Inlägg från: Försök inte |Visa alla inlägg
  • Försök inte

Vuxna tillsammans med tonåringar

Anonym (Been there) skrev 2011-09-13 14:51:18 följande:
    När jag var 15 var det en familj med man, kvinna och två små barn som brukade umgås med vår familj. Mannen var lika gammal som min mamma, dvs 20 år äldre än mig. Han var vrålsugen på mig, och det visste jag. Han sa att han åtrådde mig, och att han ville ligga med mig. Han tafsade både här och där på min pubertala kropp och vi kysstes några gånger. Han brukade fatta tag i min hand och föra den mot hans stenhårda kuk, när ingen såg förstås. Vid blotta anblicken kunde det se ut som om han utnyttjade mig, men det var ju också vad jag ville. Jag älskade den uppmärksamheten och den bekräftelsen i mina vilsna tonår. Det var spännande och förbjudet, jag såg medvetet till att sätta mig i de situationer där han kunde tafsa. Jag kanske var kär? Han var riktigt snygg för att vara i min mammas ålder, 35 när detta hände alltså. Något sex blev aldrig av, även om jag fantiserade om det. Jag var fortfarande oskuld då. Åren gick, kontakten med den familjen blev alltmer sporadisk. När jag var 19 träffade jag min man, som är 2 år äldre än mig. Idag är jag lyckligt gift med honom o vi har två små barn, och bor i villa alldeles i närheten av den där familjen. Kan lova att han undviker min blick när vi träffas i samhället... Skäms han? Är han fortfarande sugen? Jag vet inte. Han lever fortfarande i sin kärnfamilj, med samma kvinna, trots att detta är 13 år sen nu. Jag tror inte att hans kvinna någonsin fick veta... Tänkte bara dela med mig av den storyn ur "tonåringens" perspektiv,,, det var visst någon som undrade...
    Han skäms och han är rädd för att det ska komma ut.
  • Försök inte

Jag skulle aldrig tillåta att min 15-åriga dotter var ihop med någon som är över 20 helst inte ens 18. Vad är det för killar som är ihop med 15-åringar och själva är över 20. Det kan ju inte stå rätt till där uppe.

• Försök inte
    Anonym skrev 2011-09-13 21:17:53 följande:
    Jag är tjej och närmar mig 30 (29) och hade förra sommaren ett förhållande några månader med en kille på 17 år. Vi möttes på en fest och han flirtade massor och han var så fin så vi hamnade i säng första natten och bytte telefån nummer och smsade en massa och bestämde oss för att gå ut på date och jag frågade om han ville följa med ut på krogen till helgen men då sa han att han inte var gammal nog... Jag höll på att tappa hakan men vi fortsatte träffas och var tillsammans ett halvår innan jag gjorde slut pga en flytt till en annan stad.

Nu är jag sambo med en kille som är 3 år äldre och oxå har barn sen tidigare och allt är så mycket enklare man tänker på samma saker och ingen ifrågasätter, men den yngre ångrar jag inte det var ett underbart halvår.
    Jaha, ett underbart halvår. Hur tog han det när det tog slut? Tog han det som en vuxen? Hur mådde han? Jag menar han har knappast den erfarenheten som en vuxen snart medelålders kvinna har. Han är i stort sett fortfarande ett barn.
  • Försök inte
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:07:59 följande:
    Jag går inte ut med min egen ålder men min pojkvän är 9år äldre än mig, och mina föräldrar säger inget negativt om det?
    Min mamma tycker om honom, hon är glad att jag träffade honom, hon VET att jag passar så mycket bättre med äldre killar istället för grabbar i min egen ålder. Och hon vet dessutom att jag väljer umgänge i 25-30års ålder eftersom jag tycker om deras sällskap mer. Inte f*n förbjuder hon mig att träffa varken pojkvän eller vänner pga deras ÅLDER! Dummaste JAG har hört.

Är du 15 år?

Jag har en son som är runt 25 år samt bonusdöttrar som är 15 och 16 år. Jag kan bara utgå ifårn min sons kommentarer och hans vänners. Att hänger man runt med 15-åringar när man är i den åldern då har man inte alla hemma som man brukar säga. Bonusdöttrarna tycker att de är "gamla".

Nej, jag skulle inte tillåta det. Jag skulle tycka att det var ngt fel på killen om han hängde efter en 15-åring och själv var 25.  
  • Försök inte
    LivL skrev 2011-09-13 21:15:56 följande:
    En familjemedlem träffade sin "man" när hon var 14, han var nio år äldre.

Hon är HELT tvärtemot alla andra i familjen, lever precis som "Sara" i den där tråden.

Vi har nu inte hört något från D på flera år då de flyttat långt bort och sagt upp kontakten. Barnen får inte träffa mormor

Hjärntvättad troligtvis.
  • Försök inte
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:33:22 följande:
    Bör vara, sen är frågan om jag är. Men det är en hemlis.
    mylife skrev 2011-09-13 21:24:13 följande:
    Är du 15 år?

Jag har en son som är runt 25 år samt bonusdöttrar som är 15 och 16 år. Jag kan bara utgå ifårn min sons kommentarer och hans vänners. Att hänger man runt med 15-åringar när man är i den åldern då har man inte alla hemma som man brukar säga. Bonusdöttrarna tycker att de är "gamla".

Nej, jag skulle inte tillåta det. Jag skulle tycka att det var ngt fel på killen om han hängde efter en 15-åring och själv var 25.  
    Går inte ut med min ålder.
    Ja du tycker ju vad du vill, men tackar gudarna att du inte är min mor! Skulle min mor ens försöka förbjuda mig att träffa äldre hade jag skitit i vad hon sagt och gjort det ändå. 
    Du vet att i dagens samhälle festar 13åriga småtjejer? Dem röker, super, knullar och lever loppan. Kanske därför åldern inte känns så viktig längre, jag menar jag har tagit fel på småtjejer när jag bjudit på cigg, trott att dem är minst 16 men sen när man frågar så är dem -99or, det händer äckligt ofta nuförtiden. Ungarna blir stora väldigt fort. Sen att förbjuda dem kommer göra att dem växer ännu fortare.
    Bli inte förvånad om dina barnbarn har en 10år äldre pojkvän säger jag bara, liten förvarning.
    Ja, du om du bjuder småungar på cig som är i 12-årsåldern så tycker jag att du är oerhört omogen. Har aldrig hört talas om ens 15-åringar som bjuder 12-åringar på cig. Jo, iof i de grövsta gettoområdena händer det förståss. Där gängen härjar och där soc är så mycket inblandade så de inte hänger med att skicka småungarna på behandlingshem därför att det är kö.
  • Försök inte
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:40:17 följande:
    Du borde läst hela mitt inlägg.
    Jag trodde dem var äldre, dessutom hände en av gångerna på söder. Så ghetto in my ass..
    En gång på söder, hehe. Björns trädgård bland alla andra pack eller bakom någon buske i Vita bergen?
  • Försök inte
    Friedegard skrev 2011-09-13 21:42:00 följande:
    Att du snor hennes ungdom, en tid när hon ska hänga ute med folk i hennes egen ålder, istället tar hon hand om dig och dina barn. 

Det är egoistiskt av dig att låta henne göra det, och ja jag vet att du kommer säga att det är hennes beslut, men du är den äldre av er och har mer erfarenhet, du vet mer om vad hon kastar bort.  
    Oftast är det tjejer som kommer från dåliga hemförhållanden. Som har behov av t ex en fadersgestalt. Tyvärr.
  • Försök inte

Mini Rambo skrev 2011-09-13 21:48:13 följande:
    He-he-he how funny!
    Inse bara, det är inte som det var på din tid. Vi lever på 2000-talet, tonåringar röker mer weed än hippitossorna gjorde. Dem går in på tobaksaffärerna och köper cigg själva, dem behöver inte ens be om langare längre. Dem fixar alkohol på egen hand och anordnar feta fester så fort föräldrarna lämnat hemmet.
    Reality. 

Hur var det på min tid då menar du?

En fråga: Du menar att vilken 12-åring som helst kan gå och köpa cig på seven eleven trots att det finns en 18-årsgräns?
    Du menar att de köper "vodka"flaskor svart som är tillverkade i öststaterna och som kan innehålla vilket skit som helst.

Lilla gumman. Väx upp.

Förresten trodde "fet" var ett ganska uttjatat ord vid det här laget.       
  • Försök inte
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 22:57:07 följande:
    Ja alla har ju olika syn på hur det är idag. Min bild av samhället är från den södra sidan. Sen vet jag inte hur det är hos er. Men hos oss springer 12-14åringar och köper cigg på olika butiker. Dem springer runt med höga klackar och löshår i samma prisklass som en nyare mobiltelefon och sminkar sig bättre än många andra, dem varken beteer eller ser ut som tonåringar.
    Det är inte konstigt att jag har råkat bjuda yngre tjejer på cigg, och ja det är dumt av mig att röka i huvudtaget som någon "typ" påpekade.

Men i vilket fall, att någon tycker att ungdomarna är skötsamma, andra tycker att jag ska växa upp och att jag är född i mindre fina miljöer osv. Ni har era åsikter, jag har mina.

Nu är vi lite väl OT, så tillbaks till varför äldre väljer yngre.
    Jag kan skriva en hel lista eftersom jag är lycklig med min 9år äldre kille, men det är era åsikter jag är intresserad av när det kommer till topic.
    Vi vet inte hur gammal du är så vad innebär en nio år äldre kille är ju frågan då. Är du 15 år och han är 24 så ja, alldeles för gammal. Är du 21 och han 30, nja, ingen åsikt där.
  • Försök inte
    elinos skrev 2011-09-14 09:00:52 följande:
    vadå varför?:S För att i många fall så är man kanske kär? Jag är 19 år och är ihop med en man som snart fyller 33, varför är han ihop med mig? min kile svarar såhär på din fråga: kvinnor i hans ålder är tråkiga och bryr sig bara om sitt yrke. oftast är de bittra. men sen så är jag kär i dig och trots åldersskillnaden har vi lätt att förstå varandra o mkt  grejer gemensamt. Jag har haft andra förhällande med män där åldersskillnaden är betydligt mer och har inte kännts konstigt alls. Och för att inte tala om sexlivet som blir så mkt bättre med en som är äldre och de har inte klagat heller.. Men som idag har jag och min man flyttat ihop och vi har en gemensam dotter tillsammans och allt funkar så bra så.
    Så när du kommer upp i 30-årsåldern så kan det bli skilsmässa därför att då har du kommit upp den åldern där kvinnor är tråkiga och bittra.
  • Försök inte
    Anonym skrev 2011-09-14 09:24:06 följande:
    Fast jag tycker att det är märkligt att man som vuxen söker sig till tonåringar. dvs har själv erfarenhet av detta jag var 17 och han var 27 när vi träffades och var ett par i tre år. Efterhand kan jag inte förstå vad jag såg hos honom, för nu när jag ser så söker han fortfarande sig till väldigt unga damer, dvs det finns män som uppriktigt söker tonåringar och det handlar inte om kärlek, det handlar om omognad, kontroll och manipulation. Jag tror att på de flesta som söker ett förhållande med en tonåring när man själv är vuxen är det nått fel på. Den här mannen som jag var tillsammans med har satt spår i mig för livet och jag ångrar verkligen att någonsin träffat kräket.
    Javisst är det något som inte stämmer. Precis som elinos ovan här berättar vad hennes man som är 33 år tycker om tjejer i sin egen ålder. Tycker det säger ganska mycket om honom och hur han tänker om kvinnor. Tror också att det handlar om kontroll och omogenhet.
  • Försök inte

Jag förstår inte varför det är så svårt att hålla sig till TS fråga.

Om någon är 25 och ihop med någon som är 35. Vem bryr sig?

Vi pratar ungar här. Varför vill man om man är runt 30 vara tillsammans med någon som är 15-20 år gammal.

Dvs är du 28 år då är frågan varför tänder du på en som är 15 år gammal?

• Försök inte

LIte pedofilvarning tycker jag när 30-åringar är ihop med 15-åringar. Precis vid "lovlighetsåldern" också. Snygg timing ^^.

• Försök inte
    Kattdamen skrev 2011-09-15 08:49:36 följande:
    Okej, folk verkar inte riktigt förstå det jag är ute efter. Jag är inte intresserad av er unga människor som blir tillsammans med äldre personer.
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar