Varför vill man INTE ha barn?
Ribo.. Nyfiken fråga, är du man eller kvinna?
Ribo.. Nyfiken fråga, är du man eller kvinna?
Jag kan inte citera just nu men CDSJ.. Man måste väl få lov att fråga i ett öppet diskussionsforum. Jag är genuint nyfiken hur det kommer sig? Vi pratar ju om allt annat här på familjeliv. Men ursäkta då om frågan sticker i ögonen på många. Hade någon ställt frågan varför jag har barn så hade jag bara svarat på frågan utan att ta det som en pik. Det här ämnet verkar känsligt. Varför?
Naoko... Ja precis, alla är inte lämpade att ha barn. Som jag har skrivit innan så är det väldigt klokt och insiktsfullt om man väljer att inte skaffa barn för att man vet med sig att man inte har de kvaliteer som krävs. Därmed inte sagt att alla som inte skaffar barn avstår pga detta skäl eller är sämre som människor.
Jaded, vem pratar om hur normal man är om man har barn eller inte?
CDSJ... Vad är det för anledningar då? Jag ville liksom veta och ställde frågan och önskade en öppen tråd.
Naoko... Ok men man får ju ta varje situation för vad den är. Jag ställde en fråga här, det är fritt för vem som helst att svara. Det är inte så att jag har ställt frågan personligt till någon av er. Jag kan inte ta ansvar för vad alla andra frågar.
Honeycandy.... Så bra sagt! Jag håller med dig till 100%!!
Maryellen.. Klokt inlägg tycker jag. Ja, det är just därför jag undrar och förunras över detta. För att jag kände och känner det så starkt. Och då är det väl så då att alla inte känner detta som för mig är djupt rotat.
Jag tror nog inte det var så honeycandysugar menade.
Men du froststar, det är inte alls så som jag menar. Du har missförstått mig. Den personen jag höll med var ju att dessa anledningar som denne räknade upp kan vara sanningen hos vissa. Inte alla. Sen tjejen som beskrev sin syster eller va det var hatade ju barn så då verkar ju inte hon vara lämpad nej. Eller tycker du det? Jag fattar inte hur jag kan bli så missförstådd?