Inlägg från: knisse |Visa alla inlägg
  • knisse

Varför vill man INTE ha barn?

Baby Girl skrev 2011-09-10 18:51:55 följande:
    Snacka om att märka ord. Jag menade naturligtvis att jag har rätt att ställa EN FRÅGA. Vad trött jag blir. Ursäkta.jag råkade skriva fel ord. Fy skäms på mig!
    men du har inte använt fel ord eftzersom det du gjör är just att ifragasätta.
  • knisse
    lövet2 skrev 2011-09-10 18:57:32 följande:
    Jag känner några kvinnor som verkligen inte tycker om barn. Ett par har helt och hållet valt bort barn, men vissa har skaffat ett eget barn. Det är alldeles utmärkta mammor till sina barn och älskar dem högt, men - det har blivit problem när barnen börjat vara några år gamla. Barnen vill ha kompisar och mammorna avskyr dessa kompisar. Det går liksom inte att dölja avsmaken, och det ställer till alla möjliga problem, tyvärr.
    jag känner manga kvinnor som älskar barn och har precis samma problem. dom är inte ens medvetna om det.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:05:38 följande:
    Fiona... På vilket jävla sätt har jag INTE respekterat de som inte vill ha barn? Svara rakt av
    läs din ts. var är respekten?
  • knisse
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-10 19:09:18 följande:
    Jag kan inte förstå en människa som tycker att barn är äckliga. Om du finner att detta skulle göra mig till en dålig förälder, kan jag inte förstå dig heller.
    och det du inte kan första är fel?
  • knisse
    IntheSky skrev 2011-09-10 19:12:44 följande:
    Jag orkar inte läsa hela tråden, så kan någon bara tala om för mig:
    På vilket sätt respekterar inte Ts er andra som skriver här?
    att kalla folk som inte haller med för bla svampar är inte särskilt respektfullt i mina ögon.
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:14:16 följande:
    Alltså ni tar ut allt ert uppbygda agg på mig. Jag har aldrig undrat vem som älskar sitt barn eller inte... Som vanligt spårar det ur på familjeliv. Ursäkta mig, jag var genuint nyfiken så jag ställde en fråga. Men jag har lärt mig idag att det inte är ok att ställa frågor i öppna forum.
    självklart är det ok att fraga. men om man skriver sin fraga pa ett sätt som gör att det ser ut som om det är fel pa dom som inte vill ha barn far man ju räkna med att man iriterar folk
  • knisse
    Baby Girl skrev 2011-09-10 19:22:06 följande:
    Svampar jaha.. Det var DET som var det upprörande. Haha. Jag menar att ni suger åt er som svampar att man kan missförstå om man vill det. Seriöst, jag orkar inte förklara mig hela tiden för er som bara vill missförstå. Jag drar mig ur nu. Jag har ett liv att leva utanför familjeliv.
    nej det är inte det som är uprörande men att inte första att man uprör folk och sedan hävda att det är för att dom tar at sig som svampar... na ja respekt funkar anurlunda
  • knisse
    IntheSky skrev 2011-09-10 19:31:24 följande:
    Men om det är ett k'nsligt ämne för dig så behöver du väl inte svara? För Ts gör ju inget moraliskt fel genom att ställa en fråga i ett forum som handlar om familj och barn??
    nej ts gjör inget fel i att frag. därimot är det sa vinklat att det bara skriker om det.
    en liknade tradstart i ämnet att skaffa barn skulle kunna se ut unefär sa här:

Ja, som rubriken säger; varför vill man  ha barn?

Det här är inte kritik utan en stilla undrar ifrån mig hur man kan välja att skaffa barn? En öppen diskussion önskas kring detta. Jag förstår inte hur man kan välja att sätta barn till värden.
    För mig är det det värsta som har hänt mig i mitt liv! Mitt liv fick hadde en annan djupare mening innan  jag fick barn.
    Det är inte bara att  det är oerhört mycket jobb och ansvar med att ha barn! Den avsky jag känner till mitt barn kan inte mätas med något.

Jag kan förstå om man väljer att skaffa barn då man känner i sig själv att man inte skulle kunna klara av att leva om man inte var förälder, om man t.ex. använder droger, är psykiskt sjuk eller av annan liknande anledning att fa barn. Då tycker jag att man är väldigt mogen och jag kan första att man behöver ett barn för att kunna trösta sig med. Jag kan också förstå om man skaffar för att man inte har ett bra, fungerande förhållande, tillräckligt med pengar och behöver barnbidraget, om mannen tränger en till det m.m

Min fråga riktar sig snarare till er som väljer att skaffa barn, trots att ni har goda förutsättningar att kunna ta hand om barn. Hjälp mig att förstå er.

Och till er som ständigt blir gravida men inte kan ra så beklagar jag verkligen. Det är inte en fråga ställd till er.
  • knisse
    IntheSky skrev 2011-09-10 19:52:05 följande:
    Jag snackar alltså inte bara om denna tråd och kan inte säga vad felet är här. Vet inte vem som dissat den andra, men här som i många andra trådar är det bara bråk man ser, inga diskussioner om vad tråden egentligen handlar om.
    fast nu är ju jag med och bidrar till det. :)
    men det handlar ju ofta om att ts är klumpigt skriven eller att perssonen har asikter som andra inte delar. att det skulle vara mobbing att bli iriterad pa en ts som denna eller att det skulle vara tjafs att hävda sin asikt tycker jag är fel.
  • knisse
    IntheSky skrev 2011-09-10 20:09:09 följande:
    Jag vet inte, om flera "går på" en annan person så är det fan inte kamratligt. Om man inte håller med så har man ju två val; antingen fortsätter man diskussionen eller så säger man: "Jag håller inte med, så är det med det." Sen är diskussionen slut. Typ.
    Att hålla på och tjaffsa (tjaffs är det väl om flera sidor går åt till att vara irriterade på varandra och inte diskutera tråden?) är ju det som gör tonen så jävla trist. I nästan alla trådar.
    Nåja, det var allt för mig. Och allt kommer att fortsätta som vanligt på Fl... ;)
    fast en diskution gar ju ut pa att framlägga sina argument.
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?