• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

TEDDEN skrev 2011-09-13 11:06:24 följande:
    Men varför skulle det någonsin vara ett problem?
    Vad är det som säger att man inte utvecklas och mognar tillsammans? Måste man vara "klar" när man inleder ett förhållande. Isåfall är det ju högst märkligt att det ens finns ett (1) fungerande förhållande i världen.  
    Hur kommer det sig då att en del unga tjejer anser att de inte kan vara tillsammans med unga killar, om man utvecklas och mognar tillsammans?
  • Kattdamen
    Anonym (?) skrev 2011-09-13 11:40:13 följande:
    Alltså, undrar du verkligen allvarligt detta?
    Du undrar jag : varför är du tillsammans med en i din egna ålder?
    Varför bryr du dig bara om åldern?
    Varför bryr du dig inte om hur den andra människan är?

Om du träffar en helt underbar person , låt oss säga att du tror han är 2 år äldre än dig, en fräsh urläcker och helt fantastisk personlighet. Du går på dejter, faller pladask för honom, efter några veckor råkar du se hans ID kort.
    OJ han är 10 år äldre än dig, låt oss säga att du är 19 och han då är 29 - slutar du träffa honom bara för att det skiljer 10 år? Eller låter du dig följa ditt hjärta?
    Det var ju inte riktigt min fråga.
  • Kattdamen

Det finns alltså ingen här som är runt 30 och har ett förhållande med en 15-åring?

• Kattdamen
    Anonym (?) skrev 2011-09-13 11:56:07 följande:
    följer bara snacket....
    Njae, det tycker jag inte.

Varför är du tillsammans med en 15-åring?
  • Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 11:58:33 följande:
    joo, jag är strax över 30 och min flickvän och sambo är snart 17
    Hur kommer det sig att du har valt en så ung person att bli tillsammans med?
  • Kattdamen
    Anonym (?) skrev 2011-09-13 12:00:10 följande:

Min partner är 1 år äldre än mig, men det spelar ingen roll.

Jag tittade inte på hans IDkort det första jag gjorde när jag träffade honom. För åldern spelar ingen roll.

Tycker bara det är så tråkigt att det finns människor som verkligen ska klaga på allt, gamlingar, vädret, invandrare, åldersskillnad, barn som skriker.. Alltid ska ni klaga på något. Förstår inte hur man kan vara så dömande.

Jag tycker du ska läsa om inläggen. Jag klagar inte, jag undrar.
  • Kattdamen
    Anonym (--) skrev 2011-09-13 12:03:37 följande:
    Jag är det inte.
    Och det är skönt så man slipper försvara sig för omgivningen.....

Men jag tycker det är rätt SJÄLVKLART att dessa par har mod nog att se INDIVIDEN. 10-15 års åldersskillnad är trots allt bara en siffra och jag anser det vara väldigt märkligt, att vissa männskor som ska vara en intelligent varelse förälskar sig i en SIFFRA.
    Det finns någon BAKOM siffran.
    En människa full av känslor som är väl värd att få känna kärlek till den PERSON den älskar.

Den ålder du tar upp handlar om att vara en vuxen människa/ ung vuxen. Även om 15år räknas som siffra till kategorin "barn" så är mognaden så otroligt lika. En som är 15år ÄR vuxen - medans en annan som är 22år fortfarande INTE är vuxen. Man kan inte dra den riktiga gränsen vid en specifik siffra då våra kroppar är betydligt mer komplexa än så.

Så TS:
    Det handlar om KÄRLEK. Att ÄLSKA. 
    Och om att VÅGA älska den man älskar och tycka det är värt att slåss och kämpa med omgivningen. 
    Nej, en 15-åring är aldrig vuxen. Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän i 25-årsåldern. Det är 10 år.
  • Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 12:08:41 följande:
    kärlek sitter på insidan, inte på papper.
    hon va de vackraste ja sett, trodde aldrig att hon va så ung, vi hade hunnit träffats i nästan ett halvår innan jag fråga om hon ville me ut på krogen o hon sa att hon inte hade åldern inne. men jag va redan förälskad i den här tjejen, ska jag bara bryta allt för nått ett idkort säger? ska jag kasta den lycka jag uppelver me den här tjejen bara för hon är rätt mycke yngre än mig?
    vi fick kriga mycke men kolla nu, vi bor ihop, vi är lyckliga, men hon har fått ta riktigt mycke skit för hon är tillsammans me mig...
    Så det var bara utseendet du var intresserad av?
  • Kattdamen
    Anonym (--) skrev 2011-09-13 12:14:28 följande:
    Varför är det just åldern som är så viktig för just dig?

Du har fått så många svar på sin fråga men du verkar inte acceptera dom?
    Många människor sätter kärlek och att han trivs och fungerar ihop på första plats. Många människor anser inte att åldern är prio 1.
    Att du skriver "de flesta" tror jag inte ett spår på och jag är övertygad om att du helt saknar belägg för detta.
    Jag förstår inte hur man kan bli kär i någon som är pass mycket yngre, när det handlar om den åldern. Man kan tycka någon är snygg, men hur kommer det sig att man ligger på samma nivå som en 15-åring, när man själv är 30 eller äldre?
  • Kattdamen
    Anonym (Karl 76) skrev 2011-09-13 12:14:06 följande:
    jag kände inte henne, jag drogs till henne för hennes utseende, men när jag väl lärde känna henne... vilken människa, hon är omtänksam, snäll, glad, älskar att leka me mina barn, hon är smart o allt en man kan begära.. hon är vacker på både insida o utsida. men ja, hennes utseende va de som lockade, men sen när hon öppnade sin mun så va jag fast
    Skulle du säga att du är ganska omogen mentalt?
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar