Inlägg från: Aluminium |Visa alla inlägg
  • Aluminium

jävla sniglar.....

Instämmer helt ang. inköpet av Praktbotian. Hade själv samma problem en gång i tiden, köpte tre stycken och dom år som grisar. Visst växer fiskar efter utrymme, men det tar ändå ett antal år innan dom skulle bli 20cm, och innan dess är snigelproblemet löst ändå.

• Aluminium

Visst har du rätt i att fiskar inte är slit o släng, men har man haft akvarium ett antal år så byter man ju världsdel då o då. Större Sydamerikanska ciklider blir ju över 10år. Ser inget fel i att akvariehandlaren byter in dom när man köper nya fiskar.

• Aluminium

Nu handlar det ju inte om att pelletsmata Påfågelciklider som då kan bli runt 20-25cm på 2 år. Att krossa sniglarna mot glaset är meningslöst då dom förökar sig till hundratals ändå. När jag köpte in mina Praktbotia var dom kanske 6-7cm. Efter att ha gått i mitt 720literskar (200x60x60cm) i något år var dom kanske 12cm. Självklart skall man skaffa fiskar efter utrymme, men riktigt SÅ fort växer dom absolut inte. Jag tror uppskattningsvis att 90% av alla sniglar som folk får kommer med nya växter och inte vanskötsel.

Svar på tråden jävla sniglar.....