Inlägg från: Aleandrax1990 |Visa alla inlägg
  • Aleandrax1990

VuxenAkne

MiniMissMo skrev 2011-09-15 01:37:48 följande:
    Tr?dzik doros?ych

Przez ca?e moje nastoletnie ?ycie mia?em pryszcze i czasami pryszcze, czy jakkolwiek ludzie nazywaj? te bolesne stworzenia. 
    Jako 20-23-latek praktycznie nie mia?em ?adnych pryszczy! Bardzo ?adna skóra, tylko troch? czerwona od poprzednich pryszczy, ale da si? j? zakry? szpilkami, wi?c nie jest to nic powa?nego. Teraz (wci?? 23) mam ogromn? ilo?? pryszczy.
    Ma?e pryszcze, które pojawiaj? si? ot tak, ale znikaj? nast?pnego dnia, ALE jest ich du?o, tylko na brodzie.
    Potem pojawia si? BARDZO du?y guz, nak?adam na niego past? do z?bów i przestaje. Mo?e tam sta? ponad tydzie?, nie ?ó?knie, a potem po prostu znika. 
     W tej chwili mam widoczne 4 ?ma?e?? które znikaj?, ale pojawia si? AJ.
    Bior? na to ró?ne rzeczy, ale nic nie pomaga. Nawet je?li u?yj? pasty do z?bów, nie znikaj?.
    Mniej o to mi chodzi. Co robi??

Jestem chwilowo bardzo zestresowany / niezrównowa?ony psychicznie z powodu dochodzenia w sprawie choroby. 
    Kiedy mam te pryszcze, czasami zastanawiam si?, czy nie zg?osi? si? do lekarza, bo si? wstydz?!
    Odrzuci?em moich przyjació? z powodu pryszcza.... Mówimy o problemach psychicznych z ma?ymi ?yciami.

Czy kto?, kto mnie rozumie, kto mo?e mi pomóc, mo?e co? zasugerowa??            Jag känner verkligen med dig, det låter som att du har haft en riktig berg-och-dalbana när det gäller akne. Jag har själv haft liknande problem och vet hur frustrerande det kan vara när finnar bara dyker upp och stannar länge, särskilt när de är smärtsamma och dröjer sig kvar.

En sak som hjälpte mig mycket var att undvika tandkräm på finnarna, även om det känns som att det torkar ut dem. Det kan faktiskt irritera huden mer på lång sikt. Jag förstår också att stress och psykisk obalans kan påverka huden mycket. Det är som om kroppen reagerar på allt på en gång, och huden är en av de första som visar det.

Har du testat att använda produkter som innehåller salicylsyra eller niacinamid? Salicylsyra är bra för att djuprengöra porerna och bekämpa de där envisa finnarna, medan niacinamid kan lugna och stärka hudens barriär. Jag hittade nyligen en artikel som ger bra råd om hur man kan bli av med ungdomsakne, och även om du inte är tonåring längre, kan tipsen om behandlingar som salicylsyra och retinoider fortfarande vara användbara: https://stn.szczecin.pl/sv/ungdomsakne-hur-man-effektivt-blir-av-med-akne-hos-tonaringar/

Hoppas detta kan vara till hjälp!

Svar på tråden VuxenAkne