• Anonym

Vuxna tillsammans med tonåringar

Har inte orkat läsa igenom hela tråden, verkar som att ingen tycker det är något konstigt.. Det tycker däremot jag.

När jag var 17 år blev jag tillsammans med en kille som var 26 år. Ganska stor åldersskillnad men vi fungerade ganska bra ihop för vi båda "levde livet" med fester osv. Ett år senare var jag dock trött på livsstilen men han ville fortfarande gå i samma spår vilket resulterade i att vi gjorde slut.

Vi var ovänner ett tag men eftersom vi insåg att vi var så olika och att ett förhållande aldrig hade fungerat så blev vi ändå "vänner".

Efter mig har tjejerna bara blivit yngre och yngre.. De är fortfarande runt 17 år, problemet är bara att han är 30 nu..  Så jag tror att vissa har yngre partners för att slippa växa upp. Den här killen skulle aldrig kunna ha en tjej i sin egen ålder.

Nu säger jag inte att det är så här för alla.. Men tror att en del är så, omogna helt enkelt. 

• Anonym

Hej jag är 21år och min sambo är 38år.

Killen innan var jag 18när ajg träffade honnom och han var då29år.

Killen efter honnom var 29år och jag var 17år.

Killen efter han var 26år när jag var 15år.

Jag älskad 2av mina ex men de fungerade inte på många vis den ena misshandlade mig och den andra ville inte ha barn som jag så ville ha. Den ena av dom var bara kk.

Och min sambo älskar jag över hela mitt hjärta och vi planerer barn:).

• Anonym
    Kattdamen skrev 2011-09-13 16:08:22 följande:
    Nej. Har dock aldrig träffat varken en 15-åring eller en 20-åring som är så pass mogna att jag skulle kunna tänka mig ett förhållande med dessa.
    Men herregud, du är ju kvinna. Eller hur? Visst, det finns äldre kvinnor som tycker om yngre killar (-20år) också, men i regel brukar det väl ändå vara män som dras till yngre tjejer. Eller har jag helt fel?
    Yngre killar är oftast väääldigt omogna, eftersom vi tjejer i regel mognar fortare än vad killar gör...
    Så det är väl då inte så konstigt om du inte hittat någon kille i den åldern som passar dig...

Hur kommer det sig att du frågar egentligen? Är du avundsjuk på att vi yngre kvinnor "stjäl" alla riktiga män? Drömmer
  • Anonym

Är det inte olagligt med sex med underåriga? Efter 18 så förstår jag inte problemmet. Smaken är olika och det finns roliga unga människor.

• Anonym

Hej TS!

Jag är 18 och anser att jag är mogen, det tycker jag att jag vart sen jag var runt 15.
    Mognad för mig är när du kan ta hand om dig själv och tänka på ett moget sätt!
    Ålder har absolut ingenting med mognad  eller kärlek att göra.

Jag har oftast vart tillsammans med äldre killar/män då dem oftast är på samma stadie som jag.
    För vi alla är i olika stadier hur du än vrider ooch vänder på det!

Varför hakar du upp dig så mycket på ålder? Känner du bara unga omogna personer och tror då alla är så?
    Jag har sen jag var 16, bott själv, försörjt mig själv samtidigt som jag jobbat, betalat räkningar, tävlar i olika grenar, har ett antal djur (katt, hund, häst och ponny), reser mycket, kan ta hand om mig själv och vet vad jag vill och strävar efter det. Betalar för allt med egna pengar då jag jobbar och har jobbat länge trots att jag är/var "så ung" samtidigt som jag går i gymnasiet + att jag är i stallet vare dag och tävlar en massa.

Vad anser du som skulle göra mig till en sådan omogen person? Bara undrar hur du tänker :)

• Anonym

15 eller 20 år är väldigt skillnad!!!! barn eller vuxen!

själv var jag 17 när jag träffade min numera make som då var 28 år.
    jag var mogen för min ålder å såg inget i att vara tillsammans med en jämngammal.... de bara fjantade runt! :P 

• Anonym

Min forsta pojkvan var 32 nar jag var 15. Vi var ihop i tre ar, det som han tyckte om med mig var val just aldern, visade sig senare att han tande pa riktigt sma flickor ocksa. Var fruktansvart ledsen vid denna tid i mitt liv och bade forvanad och glad over att nagon kunde alska mig.

• Anonym
    Solitary skrev 2011-09-13 20:42:07 följande:
    Eh, tala för dig själv!!! jag är 18 och min sambo 30.
    vi trivs ihop och älskar varandra, så varför inte vara tillsammans när man trivs i varandras sällskap? 3 år ihop och kommer bli måååånga år till :). Såna som har fördommar och kallar 15-20 för barn, alla är uppväxta och mognar helt olika fort säger jag bara.
    Åldern är bara en siffra ;) 
    man är ett barn när man är 15, oavsett hur mogen för sin ålder man är.
    var din pojkvän en omogen 27-åring när ni träffades?
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2011-09-13 09:48:11 följande:
    Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?
    Min samb är 30, jag 21. Tycker du låter bitter tS
  • Anonym

Jag är tjej och närmar mig 30 (29) och hade förra sommaren ett förhållande några månader med en kille på 17 år. Vi möttes på en fest och han flirtade massor och han var så fin så vi hamnade i säng första natten och bytte telefån nummer och smsade en massa och bestämde oss för att gå ut på date och jag frågade om han ville följa med ut på krogen till helgen men då sa han att han inte var gammal nog... Jag höll på att tappa hakan men vi fortsatte träffas och var tillsammans ett halvår innan jag gjorde slut pga en flytt till en annan stad.

Nu är jag sambo med en kille som är 3 år äldre och oxå har barn sen tidigare och allt är så mycket enklare man tänker på samma saker och ingen ifrågasätter, men den yngre ångrar jag inte det var ett underbart halvår.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar