Friedegard skrev 2011-09-13 22:03:13 följande:
ja vad bra att du tänkt på det, men uppenbarligen betydde det inte tillräckligt mycket för att du skulle göra det rätta.
Går hon i gymnasiet? har hon tid att plugga? kommer hon att ha möjlighet att plugga på universitet? Kan hon hänga ute med kompisar på helgerna? allt sånt som man ska göra utan att ha ansvar för barn? om du svara nej på en enda av de frågorna så hindrar du henne i sitt liv.
Du sa att dina barn inte var äldre än 7, så du har uppenbarligen haft en ganska lång ungdomsperiond. Ska du hindra henne att ha detsamma?
hon går gymnasiet, hon har tid att plugga jämt, till skillnad från andra män så lassar jag inte ansvar på henne, hon tar!
hon kommer ha alla möjligheter som hon skulle ha utan mig. hon va ute senast i fredags, hon har all frihet i världen förutom en sak då - inte vara otrogen såklart.
min äldsta e bara 5, så ah jag hade lång ungdomstid, men kommer aldrig hindra henne till nått. jag e den som köper p-piller till henne, ok? inga planer på att skaffa barn eller sånt.
att hon ringer min barnvakt när jag är på jobbet o säger att hon hämtar ungarna på dagis, de e upp till henne, att hon har lagat mat och lekt me mina barn under tiden jag är på jobbet är oxo upp till henne. mina barn går på dagis efter mina jobbtider, dom dagar jag tycker blir för långa hämtar grannen dom men enda sen de vart seriöst mellan mig o X så har hon tagit på sig ansvar trots att jag har sagt till henne flera gånger att hon varken behöver eller måste.
så jag tar ingenting från henne, jag ger henne nästan all min kärlek, trygghet o allt jag kan för jag älskar henne o inge annat!