Inlägg från: EruGoEller |Visa alla inlägg
  • EruGoEller

    Abort efter v 12? Hjälp!

    Tycker du skall avboka resan. Med läkarintyg så får du tillbaka pengarna. Abort är ju en för dig nödvändig sak har du ju bestämt dig för så ju lika bra att avklara det innan du reser.

    Inget resebolag skulle neka dig pengarna, det kan jag aldrig tänka mig..

    Lycka till. 

  • EruGoEller
    Anonym (Pro-Life) skrev 2011-09-12 19:06:14 följande:
    Tyvärr, så är det ju en hel del som inte är intresserade, då det görs cirka 50 miljoner aborter varje år.

    Ingen möjlighet att ta hand om ett barn = adoptera bort det

    Risk att dö under graviditet = avhållsamhet/sterilisering/tidig abort
    Inte din uppgift att föreläsa för en kvinna vars livssituation du inte känner till. Lagen ger henne rätt att göra abort och det gäller ALLA kvinnor i Sverige.

    Så vill du mässa får du kontakta lagstiftare. Det är de som bestämt detta. Inte enskilda gravida som inte vill behålla sina foster av olika anledningar. 
  • EruGoEller
    Anonym (Pro-Life) skrev 2011-09-12 19:09:39 följande:
    Kvinnan har all rätt att bestämma över sin egen kropp, men inte över sitt barns kropp. Så fostret förvandlas helt plötsligt till ett barn vid födseln?

    Det finns barn som föds innan v.22 och som överlever.
    Nej det finns inga idag levandes barn som fötts innan v 22. Och som sagt lagen ger kvinnor rätt att abortera fritt fram till v 22. Och jag, enligt utredare och lagstiftare så är det inget livsdugligt BARN innan v 22 utan ett foster.
  • EruGoEller
    Anonym (Pro-Life) skrev 2011-09-12 19:12:22 följande:
    En kvinna som har en så hemsk livssituation borde överväga att adoptera bort barnet, istället för att avliva det och påstå att det gjordes för barnets bästa.

    Hemskt nog så ger vår lag oss möjlighet att avliva våra egna barn...
    Det där är din egna åsikt ja. Som du gärna får ha men som föga hjälper eller stöttar TS.

    Som tur är så säger lagen något helt annat. Till många kvinnors hälsas fördel.

    Något annat som leder diskussionen vidare och som rör TS fråga som du vil säga? Annars blir detta rundgång.. 
  • EruGoEller

    TS ser att du fick veta att du var gravid redan den 4 augusti...vad har förändrats i ditt liv sedan dess? Förstår att du haft svårt ta beslut om abort eller ej.

    Skulle råda dig till att boka en tid till kurator på kvinnokliniken.och diskutera detta samtidigt som du behåller din bokade abort-tid den 19/9.

    Det verkar vara många tankar som snurrar som du nog behöver få hjälp reda ut, eller? 

  • EruGoEller
    Anonym (Pro-Life) skrev 2011-09-12 19:21:43 följande:
    Så fostret förvandlas helt plötsligt till ett barn vid födseln?

    Foster - *plopp* - Barn?
    ja enligt lagen. Så är det. Som sagt rundgång nu. Starta en egen tråd.
  • EruGoEller
    lilywashere skrev 2011-09-13 10:27:49 följande:
    Tack Jo, jag har bokat in tid hos kuratorn på abortmottagningen.

    När jag fick reda på att jag var gravid var det redan dåligt mellan mig och min man. Jag ansökte om skilsmässa i maj men drog tillbaka den med en sista förhoppning om att vi skulle kunna reda ut saker. Jag vill att vi ska gå och prata med någon utomstående, men han totalvägrar. Han vill egentligen inte prata om någonting, men vill inte skiljas.

    Och så blev jag gravid...det hade då lugnat ned sig med min man och min första reaktion var glädje. Jag vill ju ha barn. Min man har tjatat om barn i flera års tid, men han blev inte glad...han ville att jag skulle göra abort, sa att tidpunkten var helt fel. Allt i förhållandet ställdes på sin spets och jag började dessutom tänka tanken att jag trots allt är 34 år och kanske inte får så många fler chanser... Men jag har bara blivit ledsnare och ledsnare, känner mig ensam och besviken på honom och nu har det utvecklats till klinisk depression.

    Så jag är deprimerad, arbetslös, utförsäkrad och undrar om jag kommer att orka gå igenom en skilsmässa under graviditeten. Det känns fel att sätta ett barn till världen under dessa omständigheter, när det högst troligt blir så att barnet kommer hamna i en "varannan-vecka" situation från födseln. Min man har ändrat sig något och kan nu tänka sig att bli pappa, men jag skulle inte kalla honom engagerad. Han tror nog att han gör mig en "tjänst" genom att "ställa upp". Jag har dessutom börjat betvivla att min man är en lämplig pappa över huvud taget. Suck.
    ojoj..då förstår jag...men du! Jag blev också oplanerat gravid..då var jag 36 år. Pappan var en som lider av psykisk sjukdom och han hotade mig med allt möjligt. Jag valde att behålla trots att jag bodde utomlands , pluggade , inte hade ngn svensk SGI att falla tillbaka på.
    Allt var kaos!! verkligen !!

    MEN_ jag fick en sådan rusch av glädjen av att vänta barn så jag pluggade som attan så jag blev klar med de tentor jag hade efter mig, bytte min bostad mot en i Sverige. Jobbade en hel sommar och halv höst och fick på såvis föräldrapenning från det land jag bott i. Dessutom fick jag överfört min utbildning till Sverige.

    Mao-mina odds var helt galna...och pappan har fort inte träffat sitt barn..

    Jag är så oerhört lyckligt över mitt barn och allt ekonomiskt och annat praktiskt löser sig!

    Men såklart skall du känna dig glad och stark i ditt beslut att föda ditt barn....och bara för att jag var så lycklig och fast besluten att fixa det så kanske inte du känner så. Ville bara berätta att inget är omöjligt.

    Eftersom du har tvivel så är det ju jättebra att du pratar ut med kuratorn... så kommer du ta rätt beslut.

    Lycka till!

    Förresten, Jag pluggar fort men är snart klar. Det har gått jättebra med småbarn. 
  • EruGoEller
    enny signatur skrev 2011-09-14 23:19:01 följande:
    ja det finns barn födda innan 22 veckan dvs under tiden vi har abort i sverige. 
    Inte många som överlever i v 21...undantag..och de som föds då har ofta svåra skador....mao-det finns en anledning till att man har valt v 22 som gräns...Förutsättningarna för ett foster som föds innan v 22 är inte strålande och frågan är om det är etiskt försvarbart att sätta in fulla åtgärder om ett foster föds så tidigt...

    Fö helt OT. Inte relevant alls för TS.

    Ts behöver stöd i sina funderingar kring abort. Inget annat åsiktsbajseri om var andra enskilda anser om aborter och när de isåfall skall utföras. Är det så svårt att respektera TS???

    Tänk om ni själv satt i en förtvilad sits och era bästa vänner började moralpredika då?? Tror inte ni skulle göra så mot era bästa vänner.... TS är också någons vän...Hon är en kvinna som behöver stöd, inte moralpek-pinnar.

     
Svar på tråden Abort efter v 12? Hjälp!