Inlägg från: vildovacker1 |Visa alla inlägg
  • vildovacker1

VuxenAkne

Vad använder du för hud års? Är det små finnar eller pormaskar? Förmodligen hormonellt då du är stressad. Blir bättre när du mår bättre. Medicinerar du nu redan så kan det oxå bidra. Äter du p-piller. Många frågor. Det är viktigt att du inte klämmer då du kan spräcka den underliggande o sprida bakterier. Tandkräm hjälper inte då de sitter djupt. Låt dem vara så försvinner de fortare.

Hudvård kan hjälpa till. Med då det förmodligen är stress o hormonellt så kan de aldrig ta bort dem helt. Hör gärna av dig igen om det är något. Kanske jag kan svara o hjälpa

• vildovacker1

Svårt att behandla stressacne med prod. Men rek em bra tömning på salong så du får ut mer av prod. Jag upplevde ofta på salong att aha hjälper. Dels så behövs ingen mekanisk peeling som retar. MD som nämns ovan är superbra. Excuvians likaså o Kerstin Florian har en del bra prod. Vid svår acne kontakta även hudläkare. Lycka till / Hudterapeut

• vildovacker1

Som de tidigare skrivits så är det väldigt vanligt att även de med tor hudtyp får acne. Så man vill defenitivt inte torka ut mer. Mycket fukt kan du aldrig få för mycket av oavsett hudtyp. Man får inte mer acne av fukt. Lermask kan vara otroligt hjälpamt om du har fetare hudtyp men annars inte. Moor mud från kerstin florian är bra oavsett hudtyp. 

Portömning får du på salong av en hudterapeut. Ta hellre salong än ett SPA, för det första brukar det vara billigare och så ökar du chansen att terapeuten är duktig på just acne. Fråga gärna innan och beskriv dina problem innan du kommer.  Du kan även kolla om de använder MD-Kerstin Florian (mindre vanligt på salong, mer på SPA) - Excuvians.

Stress kan förrutom vanlig stress och inre. Även ha med kosten att göra. Kolhydrater och socker kan förvärra. Nu tror jag det förmodligen har med din sjukskrivning att göra. Stora omställningar påverkar kroppen och då får huden lida tyvärr. Det eller magkatarr vanligtvis.

Lycka till och fråga vad du vill så ska jag försöka besvara =) 

Svar på tråden VuxenAkne