Inlägg från: MiniMissMo |Visa alla inlägg
  • MiniMissMo

VuxenAkne

Har haft småfinnar hela tonåren och enstaka inebrännare eller vad nu folk kallar dessa plågsamma varelser. 
    Som 20-23 åring hade jag iprincip inga finnar alls! Jättefin hy, enbart lite rött efter tidigare finnar, men det går täcka över med stift så inget allvarligt alls. Nu (fortfarande 23) har jag fått extremt mycket finnar.
    Småfinnar som kommer bara sådär men är borta dagen efter MEN dom är många, på hakan enbart.
    Sedan kommer det en sådan EXTREM  stor bula, tar tandkräm på den och den liksom stannar av. Kan sitta där i över en veckas tid, utan att bli gul liksom, sen rätt som det är den borta. 
     Just nu har jag 4 st "små" dom syns....som håller på att försvinna men en AJ håller på att komma upp.
    Jag tar flera olika saker mot detta men inget hjälper. Även om jag tar tandkräm försvinner dom inte.
    Jag är less på det. Vad ska man göra?

Jag är för tillfälligt rätt stressad / psykisk obalans pga utredning om sjukdom. 
    När jag har dessa finnarna överväger jag ibland att sjuka mig från läkaren pga jag skämms så himla mcycket!
    Jag har gett återbud åt mina vänner pga en finne....Snacka om att jag har psyksika problem med dom små liven.

Någon som förstår mig som kan hjälpa att kanske komma med förslag?            

• Svar på tråden VuxenAkne
  • MiniMissMo

jag tror det beror på stress då jag inte haft dessa problemen sen i skolan..där var jag väldigt stressad.
    hur får man bort stressfinnar?
    det är inte promaskar det är rena små / mellan finnar..ibland kommer det stora bulor.

jag använder basiron samt       stioxyl

• MiniMissMo

tack för så många inlägg.

Jag har varit sjukskriven i över en månad nu ( pga utredning av sjukdom ) så har varit osminkad i en månad, narturligare än så kan det inte bli haha.

Basiron osv torkar ut ja det är en ond cirkel då det ser ibland fördjävligt ut...tar den ytterst sällan.
    Jag har varit hos en läkare som gav mig någon medicin som ska minska fettet i ansiktet / något. är inte direkt fet i hyn så. men det hjälpte inte istället fick jag en allergisk reaktion o det blev värre då de utslagen satte sig i ansikte o hals!

dock har jag blivit behandlad med kortison pha en annan sak o då blev hyn såååå perfekt, fast man blev vattnig i huvudet + kroppen = vill ej ha.

laktos är inget alternativ då jag är allergisk men tack för tipset.

portömning, hur går det till o var gör man det          

• MiniMissMo

ja, jag har ju tröstätit godis som in i helvete rent ut sagt. Ätit mycket gott. Som jag normalt inte äter mer än en gång i månaden.

Tror att det sitter i stressen faktiskt.

Just nu är alla fnnar helt borta....:S   

Svar på tråden VuxenAkne