Inlägg från: AnnaJosefine |Visa alla inlägg
  • AnnaJosefine

Vuxna tillsammans med tonåringar

Jag är 22 år och är tillsammans med en man som är (snart) 38, dvs det skiljer 15,5 år mellan oss och det funkar jätte bra, enligt oss båda. Jag tänker inte på hans ålder och han tänker inte på min ålder.
    Åldern är ju bara en siffra, egentligen. Det viktiga är ju att man passar bra ihop och att det fungerar.

Med tanke på att jag har en 2,5 årig son sedan ett tidigare förhållande, är jag relativt mogen för min ålder. Jag skulle ALDRIG klara av att vara tillsammans med någon som är yngre än vad jag är eller jämngammal med mig. Och de som är runt 23-28 brukar (i regel!) inte vara speciellt mogna. Har ju dejtat några såna... När jag träffade min partner föll allt på plats från första stund och som sagt så fungerar vi väldigt bra ihop...

Som Anonym(Karl 76) skriver, "vi är inte på samma nivå, men tillräckligt nära för att de ska fungera o för att vi ska fungera som familj"... Det stämmer in även på mig och min partner.

• AnnaJosefine

Nej inte enbart, men man mognar väldigt mycket när man får barn... Så är man mogen innan blir man ju desto mer mogen när man blir förälder.

Sen mognar ju vissa människor aldrig, oavsett barn och ålder.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar