Inlägg från: Anonym (Karl 76) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl 76)

Vuxna tillsammans med tonåringar

Kattdamen skrev 2011-09-13 11:54:52 följande:
    Det finns alltså ingen här som är runt 30 och har ett förhållande med en 15-åring?
    joo, jag är strax över 30 och min flickvän och sambo är snart 17
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:01:10 följande:
    Hur kommer det sig att du har valt en så ung person att bli tillsammans med?
    kärlek sitter på insidan, inte på papper.
    hon va de vackraste ja sett, trodde aldrig att hon va så ung, vi hade hunnit träffats i nästan ett halvår innan jag fråga om hon ville me ut på krogen o hon sa att hon inte hade åldern inne. men jag va redan förälskad i den här tjejen, ska jag bara bryta allt för nått ett idkort säger? ska jag kasta den lycka jag uppelver me den här tjejen bara för hon är rätt mycke yngre än mig?
    vi fick kriga mycke men kolla nu, vi bor ihop, vi är lyckliga, men hon har fått ta riktigt mycke skit för hon är tillsammans me mig...
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:10:51 följande:
    Så det var bara utseendet du var intresserad av?
    jag kände inte henne, jag drogs till henne för hennes utseende, men när jag väl lärde känna henne... vilken människa, hon är omtänksam, snäll, glad, älskar att leka me mina barn, hon är smart o allt en man kan begära.. hon är vacker på både insida o utsida. men ja, hennes utseende va de som lockade, men sen när hon öppnade sin mun så va jag fast
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:17:56 följande:
    Skulle du säga att du är ganska omogen mentalt?
    absolut inte, men jag kan säga att hon är väldigt mogen mentalt.
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:21:52 följande:
    För en 17-åring?
    absolut.
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:30:40 följande:
    Du är inte orolig för att om ni är på samma nivå nu, när hon är 17, att hon snart kommer växa förbi dig, mentalt?
    nej, vi har varit tillsammans i 2år, synen på varann e inte förändrad.
    o jag anser inte att vi e på riktigt samma nivå, jag är äldre än henne, har mer livskunskaper, gått igenom mer än hon någonsin kommer göra, så nej vi är inte på samma nivå, men tillräckligt nära för att de ska fungera o för att vi ska fungera som familj
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 12:49:54 följande:
    Hur kan du veta att du har gått igenom mer än hon någonsin kommer att göra? Hon är ju bara 17 år, och har troligtvis ett långt liv framför sig.

Ni blev tillsammans när hon var 15 alltså? Eller var hon 14?
    jag är bosnie, kom till sverige samma år som hon föddes alltså -93
    jag har gått igenom krig o grejer, den här tjejen, hon kan inte få bättre familj än hon har . men de e en annan femma
    hon va 15 tror ja, minns inte riktigt
  • Anonym (Karl 76)
    Kattdamen skrev 2011-09-13 13:01:32 följande:
    Om hon snart är 17, och ni har varit tillsammans två år, borde hon väl varit 14?

Det kan inte bero på en viss mental omognad då, om du har upplevt svåra saker.

Fast bara för att hon är svensk, och har en bra familj betyder det ju inte att hon inte kommer råka illa ut i framtiden, eller uppleva hemska saker. Det känns lite konstigt att uttrycka sig på det viset.
    jag e 76a hon e 93a räkna ut själv, ja vet inte hur gamla vi va, jag vet att vi föll för varann, vi lever ihop idag, hon tar hand om mina barn med mig, hon tar hand om vårt hushåll med mig o allt, vi lever som vilken familj som helst. fattar inte va som e felet i de hela
  • Anonym (Karl 76)
    La Lola skrev 2011-09-13 13:42:27 följande:
    Hur gamla är dina barn?
    mina barn e 3, 4 och 5.
    Kattdamen skrev 2011-09-13 14:17:25 följande:
    Eh, då är hon 18? Vet du inte hur gammal din flickvän är?
    hon e 93a skrev ja ju? hon har inte fyllt 18.... !
  • Anonym (Karl 76)
    La Lola skrev 2011-09-13 14:32:26 följande:
    "joo, jag är strax över 30 och min flickvän och sambo är snart 17"

Han kan ju ha skrivit fel iofs....
    ja skrev fel, ber om ursäkt, inte lätt o tänka när man har småbarn hemma runt sig
    jag e 35, fyllde tidigare i år, min flickvän är 17 men fyller 18 sent de här året. ok?
  • Anonym (Karl 76)
    Friedegard skrev 2011-09-13 21:42:00 följande:
    Att du snor hennes ungdom, en tid när hon ska hänga ute med folk i hennes egen ålder, istället tar hon hand om dig och dina barn. 

Det är egoistiskt av dig att låta henne göra det, och ja jag vet att du kommer säga att det är hennes beslut, men du är den äldre av er och har mer erfarenhet, du vet mer om vad hon kastar bort.  
    hörru lugn nu, tar hennes ungdom? troru inte jag har försökt prata me henne eller? när jag fick veta hennes ålder satt jag me henne flera gånger i veckan i iaf 2-3månaders tid o sa till henne att hon skulle leva sitt liv! jag försökte trappa ner me o umgås me henne trots att känslorna va starka, till slut så vart hon förbannad på mig för mitt beteende, va skulle jag göra? idag e vi lyckliga sambos.
    mylife skrev 2011-09-13 21:46:11 följande:
    Oftast är det tjejer som kommer från dåliga hemförhållanden. Som har behov av t ex en fadersgestalt. Tyvärr.
    snacka inte om saker som du inte vet stämmer, min tjej har bättre relation me sin pappa än me sin mamma, trots att dom lever ihop. de e inge dåligt hemförhållande där inte
  • Anonym (Karl 76)
    Friedegard skrev 2011-09-13 22:03:13 följande:
    ja vad bra att du tänkt på det, men uppenbarligen betydde det inte tillräckligt mycket för att du skulle göra det rätta. 

Går hon i gymnasiet? har hon tid att plugga? kommer hon att ha möjlighet att plugga på universitet? Kan hon hänga ute med kompisar på helgerna? allt sånt som man ska göra utan att ha ansvar för barn? om du svara nej på en enda av de frågorna så hindrar du henne i sitt liv.

Du sa att dina barn inte var äldre än 7, så du har uppenbarligen haft en ganska lång ungdomsperiond. Ska du hindra henne att ha detsamma?
    hon går gymnasiet, hon har tid att plugga jämt, till skillnad från andra män så lassar jag inte ansvar på henne, hon tar!
    hon kommer ha alla möjligheter som hon skulle ha utan mig. hon va ute senast i fredags, hon har all frihet i världen förutom en sak då - inte vara otrogen såklart.
    min äldsta e bara 5, så ah jag hade lång ungdomstid, men kommer aldrig hindra henne till nått. jag e den som köper p-piller till henne, ok? inga planer på att skaffa barn eller sånt.
    att hon ringer min barnvakt när jag är på jobbet o säger att hon hämtar ungarna på dagis, de e upp till henne, att hon har lagat mat och lekt me mina barn under tiden jag är på jobbet är oxo upp till henne. mina barn går på dagis efter mina jobbtider, dom dagar jag tycker blir för långa hämtar grannen dom men enda sen de vart seriöst mellan mig o X så har hon tagit på sig ansvar trots att jag har sagt till henne flera gånger att hon varken behöver eller måste.
    så jag tar ingenting från henne, jag ger henne nästan all min kärlek, trygghet o allt jag kan för jag älskar henne o inge annat!
  • Anonym (Karl 76)
    Friedegard skrev 2011-09-13 22:16:26 följande:
    Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, ni verkar ju kära och tar hand om varandra, men det är ju fortfarande ett märkligt förhållande, det måste du hålla med om. 

Tycker du på allvar att hon får samma chans till tonårsliv som du hade möjlighet till? (minus kriget då) 
    klart de e konstigt, troru jag tänkte att jag skulle bli tilsammans me en så mycke yngre tjej? aldrig. aldrig ens tänkt tanken.
    hon får kanske inte exakt som mig, men hon har möjlighet att välja. jag hindrar henne inte
  • Anonym (Karl 76)
    Mini Rambo skrev 2011-09-13 22:57:07 följande:
    Nu är vi lite väl OT, så tillbaks till varför äldre väljer yngre.
    Jag kan skriva en hel lista eftersom jag är lycklig med min 9år äldre kille, men det är era åsikter jag är intresserad av när det kommer till topic.
    lite ot, tjejen säger att hon tror att hon vet vem du e hehe..
    tbx till topic, oavsett hur gammal du e så e de kärlek som räknas. e ni lyckliga så varför inte? ha inte bråttom me barn o sånt bara
Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar