IntheSky skrev 2011-09-10 19:31:24 följande:
Men om det är ett k'nsligt ämne för dig så behöver du väl inte svara? För Ts gör ju inget moraliskt fel genom att ställa en fråga i ett forum som handlar om familj och barn??
nej ts gjör inget fel i att frag. därimot är det sa vinklat att det bara skriker om det.
en liknade tradstart i ämnet att skaffa barn skulle kunna se ut unefär sa här:
Ja, som rubriken säger; varför vill man ha barn?
Det här är inte kritik utan en stilla undrar ifrån mig hur man kan välja att skaffa barn? En öppen diskussion önskas kring detta. Jag förstår inte hur man kan välja att sätta barn till värden.
För mig är det det värsta som har hänt mig i mitt liv! Mitt liv fick hadde en annan djupare mening innan jag fick barn.
Det är inte bara att det är oerhört mycket jobb och ansvar med att ha barn! Den avsky jag känner till mitt barn kan inte mätas med något.
Jag kan förstå om man väljer att skaffa barn då man känner i sig själv att man inte skulle kunna klara av att leva om man inte var förälder, om man t.ex. använder droger, är psykiskt sjuk eller av annan liknande anledning att fa barn. Då tycker jag att man är väldigt mogen och jag kan första att man behöver ett barn för att kunna trösta sig med. Jag kan också förstå om man skaffar för att man inte har ett bra, fungerande förhållande, tillräckligt med pengar och behöver barnbidraget, om mannen tränger en till det m.m
Min fråga riktar sig snarare till er som väljer att skaffa barn, trots att ni har goda förutsättningar att kunna ta hand om barn. Hjälp mig att förstå er.
Och till er som ständigt blir gravida men inte kan ra så beklagar jag verkligen. Det är inte en fråga ställd till er.