår. Alldeles för tidigt (enl kliniken), men jag fick lite småpanik igår eftersom jag upptäckte lite spottings på pappret.. mkt lite iofs, pågick max en timme - och inga nya spottings efter det, men tanken var väckt - tant Röd är i intågande och vårt IVF har gått åt h-e... igen!
Gjorde därför ett Clearblue-test trots att det egentligen inte funkar att göra det nu, pga jag har tagit hCG-spruta för 3 dygn sen. Min tanke var denna: finns det liv kvar därnere så kommer jag att få ett STARKT plus på BIM-dagen - dvs hCG-rester från sprutan + en hCG-producerande graviditet = STARKT plus. Lite så tänkte jag, rätt eller fel.
Tyvärr blev det inte så starkt plus, och efter några timmar syntes plusset knappt längre. Idag är det nästan HELT blankt, bara en svaaaag antydan till streck. Ska köpa fler Clearblue idag och se om det blivit starkare. Om inte det blir det, så är jag säker på att det har gått åt h-e. Igen...