Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Personligen bryr jag mig inte särskilt om varukorgens storlek - vill man ha en stor varukorg får man helt enkelt välja en annan vagn. Jag brukar handla lite, men då hänger jag kassen på bagclipsen på vagnen, vilket fungerar alldeles utmärkt. Storhandla får man göra på annat sätt. Sen blir varukorgen mer tillgänglig när sittdelen ska på (den sitter högre upp än liggdelen). Handtaget är superskönt att hålla i tycker jag.

Åh, nu är det bara sju dagar kvar tills vi byter från ligg- till sittdel. Måste vänta ut nyår först då Gilbert ska sova i liggdelen när vi är bortbjudna. han sov i den på julafton - fungerade kanon att ha som säng när man är hos andra. Bara att lyfta av och ställa brevid sin egen säng.

Hoppas alla haft en mysig jul - det har vi alla fall. Och för övrigt vallade vi Gilbert i hans vagn på tuffa grusvägar hos min föräldrar i går. Gick hur bra som helst att köra vagnen där också.

• snart tre

Jag har oxå regnskyddet i varukorgen samt servicekittet, men det går ner lite mer om man vill. Gillar också att man snörpa ihop varukorgen så det som ligger där är skyddat. Sen orkar jag inte alltid stuva ner regnskyddet i korgen om jag har bråttom utan kilar fast det mellan korgen och liggdelen - fungerar också.

• snart tre

Grah: Camens föregångare, Froggen, fick också mycket högt betyg av det danska konsumentverket för inte så jättelänge sedan. Jag vet inte någon BB-ägare som är missnöjd med vagnens säkerhet.

• snart tre

Jag köpte också den brun-blå pyjamasen från H&M. Väldigt fin, men skynda er som vill ha den för den tog slut på vårt H&M samma dag den kom in.

• snart tre

Norrlandsförälder: Mkt bra inlägg i den andra tråden

• snart tre

Maxi Cosi Cabrio passar inte generellt i Volvobilarna (för korta bälten) och någon mer modell (Saab tror jag). Vi lyckades dock få in vår stol i min mammas Volvo Cross Country, men det var på håret att bältet gick runt.

• snart tre

Maxi Cosi har ett annat babyskydd (Maxi Cosi Citi) som iaf passar BB-adaptrarna - men om det går in i Volvo vet jag inte. Kolla med en försäljare - de kan svara på sådant.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III