• duvetmia

Vuxna tillsammans med tonåringar

Jag är 91:a och min sambo 81:a. Vi träffades när jag var 17 (2,5 år sedan). Kärleken växte fram och eftersom det var ömsesidigt bestämde vi oss för att köra på. Vi passar bra ihop och åldersskillnaden har aldrig varit ett problem. Han kan umgås med mina vänner och jag kan umgås med hans. Jag är som en i gänget bland tjejerna (som är 30+) och jag umgås med dem även utan våra respektive.

Så fort jag hade gått ut gymnasiet tyckte han nog inte att vår åldersskillnad var så pinsam längre.  

• duvetmia

Kattdamen skrev 2011-09-13 16:29:51 följande:
    Nej, och jag funderar på hur det kommer sig att folk får för sig att bli tillsammans med någon så ung. Är det för att de vill ha någon att styra över? Att de är mentalt omogna?

Att yngre vill ha en äldre kan jag förstå. De tror de är mognare än vad de är, de vill ha någon som kan styra, och vill leka vuxna.

Men vadå "leka vuxen", när man är 20 är man väl ändå vuxen?

Jag skulle vara tillsammans med min sambo även om han var lika gammal som mig. Det är inte åldern det handlar om utan personligheten. 
    Kattdamen skrev 2011-09-13 16:08:22 följande:
    Nej. Har dock aldrig träffat varken en 15-åring eller en 20-åring som är så pass mogna att jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med dessa.
    Du har säkerligen träffat en hel del karlar i din egen ålder som du inte heller kan tänka dig att ha ett förhållande med.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar