Inlägg från: Baby Girl |Visa alla inlägg
  • Baby Girl

Varför vill man INTE ha barn?

knisse skrev 2011-09-10 12:52:06 följande:
    varför skulle man längta efter ett barn om det inte är nagot som skulle passa in i ens liv?
    Jag vet inte. Jag bara utgår från mig att jag fick en sån stark längtan, men alla kanske inte känner så då.
    ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Baby Girl
    Anghammarad skrev 2011-09-10 12:53:34 följande:
    Intressant. Din ståndpunkt är sålunda att endast omogna, egoistiska, rädda, självskyddande (sic!) eller lata människor  låter bli att skaffa barn. Varför i hela fridens namn svarar du öht i en tråd där du inte har en endaste aning om svaret utan bara utgår från dina egna fördömande förutfattade meningar?
    Det kanske är förutfattade meningar som den här personen skrev, men vad finns det mer för anledningar?
    Ingen kritik, bara en stilla undran nu.
  • Baby Girl
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-10 12:55:47 följande:
    Men du måste väl ha en egen tanke? Vad tror du? Jag har väldigt svårt att förstå hur man som vuxen människa inte kan förstå hur olika människor har olika prioriteringar.
    Jo men visst är det så att man prioriterar olika i livet. Alla är ju inte skapta på samma sätt men får dessa människor aldrig i sitt liv en längtan. Det är nog lite mer så jag menar. I och med att jag kände det så starkt så förundras jag över hur man aldrig i sitt liv kan känna så. Men det kanske bara är jag. Jag förstår såklart att man prioriterar olika saker men jag undrar om man aldrig känner längtan. Det är det jag undrar.
  • Baby Girl
    knisse skrev 2011-09-10 12:57:48 följande:
    fast varför utga fran dig själv?
    jag menar det finns ju mängder med folk som skaffar hund tex för att dom vill ha en och för att dom längtar efter en det betyder ju inte att alla vill ha hund men förtränger längtan efter en...
    Jo men hund är ju ett husdjur. Men att skaffa barn ligger ju i vår natur och fortplantningen. Det känns som en stor skillnad där.
  • Baby Girl
    Kattdamen skrev 2011-09-10 12:57:54 följande:
    Det finns nog både de som kanske har en biologisk klocka, och de som inte har det. Ungefär samma som många föräldrar kanske skulle vilja vara barnlösa för en dag, för att göra något annat.
    Jo visst kan man vilja vara barnfri för en dag. Men att aldrig känna att man vill ha barn, det är ju skillnad.
  • Baby Girl
    knisse skrev 2011-09-10 13:02:39 följande:
    det tycker inte jag att det är.
    jag tror inte att det finns nagon biologisk klocka som tvingar en att vilja ha barn.
    Oj, jo men det är väl klart att det är skillnad på att ha husdjur och barn. Ens barn är ju ens eget kött och blod som man har burit i magen i 9 månader för att sedan föda.

Och det är det jag undrar mest, finns det ingen biologisk klocka hos alla? Jag menar, någon gång i livet.
  • Baby Girl
    Kattdamen skrev 2011-09-10 13:02:49 följande:
    Varför skulle det vara så stor skillnad mellan det?

Barn är inte drömmen för alla, det är inte meningen med livet.
    Det är stor skillnad på att skaffa barnvakt en dag och att aldrig i hela sitt liv skaffa barn. Det behöver jag väl inte utveckla och förklara mera väl?
  • Baby Girl
    Kimona skrev 2011-09-10 13:04:26 följande:
    Min syster tycker barn är äckliga så varför skulle hon då skaffa barn?
    Varför tycker hon barn är äckliga? Förvånad
  • Baby Girl
    Kattdamen skrev 2011-09-10 13:05:46 följande:
    Inte alltid:)
    Så du menar att ett husdjur är ens eget kött och blod, och att man skapar band lika starka till det?
    Bär man sitt husdjur i magen i 9 månader? Förvånad

Obs! Jag tror säkert att man kan få starka band till ett husdjur men inte lika starka som till sitt eget barn.
  • Baby Girl
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-09-10 13:06:32 följande:

Jag vill inte ha barn - en åsikt jag haft sedan jag själv var ung. Jag har ingen biologisk klocka som tickar, jag har ingen längtan efter barn. Jag har dessutom aldrig haft något intresse för barn och barns utveckling. Det som rör barn intresserar mig helt enkelt inte.

Ok det är ju inget fel i det. Men bara undran från mig. En nyfiken fråga då, har du aldrig i hela ditt liv känt barnlängtan?
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?